Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å bli gammel og bo på hjem

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-10, 21:50   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bli gammel og bo på hjem

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg tenker litt på det, tanten til pappa bodde på pleiehjem. Hun måtte legges kl 18. hver kveld for de hadde ikke folk nok som kunne legge henne senere.
Hun satt stort sett på ett rom foran tven hver dag, ikke kom hun seg ut og ikke fikk hun hjelp til det.
Livsgleden hennes ble mindre o gmindre for hver dag hun var der.

Trist! Og slik skal det jo ikke være. Man kan få til endringer med de ressurser man har, det er snakk om prioriteringer og omstilling blant de ansatte.

Gammel 18-04-10, 13:35   #2
Solblomst
Passiv

Standard

Jeg jobbet på sykehjem i flere år. Jeg opplevde ALDRI at brukerne på sykehjem ikke får varm mat, tilgang til bad, hobbyer om de ønsker det eller gåturer, kanskje ikke daglig, men eldre på sykehjem som ofte er demente ønsker som regel å være inne i trygge omgivelser. De får god mat med dessert til hver middag, og kaffe og kaker etter middagsluren. De fleste eldre er ikke vant med å dusje flere ganger i uka, og å dusje et menneske som er fire ganger så sterk som deg, og slett IKKE ønsker å dusje, er ingen enkelt sak. Prøv det dem som vil.
Jeg har den erfaringen at mange kommer seg ikke fort nok i seng om kvelden fordi de er slitne, eller ønsker å gå til ro.
Kanskje de pårørende skal komme mer inn på banen og besøke sitt gamle familiemedlem litt oftere en en gang i måneden eller sjeldnere.

Aviser skriver gjerne når det skjer en feil, men vi får aldri høre om det positive som skjer på sykehjem hver eneste dag. De eldre har det stort sett godt på sykehjem.
Jeg blir litt lei meg av å lese dette som nå går på rundgang på ulike forum.

Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 13:36   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, da skjer det vel ikke da, siden du ikke har sett det.

Gammel 18-04-10, 14:02   #4
Syncopa
Aktiv

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Syncopa er litt kulSyncopa er litt kul
Standard

Min plan er å holde meg frisk og selvhjulpen, og bli skutt av en sjalu elsker i en alder av 95

(Mor Theresa)
Syncopa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 17:23   #5
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syncopa, her.

Min plan er å holde meg frisk og selvhjulpen, og bli skutt av en sjalu elsker i en alder av 95

Det var en god plan!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 17:37   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fiffig.

Jeg vurderte her en kveld muligheten for å få en deal om et selvmordsoppdrag som ikke skal skje før om, tja, veldig mange år, men at man får masse, masse, masse, masse spenn helt til da, og siste året som 94-åring rett og slett tilbringe tiden med å hoppe i strikk, klatre i fjell, kødde med mafiaen, ta unevnelige mengder med kokain, ikke drikke annet enn champagne og så stryke med lykkelig før man må utføre oppdraget.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 19:22   #7
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

God plan!

Gammel 18-04-10, 17:05   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å nei! Solblomst rødprikket meg. Hulk og skrik og uff.

Gammel 18-04-10, 18:11   #9
Solblomst
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Å nei! Solblomst rødprikket meg. Hulk og skrik og uff.

Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 19:19   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er sikker på at det fins mange sykehjem hvor ressursene er dårlige og det er synd.

Bestemoren min bor på sykehjem og sånn som jeg ser det er det et veldig fint sted. Hun trives ikke der, men det er fordi hun ikke klarer å se at hun ikke klarer seg selv hjemme lenger. Hun lengter hjem.

Hun bor på enerom med plass til sofagruppe, kommoder og tv i tillegg til sengen. Hun får varm middag hver dag, hun kan velge om hun vil få maten inn på rommet eller spise på fellesrommet. Hun kan legge seg når hun ønsker og stå opp når hun ønsker, selvsagt må hun noen ganger vente litt på personalet, men hun må ikke legge seg kl 18. Det er aktivitetstilbud på dagtid som hun selv velger om hun vil være med på. Hun dusjer en gang i uken, men hun dusjet ikke oftere enn det da hun var frisk heller.

Det er ikke bare elendighet der ute.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.