Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Tekstmeldinger eller telefonprat?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Se resultatene: SMS eller prat?
SMS! 101 55,80%
Telefonprat! 12 6,63%
Samme forhold til begge, gjør det som er praktisk der og da. 63 34,81%
Ingen av delene 5 2,76%
Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-10, 22:51   #21
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

sms er greit til korte beskjeder, og når man skal flørte litt med noen. Men jeg blir jo lei av å taste i evigheter, så til slutt ringer jeg.

Telefonskrekk, hva er det?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 22:52   #22
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Begge deler takk Hvert til sitt bruk.

Sender SMS for krte beskjeder, men ringer om det blir mer å forklare. Liker godt å snakke med folk. Men sender ofte en melding i forkant før jeg ringer, for å forsikre meg om at jeg ikke forstyrrer,

Gammel 10-05-10, 22:56   #23
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes egentlig hele telefonen er et pes.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 22:56   #24
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sms.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 23:03   #25
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sms. Liker ikke å snakke i telefon.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 23:07   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke fordra å snakke i telefonen. Jeg kvier meg faktisk om jeg må ringe et sted, og tar helst ikke telefonen om den ringer hjemme - altså fasttelefonen, hvor jeg ikke kan se hvem som ringer. Det hender jeg stønner når mobilen ringer.

Så - tekstmeldinger er en ting jeg har tatt til meg av hele mitt hjerte.

Gammel 11-05-10, 07:54   #27
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker begge deler som et nødvendig verktøy for å gi/motta beskjeder eller stille/svare på spørsmål. Skal jeg svare på en mottatt sms, ringer jeg heller vedkommende hvis svaret er mer omfattende enn 2-3 setninger. Jeg synes det er kjedelig å snakke i telefon, og avbryter gjerne samtalen etter kort tid hvis noen ringer meg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 08:54   #28
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Før var jeg SMS-dronning og skrev sikkert 40-50 SMS om dagen til forskjellige. Det siste året har jeg knapt klart å svare på de jeg får, og ikke det en gang.

Gammel 11-05-10, 08:58   #29
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Det spørs veldig.. Enkelte ting er jeg glad for blir sendt som en sms, andre ting synes jeg en tlf hadde vært hyggeligere. Jeg prøver å være flink selv å faktisk ringe en vennine om jeg vet hun sliter litt, så kan hun ikke gjemme seg bak en sms. Men det er fordi jeg kjenner dem, og vet de setter pris på det.

Mamma er vel den som ringer til meg mest, og da blir jeg helt svett. Svarer jeg ikke på en 6 siders sms, så ringer hun bare for å gjenta alt som stod der. Hun har smily-hikke så alle punktum er en eller annen smily
Selv om jeg sier "nå må jeg gå" så skjer det ingenting i tale-strømmen... Hun må være den eneste jeg kvier meg for å ringe til eller svare.

Gammel 11-05-10, 08:59   #30
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en fortid som super-SMSer. Har moderert meg med årene, men fremdeles sender jeg lettere en SMS enn å ringe.

Gammel 11-05-10, 09:00   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker SMS, rett og slett fordi at man da kan svare når det passer og ikke sette hele livet på hold. Men jeg har ikke noe problem med å ringe, altså.

Det jeg merker er vanskeligst, er å avslutte samtalen. Det blir liksom flere minutter med jaja, vi får nå snakkes, mhm, jaja, vi tar det på en lunsj, jah, mhm.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 09:12   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det jeg merker er vanskeligst, er å avslutte samtalen. Det blir liksom flere minutter med jaja, vi får nå snakkes, mhm, jaja, vi tar det på en lunsj, jah, mhm.

Åh ja! Jeg hater å avslutte samtaler, det blir nesten alltid litt sånn kunstig uansett hvem det er, ellers så begynner man på'an igjen flere ganger. Når jeg snakker med mamma er det sånn; vi sier hadet og "ja, du, hør nå her" og så snakker vi i et kvarter til, og plutselig er det gått en time.
Og så er det jo noen som ikke bryr seg om man sier man har det travelt og må legge på, det kan være litt slitsomt. Om jeg snakker i tlf med ei venninne og hun sier "nei nå må jeg gå" så avslutter jeg samtalen rimelig kjapt.

Gammel 11-05-10, 09:14   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i å prate - både i telefonen og i virkeligheten, men jeg hater å ta initiativ til å ringe. Jeg har rett og slett angst for at jeg enten forstyrrer eller at andre ikke vil prate med meg...eller noe annet.
SMS derimot er jeg ivrig på. Jeg tror kanskje mye henger igjen fra da å snakke med noen på mobil var på grensa til galskap. - med tanke på prisen..

Best av alt liker jeg å prate med folk sånn ekte da...

Gammel 11-05-10, 09:36   #34
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sender som regel SMS, men om jeg må ha svar rimelig kjapt, eller med en gang, så ringer jeg heller. Da slipper jeg å lure på om personen har mottatt meldingen eller ikke.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 09:44   #35
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ringer helst mannen. Men andre sms'er jeg. Ikke glad i telefonen. Har ikke lyst å bruke tiden min der.

Gammel 11-05-10, 10:08   #36
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

SMS. Jeg ringer vel egentlig aldri noen andre enn kona "bare for å prate" (og setter ikke nevneverdig pris på at andre gjør det heller).

Hender jeg ringer et par-tre stykker jeg kjenner ved spørsmål om ting, siden de er kroniske på å drive og sjekke sms bare av og til og slikt. Det har jeg ingen forståelse for.

Gammel 11-05-10, 10:10   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke å prate i telefonen, og gjør det minst mulig. Så sms er en fantastisk oppfinnelse.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:16   #38
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sms til pjatt, og telefon til samtaler.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:16   #39
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker SMS for korte beskjeder men om det går frem og tilbake flere SMS-er så ringer jeg heller.

Og så avtaler jeg langskravltelefonsamtaler med venninner via SMS.

Gammel 11-05-10, 10:18   #40
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det kommer helt ann på hvem jeg skal kontakte. Noen liker jeg veldig godt å snakke i tlf. med, andre synes jeg det er greit å sende sms til. Også kommer det kanskje litt ann på hva budskapet er.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.