|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Er 17. mai bare hygge eller mest mas? | |||
| Åhhh, jeg elsker 17. mai! Bare hygge! |
|
19 | 11,05% |
| 17. mai er kjempeflott, men en anelse slitsomt også |
|
55 | 31,98% |
| 17. mai er hyggelig, men også slitsomt |
|
55 | 31,98% |
| 17. mai er mest slitsomt, men også hyggelig |
|
31 | 18,02% |
| 17. mai er mest mas |
|
11 | 6,40% |
| Dustepoll! |
|
1 | 0,58% |
| Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?Jeg har alltid vært litt stresset av 17. mai, men det er på grunn av at det er folk overalt = stress for meg. Likevel er jeg veldig glad i dagen, med mye av det den innebærer av tradisjoner. I år ble det herlig lite stress til å være meg, og vi hadde en helt nydelig dag.
|
|
|
#22 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?
Her er vi også.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?17. mai er hyggelig, men også slitsomt |
|
|
|
|
|
#24 |
|
er her
|
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?17. mai er kjempeflott, men en anelse slitsomt også
|
|
|
|
#25 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?17. mai er bare koselig! Men jeg vedgår at det var noe mer styr å tilpasse dagen til sondemating osv.
|
|
|
|
#26 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?Jeg elsker 17. mai. Gleder meg til dagen, koser meg med kake og god mat, går i tog, tørker en tåre til enkelte sanger og opptredener. Koser meg med glade barn, kjøper gassballong og sprader rundt i bunad.
|
|
|
#27 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?Både og. Det begynner å bikke mot 50/50 nå, før har det vært mest mas, etter at vi fikk barn.
|
|
|
#28 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?Hyggelig, men også slitosmt landet jeg på. Akkurat nå bor jeg på en relativt liten plass, og selv om det var mye folk var det greit. Mulig det blir annerledes når ungene skal gå i toget og jeg ikke kan stikke på idrettshallen før alle de andre for å få bord(men da kan broren min gjøre det
|
|
|
|
#29 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?Etter at vi droppet å dra inn til sentrum på 17. mai, er dagen blitt definitivt mest kos og minst slit.
|
|
|
#30 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?17.Mai er bare hygge for min del!
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?Fantastisk! Jeg elsker alle sånne festdager. Hadde jeg hatt bunad hadde det vært enda bedre, men det skal jeg ha en vakker dag!
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?Jeg elsker 17. mai. Foreløpig er det ikke noe stress. Det blir vel kanskje mer av det etterhvert når vi får skolebarn som skal hit og dit.
|
|
|
#33 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?Etter at vi sluttet å være med på arrangementet på skolen og i stedet er ved Eidsvollbygningen hvor gutta som er speidere (mannen min også, han er speiderleder) går først i et stort tog i flaggborg er det bare kos. I år var det ekstra flott da eldstegutt på 14 var med på et teaterstykke som ble fremvist da toget kom inn. Han var så flink og jeg var bare rørt og glad over tålmodige småspeidere som gikk kjempelangt i tog (to timer) og vår flinke skuespillersønn
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?Mest kos, men stress for å komme seg ut om morgenen. Etter at vi fikk skolebarn ble ettermiddagen preget av dugnadsinnsats i regi av FAU, men det går greit det også. Liten skole og mest kjentfolk.
|
|
|
#35 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?Det vi stresser med er i høyeste grad selvvalgt, og kan jo alltids velges vekk om stresset overskygger kosen. Eventuelt forberedes bedre i forkant, det er ikke så festlig å leite etter bunadsforkle kvelden før. Eller hente ned hele bunaden fra loftet 2 minutter før avgang.
|
|
|
#36 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?Iår feiret vi på barnas premisser og det var helt supert. Vi var ganske pumpa når alle gjestene hadde gått, men vi var veldig fornøyd!
|
|
|
|
#37 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?Jeg innrømmer at jeg syns dagen er mest stress og litt hyggelig, enda jeg prøver å forberede meg best mulig for at det ikke skal bli stressete. Alt ligger klart på forhånd, slik at vi skal være klappet og klare til å gå tog kl. 10. Oppmøte 9.30 på en slik dag er litt for tidlig syns jeg. Å få på 3 stk barn hver sin bunad, hvorav en lager katastrofe over skoene, og en syns hele bunaden er ei tvangstrøye - det er ikke så morsomt.
|
|
|
#38 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?17. mai er kjempeflott men en anelse slitsomt også.
|
|
|
#39 |
|
Borte
|
Sv: 17. mai, bare hygge eller mest mas?Jeg syns det er hyggelig og ikke særlig slitsomt, men litt stressende på morgenen.
|
![]() |
|
|