|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Vi bor ved en veldig trafikkert vei, så vi lufter ikke dyner. Men jeg kjører dem i vaskemaskinen og deretter tørketrommelen med ujevne mellomrom. Minst tre-fire ganger i året. |
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Vi lufter ikke dynene. Jeg er så usannsynlig redd for edderkopper, så på sommeren/høsten er det bare så vidt Poden får gå ut av fare for at han drar med seg jævelskapen inn i hus. Hele leiligheten og alt i en omkrets på 100 meter er druknet i insektsspray fra skadedyrutrydder fra mars til oktober/november.
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?
Du skulle vært her i dag, TRE edderkopper fant jeg inne i løpet av en halvtime i morges. Den ene ramlet på meg da jeg skulle ta opp en genser på soverommet. Jeg er redd jeg også. Ikke liiivende redd, men redd nok til at jeg dør litt på meg når jeg har en i hus. Jeg lurer på hvor mange eddiser det egentlig er i huset nå uten at jeg vet om dem.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg skulle gjerne ha gjort det, men jeg er livredd for edderkopper. |
|
|
|
#5 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg savner å lufte dyner ut av vinduet, det er kjempedeilig med skikkelig utlufta dyner
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Men edderkopper er da ikke spesielt disponert for å snike seg inn i hus via dyner? |
|
|
|
#7 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg lufter dynene innimellom, jeg skal gjøre det idag, men av hensyn til naboene venter jeg til etter kirketid |
|
|
|
|
|
#8 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg lufter dynene ut av vinduet med jevne mellomrom. Livredd edderkopp og faen, men mannen tar jobben med å riste og saumare skikkelig etterpå - det er nydelig med nylufta dyne!
|
|
|
#9 |
|
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?.....fikk et akutt behov for å lufte dynene våre nå kjenner jeg...
|
|
|
#10 |
|
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg lufter dem med ujevne mellomrom. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Hahaha, I wish! De kommer overalt, man skal bare ha vinduet åpent så er de der.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg ser ingen edderkopper her? Det hender et par ganger i løpet av sommeren at det kan komme en ruslende, men det er lite da. |
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Det spørs nok hvor og hvordan man bor. Nå bodde vi riktignok i blokk før, der var det heldigvis ingen edderkopper. Jeg så vel 2 stykker i løpet av 5 år. Herlig!
|
|
|
#15 |
|
Bare sær
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Jeg tror egentlig ikke åpne vinduer gjør noen særlig forskjell, edderkopper finner alltids en åpning som er stor nok. Selv de monsteredderkoppene jeg har. Eldstemann har tilbragt et år i Australia, og da han kom hjem og så under kjellerlemmen sa han at det var verre enn noe han hadde sett der.
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
|
|
|
#17 |
|
Bare sær
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Om høsten kommer de inn uansett. De sitter på stueveggen og ser på meg. Jeg tror de slikker seg om munnen også.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Vi har funnet tre slike store den siste uken, inne. Ikke gøy!
|
|
|
#19 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Lufter dynene 1-2 ganger i uka. Men nå om sommeren har jeg angst for at det skal dukke opp en edderkopp i senga, så dynene ristes godt før jeg tar de inn!
|
|
|
#20 |
|
can-jur
|
Sv: Lufter man sengetøy lenger?Intet er bedre enn en solvarm, ny-luftet dyne!!
|
|
![]() |
|
|