|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er det ok å forsyne seg med f.eks mere kjøtt når en ikke har spist opp det en har? | |||
| Selvsagt! Spiller det noen rolle at en har mere kjøtt fra før av? |
|
9 | 9,57% |
| Det er vel ok...selv om en helst bør spise opp det en har først. |
|
15 | 15,96% |
| Slikt gjør man ikke. Absolutt dårlig bordskikk! |
|
35 | 37,23% |
| Jeg bryr meg ikke om hvorvidt andre forsyner seg uten å ha spist opp eller ikke først. |
|
31 | 32,98% |
| Dustepoll. "Get a life.." |
|
4 | 4,26% |
| Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bordskikk:forsyne seg med mere mat før man har spist opp?
Hoho. Vi er to voksne en tenåringer og to unger og spiser 600g. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vi har også et sånt vennepar. Etter en stund har vi heldigvis lært. De er veldig ålreite og vi liker dem godt, men nå spiser vi før vi drar på middagsbesøk dit. Ellers blir vi veldig sultne.
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Seriøst?? Vi bruker 4-500 gram kjøttdeig til 2 voksne og 2 små, småspiste barn, og jeg er vektoperert.
|
|
|
#4 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Vel jeg lærer ungene mine at man ikke hamstrer, så da gjelder det selvfølgelig andre og.
|
|
|
#5 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Jeg tror nok også at denne karen kunne hatt godt av litt bedre manerer, men jeg vet ikke om jeg hadde kommet til å reagere på det selv dersom jeg hadde hatt rikelig med mat til alle uansett.
|
|
|
#6 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Dårlig bordskikk. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Det bryr jeg meg virkelig ikke noe om. Jeg legger nok ikke engang merke til det. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Jeg følger ikke med på hva andre spiser og sånn, men åpenlys grådighet/uhøflighet lar seg liksom ikke gjøre å ikke legge merke til?
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Jeg synes også det virker grådig å forsyne seg med mer før man har spist opp det man har på tallerkenen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Det hender jeg forsyner meg med mer kjøtt eller mer brød mens jeg fortsatt har igjen kjøtt eller brød på tallerkendn, i ren vanvare. Det skjer typisk hvis jeg er oppslukt i diskusjon med sidemannen, eller hvis ungene distraherer meg og serveringsfatet blir sendt rundt. Min reaksjon på å gjøre slik (typisk "Oi! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
nju nja njo
|
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?De grådigste får mest?
|
|
|
#12 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Jeg har ikke tenkt så mye over det, men jeg har en mann som var veldig kjapp til å forsyne seg uten å tenke etter om jeg ville ha mer. Nå har jeg oppdratt han til å spørre om jeg vil ha mer først. Var vi på besøk var han alltid høflig, men hjemme hos oss var det visst ikke så nøye.
|
|
|
#13 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?"Noen" jeg kjenner kan godt finne på å forsyne seg med mere av kjøtt eller tilbehør mens vedkommende har mer igjen på tallerkenen, rett og slett fordi denne Noen har et litt tvangspreget forhold til antall biter potet per bit med kjøtt. For å nevne noe.
|
|
|
#14 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Jeg syns at alle rundt bordet skal forsyne seg før andrerunden setter i gang :sær: Selv lager jeg alltid for mye, hadde blitt svært flau om det ble tomt for noe før alle var forsynt. Men jeg reagerer ikke om noen tar en potet ekstra før de har spist opp poteten på tallerken.
|
|
|
#15 |
|
can-jur
|
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Høres ut som femåringen vår.
|
|
|
|
#16 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Så lenge alle hadde forsynt seg til første runde og StorMann hadde vært besjeden i forhold til sin første porsjon, så syns jeg det er ok å lesse på, gitt at det er nok mat. Mye bedre enn varianten med å ta masse uten å være sikker på at det er nok til alle. Hvis han ikke spiser opp er det DET som er problemet. Det er imidlertid bedre å vente til annen porsjon.
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 23-05-10 kl 09:32. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Jeg synes ikke at spørreundersøkelsen reflekterer den egentlige problemstillngen. Jeg har ikke problem med at noen tar mer kjøtt når de har kjøtt på tallerkenen, men jeg har problem med at noen tar den siste biten uten å 1) spørre om det er greit, 2) ha spist opp det de hadde. Ufint. Om det er barn eller voksen.
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Noen her i huset synes f.eks. ikke det er nødvendig å forsyne seg litt forsiktig av alt i første runde for å være sikker på at det er nok av alt til alle.
|
|
|
#19 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?Jeg er ikke spesielt opptatt av skikk og bruk, og så lenge det blir nok til alle, er det ett fett hvordan folk forsyner seg av maten som står på bordet.
|
|
|
|
#20 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Bordskikk: forsyne seg med mere mat før man har spist opp?
Jepp. Det skal være balanse på tallerkenen. |
|
|
|
![]() |
|
|