|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rengjøring av grillristMen dagens innledning av grillsesongen viste at vår ser ikke så ille ut, jeg mener den ble rengjort etter endt sesong, men grillen har overvintret ute.... Den ser ikke ille ut, sånn grill-grismessig, den er derimot rustet... ble grilling på alufolie i dag, så får vi se hva vi gjør. (Mannen ønsker iherdig ny grill, jeg tror det var med på hvorfor han aldri gadd forflytte den til boda (pluss at den må gjennom stua og ned trappa da...)
|
|
|
#3 |
|
nju nja njo
|
Sv: Rengjøring av grillrist
Ketchup?
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Rengjøring av grillristJeg fikk et tips om å ta grillrista i oppvaskmaskinen. Noen som vet noe om det? Ødelegger det belegget? Tror ikke vår rist passer i maskinen, men det er vel ulike størrelser.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rengjøring av grillristHvor stor er rista da? Hvis den går inn i oppvaskmaskinen hadde jeg prøvd det. Grillen vår er todelt, ristene går akkurat inn i oppvaskmaskinen og jeg pleier bare å fjerne de verste fastbrente klumpene først. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Rengjøring av grillristketchup mot rust? Virkelig? Atter en grunn til å ikke spise det...
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Rengjøring av grillristVi kjøper en Weberspray for formålet. Aner ikke hva den inneholder, men siden den funker sammen med vanlig oppvaskbørste så betaler jeg gladelig 80 kr for 1 sprayflaske i sesongen.
|
|
|
#8 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rengjøring av grillristJeg har brukt oppvaskmaskin eller ovnsrens før, men skal sannelig legge den i bløtt i maskinoppvaskmiddel, det funker jo på alt annet fastsvidd |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Rengjøring av grillristBadekaret ja! *lyspære* Må prøve. Jeg brukte faktisk kaustisk soda (og vann) i badekaret for å rense stekeovnsplater en gang, de ble helt som nye, helt fantastisk! Men jeg tenkte ikke over at det kan ødelegge rørene så jeg tør ikke gjøre det igjen.
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Rengjøring av grillristJeg tenker ikke på gørra men på kaustisk soda-blandingen, den er jo etsende.
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Rengjøring av grillristFordi kaustisk soda virket så ekstremt bra, det etset jo bort alt på stekeplatene så de så splitter nye ut.
|
|
|
#15 |
|
Metallica!!
|
Sv: Rengjøring av grillristKnis, ja det forundrer meg ikke at det fikk vekk alt.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rengjøring av grillristIset jeg tenkte også på kaustikksodatrikset ditt, men når du sier at det er dumt så blir jeg itvil.. Hvor etsende er kausitkk soda- sånn egentlig? hjelper det ikke om en bare spyler masse etterpå? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Rengjøring av grillrist
Aner ikke, håper noen kan svare på det. Nå har vi bare boblebadekar og jeg tør ikke ta sjansen på å skade alle dysene og sånt, så jeg tør ikke hive kaustisk soda oppi der.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rengjøring av grillristVi har bare utslagsvask vi.. |
|
|
|