Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-10, 08:57   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)

Har drukningene egentlig ikke skjedd, eller er det minner fra fortiden? Jeg bør kanskje se filmen før jeg spør om alt, men akkurat ting som dette MÅ jeg vite før jeg ser den.

Gammel 10-05-10, 10:24   #22
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Har drukningene egentlig ikke skjedd, eller er det minner fra fortiden? Jeg bør kanskje se filmen før jeg spør om alt, men akkurat ting som dette MÅ jeg vite før jeg ser den.

Det er jo filmens kjerne, hva som har skjedd og ikke skjedd. Men poenget er jo at enten har en av pasientene druknet barna sine eller så har kona hans gjort det. Men noen har druknet barn, det kommer man ikke utenom.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:32   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, da tror jeg jeg skal se den, men heller spole over akkurat den scenen.

Gammel 10-05-10, 10:46   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selve drukningen får vi ikke se, nei. Jeg tenkte på scenen der faren finner dem.

Gammel 10-05-10, 10:49   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åh? Nora H sa i en annen tråd at vi både fikk se og høre drukningsscenen, men da snakket hun ikke om drukningen men om det som skjedde etterpå altså? Da har jeg jo sett den scenen allerede. *puh*

Gammel 10-05-10, 10:51   #26
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh? Nora H sa i en annen tråd at vi både fikk se og høre drukningsscenen, men da snakket hun ikke om drukningen men om det som skjedde etterpå altså? Da har jeg jo sett den scenen allerede. *puh*

Ja, jeg skjønte ikke helt hva dere mente med drukningsscenen, og lurte på om jeg hadde blokkert noe ut fra hjernen eller noe. Så du har nok allerede sett den verste scenen, ja.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:45   #27
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oi, sorry hvis jeg sa noe feil, men vi ser ikke når hun drukner dem, men når hun har druknet dem og de ligger livløse i vannet. Ja, det var vel det du så på Youtube.

Gammel 10-05-10, 11:46   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vi misforstod bare hverandre, sikkert. Hehe. Men da vet jeg det, og skal se filmen så fort jeg får sjans.

Gammel 10-05-10, 11:54   #29
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

skal se filmen så fort jeg får sjans.

Bra! Og jeg skal se Haunting in Connetcut denne uka, selv om jeg sikkert angrer litt etterpå(pingle).

Gammel 10-05-10, 11:56   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gled deg, den er grusomt spennende.

Gammel 10-05-10, 12:25   #31
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så filmen i går og jeg synes den scenen hvor Leonardo finner ungene er utrolig hjerteskjærende. Filmen går virkelig gjennom marg og bein, og jeg synes den var ekkel, på en god filmmessig måte.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 08:28   #32
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg så filmen i går og angrer på at jeg leste denne tråden.

Jeg var helt overbevist om at han ikke var psykisk syk, men at han på slutten innså at han var blitt lurt trill rundt og aldri kom til å komme seg derfra. At det var derfor han med fred i sjelen sa at det var bedre å dø som et menneske enn å leve som en sviker/svindler.
Og at det var da "kollegaen" hans fikk sårlig samvittighet og ropte det ekte navnet hans etter han.

Jeg så også hintene, men tok dem som et tegn på tilfeldigheter som skulle lure seeren.

Gammel 04-01-11, 11:15   #33
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gammel tråd, men jeg bare føler for å dra den frem igjen.
Vi så filmen i går på blu-ray - og jeg må jo se ekstramaterialet som følger med når jeg har sett gode filmer.
Det angrer jeg ikke på. Forfatteren av boken forteller om hvorfor boken ble skrevet, hvordan han hadde tenkt, en psykiater forteller om hvordan behandlingene av mentalt syke hadde vært og hvorfor de tenkte som de gjorde på femtitallet osv osv.

Akkurat den siste scenen var det ingen av dem som kommenterte. Men de kommenterte andre scener - om hvordan de måtte dobbeltspille/trippelspille karakterene sine slik at når filmen blir sett gang nr to eller tre så ser man de små hintene og spillet tydeligere.

En kjempebra film. Slitsom å se, men veldig bra. Jeg er imponert over filmene DiCaprio velger og innser at jeg nok må se de andre filmene hans også. Bortsett fra Titanic.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.