Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Smørkrem til muffins

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 21:27   #21
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Jeg bruker 3 dl rom og 3 vaniljestenger. Det blir utrolig god vaniljesmak av det. Men - flasken med godsakene skal stå å trekke i 4-6 uker før man skal bruke av den. Da når vaniljen å sette mye smak.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:28   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men den oppskriften så er det bare 4 vaniljestenger på 5 dl, så det kan ikke bli så sterk vaniljesmak.

Om man kjøper sånn liten flaske med ekte vaniljeekstrakt så er den helt svart av vaniljefrø, og det smaker helt enormt.

Iset, du som er så nøye på smaker og lukter, virkelig, du bør prøve det altså.

Jeg har smakt det, som jeg skrev over her, og det er saker ja. Jeg ble sterkt anbefalt det på lavkarboforumet i 2004 da jeg begynte å vanke der, så jeg var og handlet det og brukte den flasken ganske kjapt. Etterpå har jeg ikke fått tak i det, så jeg må lage det selv, men jeg har ikke prøvd.

Men jeg har kjøpt pulver av tørket vaniljestang (Bourbon) i helsekosten. Helt svart pulver. Grisedyrt, bitteliten krukke, men satan for en smak.

Gammel 09-05-10, 21:28   #23
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Delikatessebutikker har det sikkert. Jeg har kjøpt på ebay jeg. Bourbonvanilje.

Jeg har leita, ikke en gang Ultra har. Nå har jeg bestilt fra englandsreisende og er spent på hvordan smaken på den er i forhold til det jeg lager selv.

Gammel 09-05-10, 21:40   #24
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg må ha det inn med teskje.

Hvis man bruker vaniljeekstrakt, blir vel 1 teskje mye? Må mengde reduseres i forhold til hvor mye vaniljeessens det står i oppskriften? (for det er to forskjellige ting, sant?)
Det er vel fremdeles alkohol i det, så å servere avholdsfolk og unger det, er vel over grensen?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:42   #25
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg må ha det inn med teskje.

Hvis man bruker vaniljeekstrakt, blir vel 1 teskje mye? Må mengde reduseres i forhold til hvor mye vaniljeessens det står i oppskriften? (for det er to forskjellige ting, sant?)
Det er vel fremdeles alkohol i det, så å servere avholdsfolk og unger det, er vel over grensen?

1 ts ekstrakt brukte jeg av min hjemmelagede. Essens er vel også veldig sterkt, det er bare at det er kunstig og ikke smaker like godt som hjemmelaget. Og alkoholmengden er jo forsvinnende liten - det er snakk om 1 ts på stor mengde krem. Jeg varmer den forresten opp når jeg lager den og da forsvinner en del alkohol.

Gammel 09-05-10, 21:47   #26
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men jeg har kjøpt pulver av tørket vaniljestang (Bourbon) i helsekosten. Helt svart pulver. Grisedyrt, bitteliten krukke, men satan for en smak.

Jeg synes ikke det pulveret smaker noe som helst. Har hatt en boks i et halvår nå, kanskje et år, og har brukt det i ulike ting. Men det smaker ikke noe.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:03   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høø? Du må ha fått et pulver utgått på dato eller noe? For det både lukter og smaker ganske sterkt, det er jo ren oppmalt vaniljestang. Jeg elsker det.

Gammel 09-05-10, 22:05   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ganske ferskt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:06   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Kanskje JEG har fått et "ødelagt" pulver da, som smaker mer enn de andre krukkene. Nei jeg vet ikke, jeg synes i hvert fall den krukka jeg hadde smakte skikkelig intenst.

Gammel 09-05-10, 22:09   #30
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

1 ts ekstrakt brukte jeg av min hjemmelagede. Essens er vel også veldig sterkt, det er bare at det er kunstig og ikke smaker like godt som hjemmelaget. Og alkoholmengden er jo forsvinnende liten - det er snakk om 1 ts på stor mengde krem. Jeg varmer den forresten opp når jeg lager den og da forsvinner en del alkohol.

For meg og mine er det jo helt ok, men her snakker jeg om TOTALavholdsmenesker, som styrer unna Dentinox selv i desperate tannframbruddstider. Da tipper jeg den rosa cupcaken også får stå i fred...

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:23   #31
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Må man ha slike brett for å ha muffinsformene i?
Eller går det bra uten?
Tenker på slike cacas-papirformer.
Er det på Jernia de har cacas?

Gammel 09-05-10, 22:27   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg har brett men bruker dem sjelden, det går helt fint uten.

Gammel 09-05-10, 22:58   #33
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

For meg og mine er det jo helt ok, men her snakker jeg om TOTALavholdsmenesker, som styrer unna Dentinox selv i desperate tannframbruddstider. Da tipper jeg den rosa cupcaken også får stå i fred...

Men - da er det bare å varme spriten lenge nok til at alkoholen går ut da. Eller må den koke for at det skal skje? Du kan jo stå over å trekke inn dunsten, så er det ingenting som går til spille.

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Må man ha slike brett for å ha muffinsformene i?
Eller går det bra uten?
Tenker på slike cacas-papirformer.
Er det på Jernia de har cacas?

Man må ikke ha brett, men jeg synes det er veldig kjekt.

Gammel 09-05-10, 22:59   #34
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Men - da er det bare å varme spriten lenge nok til at alkoholen går ut da. Eller må den koke for at det skal skje? Du kan jo stå over å trekke inn dunsten, så er det ingenting som går til spille.

Man må ikke ha brett, men jeg synes det er veldig kjekt.

Hører på Iset jeg. :har nok stæsj i kjøkkenskapene:

Gammel 12-05-10, 23:30   #35
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Denne er så god at man svimer litt av når man smaker den. Beste smørkremen jeg har smakt! Jeg liker best den med vanilje:

http://detsoteliv.no/searchresults_o...pe.php?id=2170

Jeg har laget disse og smørkremen i kveld. De var sykt gode!!!
SKal sende med en boks med svogeren og svigerinnen min som skal på biltur i morgen. :snilldame:

Gammel 11-06-10, 16:17   #36
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den smørkremen er virkelig god ja, men om man legger noen ferske jordbær eller noe oppå, så tar det helt av i smaksopplevelse, det funker fantastisk godt med noe friskt!

Med tanke på dette så laget jeg en litt tung sjokoladekake, og delte opp i tre lag og la denne smørkremen mellom hvert lag, og i tillegg dynket jeg lagene og la inn rørte tyttebær. Den blandingen av sjokoladekake, tyttebær og smørkrem var utrolig god altså.

Gammel 11-06-10, 16:56   #37
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Esme- kan du legge link til der du kjøper vaniljeekstrakt på ebay ? Det var så mange treff på det...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:13   #38
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Esme- kan du legge link til der du kjøper vaniljeekstrakt på ebay ? Det var så mange treff på det...

Disse kjøpte jeg av sist www.bakeshop.no Den var veldig god den.

Gammel 11-06-10, 17:18   #39
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Takk

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:04   #40
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Kan jeg lage disse muffinsene og fryse de?
Og ha på smørkrem når de er tint?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.