Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kommer jeg til å bruke denne? (Reimadress til baby)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 13:55   #21
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kommer jeg til å bruke denne? (Reimadress til baby.)

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg ville byttet den i 68. Er dette den modellen som kan glides igjen mellom beina?

Litt usikker på hva du mener, men glidlåsen går helt ned på ene foten.
Veldig enkel å få på en liten kropp.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 14:00   #22
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Jeg ville byttet til minst 80, først som sist. En så dyr og slitesterk dress er bare bortkastet å bruke i bilstol og i vogn, er nå min mening. Man vet heller ikke hvor fort disse små vokser, mini her er tre måneder og bruker 74 i klær og 80 i kjøredresser. Det må også sies at han var 4,5 kg når han var født så han begynte rett på 62 i klær.

Det er greit nok det, men når kjøperen har kjøpt den til det bruket...ikke for å lek i, så er det vel litt anderledes??

Hadde ikke selv gått å kjøpt så dyrt til det bruket, men når man først har fått det, så hvorfor ikke liksom??
Kan jo ønske meg en i str 80 til jul.

Gammel 09-05-10, 14:03   #23
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Det er greit nok det, men når kjøperen har kjøpt den til det bruket...ikke for å lek i, så er det vel litt anderledes??

Hadde ikke selv gått å kjøpt så dyrt til det bruket, men når man først har fått det, så hvorfor ikke liksom??
Kan jo ønske meg en i str 80 til jul.

Hehe, det går jo også an. Er hun lik min mor så skal du ikke se vekk i fra at du får en slik til jul også.

Gammel 09-05-10, 14:06   #24
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva med å bytte den til noe du kan bruke nå istedet? Og snakk med moren din om at du ikke ser hvordan du skal få brukt den dressen nå på forsommeren.

Gammel 09-05-10, 14:06   #25
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sjekket på reima sine sider og det er ikke den jeg tenkte på. Den heter "Bornholm" Den kan glides om det sovepose i beina. Tenker det må jo være genialt om man skal ha en sånn dress til et så lite barn.

Jeg tenker som deg at dette er en gave, som selv om den er dyr kan brukes til dette formålet selv om man aldri ville kjøpt den selv.

Kansje du til og med tar barnet tidligere med ut for å leke med det, siden det har denne dressen.

Første dressen vi hadde var 86, men han fikk den når han brukte 74 og vi brette den opp masse. Han kunne ikke sitte når vi var ute og lekte første gangen. Han lå på magen og kjente på naturen rundt han. Kjempefin sanseopplevelse for en 6mnd gammel baby.

Men tror jeg ville byttet den til 68 for å ha den lenger. Gjør jo ikke noe om den er litt stor de første månedene siden den er så tynn.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 14:09   #26
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg ville vurdert å bytte til str. 74. Jeg har en gutt født mai i fjor og han passer perfekt i str. 74 i Reima nå, og vi bruker den ute hver dag nå. Han er normalt stor.

Gammel 09-05-10, 14:47   #27
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

74 ville jeg byttet til. Dressen var nydelig!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 14:55   #28
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, den tror jeg ikke du kommer til å få brukt nei
Så du kan sende den til meg

Den var kjempefin!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 15:40   #29
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hvis du bærer så er en vindtett dress veldig fint å ha. Jeg ville byttet den til str 68.

Ja, enig. Jeg hadde dress i liten størrelse, i tech-stoff. Praktisk ved bæring.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 17:49   #30
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Den "Bornholm" utgaven så knall ut. Skal sjekke med butikken om de evt kan skaffe den.

Har ikke vært flink å bære guttene, men har et håp om å bli flink til det denne gangen, og som dere sier, da er den jo kjempe kjekk.

Å bytte til en så stor str at jeg ikke får brukt den før neste år er ikke noe tema. Det er en nyfødt gave og mamma forventer at jeg evt bytter i noe jeg kan bruke på denne siden av jul.

Wix: Mamma sa jeg bare måtte bytte den. Så det er ikke hun som gjør at jeg ikke vil bytte den i noe helt annet altså. Det er jeg som generelt ikke liker å bytte gaver og så synes jeg rett og slett den er nydelig!! Så jeg har liksom lyst til å ha bruk for den.

Det er denne fargen jeg fikk, litt mer lilla i den!

Gammel 09-05-10, 17:54   #31
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville byttet i 68 og satset på å bruke den til høsten. Supert med en sånn lett og myk dress hvis du skal bære ute i bæretøy etc. I vår og sommer ligger jo så små babyer som dine stort sett bare i vognen godt innpakket likevel.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 18:21   #32
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Ville ha bytta til 74/80.
Jeg har aldri hatt bruk for en dress av den kvaliteten før ungen har nærmet seg året, med mindre dere er tur folk og bruker bæremeis/sele mye da ville jeg kanskje tenkt 68/74 for da er vindtett dress god å ha.
str 62 ser jeg ikke for meg vil bli brukt.

Gammel 09-05-10, 19:08   #33
lillamamma
Aktiv

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
lillamamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg ville absolutt byttet den til str. 80/86, slik at det kan bli den første barnehagedressen. Man trenger ikke Reimadress for bilkjøring.

Gammel 09-05-10, 19:17   #34
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville beholdt den og brukt den som du sier, inn og ut av bil....når hun skal sove ute osv....Den dressen er jo ikke Reimatec og dermed ikke ment for bruk i sølepytter o.l, men mer som en vindjakke, bare at man har hel dress, hvilket jeg synes var praktisk når ungen var så liten. Hel vinddress syntes jeg var helt perfekt til korte turer i bil osv....Den er jo supermyk og god, så det er jo iallefall ikke ubehagelig for babyen å sitte i.

Og siden moren din har kjøpt den til det bruket, og du attpåtil liker den veldig godt, hadde jeg ikke vært i tvil. Usikker om du bør ha 62 eller 68...den kan jo faktisk være endel "sure dager" i hele sommer og tidlig på høsten. Når det begynner å bli skikkelig kaldt og surt til høsten, ville jeg heller hatt noe tykkere.... Tror faktisk jeg hadde beholdt 62 jeg....da passer den kanskje i august, september....

Man bruker jo vindjakke på ungene i denne perioden (når det ikke er supervarmt)..

Gratulerer med jenta forresten (født på samme dag som minstejenta mi )

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:59   #35
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Har den fast fot forresten? Jeg lette høyt og lavt for å finne dette i fjor til babyen min, men fant ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor babydresser ikke lages med hel fot. Sokker og skinntøfler og slikt faller jo bare av, og buksebeina glir oppover slik at den stakkars babyen blir kald på anklene.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:04   #36
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Kjempefin dress! Bytt den i en større str så har du den litt lengre.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:19   #37
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Liljekonvall: Du tenker akkurat som meg!!

Daffy: Nei, den har ikke fast fot.

Delte meninger her ser jeg, men omtrent 50-50. Jeg beholder den iallfall etter å ha lest meningene deres, men nok i str 68.

Tusen takk til alle som har svart meg.

Gammel 09-05-10, 22:31   #38
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Jeg ville beholdt den og brukt som Liljekonvall skriver.
Har selv en slik i 62 til min sønn som er født i februar, og er veldig fornøyd med den.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 23:04   #39
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har ikke bruk for en sånn dress i str 62. Det kan være kjekt utover høsten hvis du bærer, men i bilstolen er det ull/fleece som gjelder. Hvis du er en bil eller vognperson har du ikke bruk for sånn dress før barnet er i sandkassestørrelse, dvs str 80. Jeg har aldri hatt behov for dress mindre enn str 80. (som fint kan brukes fra ca 9 mnd).

Gammel 10-05-10, 10:03   #40
emma-li
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2009
emma-li har et hav av muligheter foran seg
Standard

jeg vet hvilken dress du mener. ser det er mange som ikke har skjønt det.
skulle gjerne hatt en slik dress selv, og trur det er lurt å ha den i str 68. da har du den i høst og vinter ( du har den sikkert til våren også . ser behovet vårt for en slik dress meldte deg rundt 3/4 mnd alderen, når prinsen hadde blitt litt "fastere" i kroppen om du skjønner hehe.

emma-li er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.