Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Lufter man sengetøy lenger?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 11:46   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Lufter man sengetøy lenger?

Vi bor ved en veldig trafikkert vei, så vi lufter ikke dyner. Men jeg kjører dem i vaskemaskinen og deretter tørketrommelen med ujevne mellomrom. Minst tre-fire ganger i året.

Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 11:46   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lufter ikke dynene. Jeg er så usannsynlig redd for edderkopper, så på sommeren/høsten er det bare så vidt Poden får gå ut av fare for at han drar med seg jævelskapen inn i hus. Hele leiligheten og alt i en omkrets på 100 meter er druknet i insektsspray fra skadedyrutrydder fra mars til oktober/november.

Gammel 09-05-10, 11:49   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi lufter ikke dynene. Jeg er så usannsynlig redd for edderkopper, så på sommeren/høsten er det bare så vidt Poden får gå ut av fare for at han drar med seg jævelskapen inn i hus. Hele leiligheten og alt i en omkrets på 100 meter er druknet i insektsspray fra skadedyrutrydder fra mars til oktober/november.

Du skulle vært her i dag, TRE edderkopper fant jeg inne i løpet av en halvtime i morges. Den ene ramlet på meg da jeg skulle ta opp en genser på soverommet. Jeg er redd jeg også. Ikke liiivende redd, men redd nok til at jeg dør litt på meg når jeg har en i hus. Jeg lurer på hvor mange eddiser det egentlig er i huset nå uten at jeg vet om dem.

Gammel 09-05-10, 11:53   #4
Solblomst
Passiv

Standard

Jeg skulle gjerne ha gjort det, men jeg er livredd for edderkopper.

Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 11:47   #5
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Jeg savner å lufte dyner ut av vinduet, det er kjempedeilig med skikkelig utlufta dyner Vi har fått en anleggsvei rett utenfor soverommet så hvis jeg lufter dyner nå blir de grå av støv .
Men av de 30 leilighetene som er i borettslaget vårt ser jeg kun dyner hengende til lufting hos ett eldre ektepar, kanskje det har blitt avleggs?

Gammel 09-05-10, 11:58   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men edderkopper er da ikke spesielt disponert for å snike seg inn i hus via dyner?

De kommer jo helst ved fukt, krypkjellere og sånt.

Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:03   #7
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lufter dynene innimellom, jeg skal gjøre det idag, men av hensyn til naboene venter jeg til etter kirketid

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 15:29   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg lufter dynene ut av vinduet med jevne mellomrom. Livredd edderkopp og faen, men mannen tar jobben med å riste og saumare skikkelig etterpå - det er nydelig med nylufta dyne!

Gammel 09-05-10, 15:37   #9
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

.....fikk et akutt behov for å lufte dynene våre nå kjenner jeg...

Gammel 09-05-10, 19:53   #10
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enilennah, her.

.....fikk et akutt behov for å lufte dynene våre nå kjenner jeg...

Vi har nå nylufta dyner!
Gleder meg til å legge meg i kveld

Gammel 14-05-10, 11:17   #11
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lufter dem med ujevne mellomrom.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:04   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men edderkopper er da ikke spesielt disponert for å snike seg inn i hus via dyner?

De kommer jo helst ved fukt, krypkjellere og sånt.

Hahaha, I wish! De kommer overalt, man skal bare ha vinduet åpent så er de der.

Gammel 09-05-10, 12:06   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ser ingen edderkopper her? Det hender et par ganger i løpet av sommeren at det kan komme en ruslende, men det er lite da.

På den annen side. Hadde det vært tilsvarende oppmøte med mark eller orm så hadde jeg sett det som et meget alvorlig problem ja.

Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:09   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det spørs nok hvor og hvordan man bor. Nå bodde vi riktignok i blokk før, der var det heldigvis ingen edderkopper. Jeg så vel 2 stykker i løpet av 5 år. Herlig!
Nå bor vi i rekkehus på landet, og det er jo ikke overflod av edderkopper, men jeg bærer vel ut en om dagen hver sommer. Tre stykker nå bare i morges. Vi har ikke krypkjeller, og ikke noe fukt å snakke om heller, edderkoppene dukker opp i hvilket som helst rom der det er vindu (dvs. overalt).

Gammel 09-05-10, 12:12   #15
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror egentlig ikke åpne vinduer gjør noen særlig forskjell, edderkopper finner alltids en åpning som er stor nok. Selv de monsteredderkoppene jeg har. Eldstemann har tilbragt et år i Australia, og da han kom hjem og så under kjellerlemmen sa han at det var verre enn noe han hadde sett der.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:14   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gammel 09-05-10, 12:16   #17
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om høsten kommer de inn uansett. De sitter på stueveggen og ser på meg. Jeg tror de slikker seg om munnen også.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 09:33   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Om høsten kommer de inn uansett. De sitter på stueveggen og ser på meg. Jeg tror de slikker seg om munnen også.

Vi har funnet tre slike store den siste uken, inne. Ikke gøy!

Gammel 09-05-10, 12:55   #19
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Lufter dynene 1-2 ganger i uka. Men nå om sommeren har jeg angst for at det skal dukke opp en edderkopp i senga, så dynene ristes godt før jeg tar de inn!

Gammel 09-05-10, 12:58   #20
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Intet er bedre enn en solvarm, ny-luftet dyne!!

I 40 minus er det også fint å lufte dyne. Det dreper det meste

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.