|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
| Se resultatene: SMS eller prat? | |||
SMS!
|
|
101 | 55,80% |
Telefonprat!
|
|
12 | 6,63% |
Samme forhold til begge, gjør det som er praktisk der og da.
|
|
63 | 34,81% |
Ingen av delene
|
|
5 | 2,76% |
| Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
heimføing
|
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?sms er greit til korte beskjeder, og når man skal flørte litt med noen. Men jeg blir jo lei av å taste i evigheter, så til slutt ringer jeg. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Begge deler takk
|
|
|
#26 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Jeg kan ikke fordra å snakke i telefonen. Jeg kvier meg faktisk om jeg må ringe et sted, og tar helst ikke telefonen om den ringer hjemme - altså fasttelefonen, hvor jeg ikke kan se hvem som ringer. Det hender jeg stønner når mobilen ringer.
|
|
|
#27 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Jeg bruker begge deler som et nødvendig verktøy for å gi/motta beskjeder eller stille/svare på spørsmål. Skal jeg svare på en mottatt sms, ringer jeg heller vedkommende hvis svaret er mer omfattende enn 2-3 setninger. Jeg synes det er kjedelig å snakke i telefon, og avbryter gjerne samtalen etter kort tid hvis noen ringer meg. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Før var jeg SMS-dronning og skrev sikkert 40-50 SMS om dagen til forskjellige. Det siste året har jeg knapt klart å svare på de jeg får, og ikke det en gang.
|
|
|
#29 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Det spørs veldig.. Enkelte ting er jeg glad for blir sendt som en sms, andre ting synes jeg en tlf hadde vært hyggeligere. Jeg prøver å være flink selv å faktisk ringe en vennine om jeg vet hun sliter litt, så kan hun ikke gjemme seg bak en sms. Men det er fordi jeg kjenner dem, og vet de setter pris på det.
|
|
|
#30 |
|
nju nja njo
|
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Jeg har en fortid som super-SMSer. Har moderert meg med årene, men fremdeles sender jeg lettere en SMS enn å ringe.
|
|
|
#31 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Jeg foretrekker SMS, rett og slett fordi at man da kan svare når det passer og ikke sette hele livet på hold. Men jeg har ikke noe problem med å ringe, altså.
|
|
|
#32 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?
Åh ja! Jeg hater å avslutte samtaler, det blir nesten alltid litt sånn kunstig uansett hvem det er, ellers så begynner man på'an igjen flere ganger. Når jeg snakker med mamma er det sånn; vi sier hadet og "ja, du, hør nå her" og så snakker vi i et kvarter til, og plutselig er det gått en time.
|
|
|
#33 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Jeg er veldig glad i å prate - både i telefonen og i virkeligheten, men jeg hater å ta initiativ til å ringe. Jeg har rett og slett angst for at jeg enten forstyrrer eller at andre ikke vil prate med meg...eller noe annet.
|
|
|
#34 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Jeg sender som regel SMS, men om jeg må ha svar rimelig kjapt, eller med en gang, så ringer jeg heller. Da slipper jeg å lure på om personen har mottatt meldingen eller ikke.
|
|
|
|
#35 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Jeg ringer helst mannen. Men andre sms'er jeg. Ikke glad i telefonen. Har ikke lyst å bruke tiden min der.
|
|
|
#36 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?SMS. Jeg ringer vel egentlig aldri noen andre enn kona "bare for å prate" (og setter ikke nevneverdig pris på at andre gjør det heller).
|
|
|
#37 |
|
Textrovert
|
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Jeg liker ikke å prate i telefonen, og gjør det minst mulig. Så sms er en fantastisk oppfinnelse.
|
|
|
#38 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Sms til pjatt, og telefon til samtaler.
|
|
|
#39 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Jeg liker SMS for korte beskjeder men om det går frem og tilbake flere SMS-er så ringer jeg heller.
|
|
|
#40 |
|
Superbasinella
|
Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?Det kommer helt ann på hvem jeg skal kontakte. Noen liker jeg veldig godt å snakke i tlf. med, andre synes jeg det er greit å sende sms til. Også kommer det kanskje litt ann på hva budskapet er. |
|
|
|
![]() |
|
|