Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-10, 11:50   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?

Jeg har telefonskrekk og er litt sjenert overfor nye folk, noe som gjør meg litt lite egnet til FAU og sånt. Jeg får rett og slett kvalmebølger bare av tanken på at jeg en dag kanskje må sitte i FAU. Kan de tvinge meg? Mannen min kan gjerne stille opp, kanskje det redder meg, hehe. Men jeg elsker å bidra på de måtene jeg kan, jeg liker å stille opp, spesielt når det gjelder kakebaking til dugnader og sånt. Bare jeg slipper telefoner og masse ansvar og sånt. *skremt* Jeg sender mannen på sånne felles-foreldremøter på skolen rett og slett i frykt for å plutselig måtte melde meg som klassekontakt eller noe. Når jeg skriver dette nå så hører jeg jo hvor teit jeg er, men sånn føler jeg det altså.

Gammel 13-04-10, 11:54   #22
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har deltatt i den lokale 17. mai komiteen, dugnader i nærområdet uten å måtte, har sittet i et 20-talls organisasjoner, men er med i bare en utenom ungegreier nå. Men jeg vil veldig gjerne slippe den lokale hundeklubben .

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:55   #23
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg bor også i en bygd med lang dugnadstradisjon. Det er ikke enkelt å komme seg unna, for det er mange som stiller opp og det forventes at de fleste bør delta på et-eller-annet. Jeg synes det er fint at det fungerer sånn, for det arbeidet som utføres på bygdedugnadene er med på å øke trivselen i bygden.

Alikevel må vi prøve å begrense hvor mye vi engasjerer oss i. Jeg er ikke villig til å la det gå med altfor mye tid som ellers kunne vært brukt på jobb eller familie.

Gammel 13-04-10, 11:57   #24
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har sittet i FAU i barnehagen et par år, vært trinnkontakt for klassen til eldste og gjort unna to år som kasserer i FAU på skolen. Mannen har også vært med i FAU i barnehagen en periode samt at han har vært foreldrekontakt for fotball-laget til eldstejenta

Nå sitter jeg i styret for skolekorpset/kasserer for skolekorpset. Det tar en del tid, så det holder med ett verv for meg i de to årene korpsvervet varer

Ellers så er vi vel begge ganske lette å be når det gjelder dugnader for fotballklubb, idrettslag og korps. Ikke alle dugnader er like festlige (vakthold på fiskerimesse er drepende kjedelig...) mens andre dugnader er både sosiale og trivelige! Juletresalg er den dugnaden det er enklest å få folk til å stille opp på

Andre lag og organisasjoner er vi ikke involvert i. Jo forresten - jeg takket nei til kasserer-jobben i hytteforeningen. Den jobben overlot jeg til pensjonistene med et hav av tid

Gammel 13-04-10, 11:58   #25
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Angående å ha foreldre som trenere for barnelag, så er det faktisk noe jeg er litt i mot på prinsipielt grunnlag. Jeg har fått mer sansen for sportsklubber som også tar de små seriøst, og bruker trenere som kan håndtere barn, både pedagogisk og med tanke på fysikk, enn velmenende foreldre uten altfor mye kunnskap.

Jeg tror ikke noen er uenig med deg i det. Det er vel heller ikke veldig mange foreldre som brenner for å bruke to ettermiddager i uken og annehver helg på fotballtreninger og cuper. Det handler om penger, og profesjonelle trenere som har tid til/lyst til å trene gratis vokser ikke på trær. Heller velmenende foreldre enn ingen fritidstilbud i det hele tatt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:03   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tror ikke noen er uenig med deg i det. Det er vel heller ikke veldig mange foreldre som brenner for å bruke to ettermiddager i uken og annehver helg på fotballtreninger og cuper. Det handler om penger, og profesjonelle trenere som har tid til/lyst til å trene gratis vokser ikke på trær. Heller velmenende foreldre enn ingen fritidstilbud i det hele tatt.

Der Glitterbarnet gikk på skøyteskole var det klubbens sportslige trener som ledet denne. Han hadde selvsagt med seg undertrenere som var eldre barn og et par foreldre, men han hadde ansvaret for opplegget, og det syns jeg fungerte fint. Da regner jeg med at lønnen hans også dekket dette. Jeg ser at det kanskje er lettere i store byer, eller i store klubber, som har alt fra A-lag til knøttegreier. Bor man på et lite sted er det nok vanskelig å ansette en trener ja.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:03   #27
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja jeg deltar i frivillige aktiviteter helt uten å få betalt for det. (Som Glitter så har jeg også en karriere, jeg bor midt i byen, jeg føler meg dog ikke så trendy om dagen )
Før jeg fikk barn var jeg sterkt involvert som trener for en svømmeklubb, lærte mange barn å svømme og var også trener for junior og seniorsatsingen i klubben, jeg fikk en liten godtgjørelse for det, men det var ikke akkurat store penger det var snakk om.
Etter at jeg ble alene med poden var jeg nødt til å legge vekk svømmetrening for en periode, Poden var ikke interessert i å fortsette med det. Jeg har engasjert meg som trener for fotballaget hans, har også tatt fotballtrenerkurs, det er et krav i vår klubb at foreldretrenerne tar det. Jeg har også vært FAU-representant i ett år.
Hovedårsaken til at jeg engasjerer meg som trener er at jeg syns det er kjempegøy å trene små barn, det er overhodet ikke et ork eller en byrde for meg å gjøre det. FAU har også vært spennende å være med på, vi har hatt tildels store og interessante saker i løpet av min periode som FAU representant, men jeg stiller ikke til neste år.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:03   #28
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innrømmer glatt at jeg unngår dugnader så godt jeg kan.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:05   #29
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender helst mannen. Jeg er ikke noe praktisk anlagt, så det er veldig mange typiske dugnadsting jeg ikke så veldig flink til.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:06   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der Glitterbarnet gikk på skøyteskole var det klubbens sportslige trener som ledet denne. Han hadde selvsagt med seg undertrenere som var eldre barn og et par foreldre, men han hadde ansvaret for opplegget, og det syns jeg fungerte fint. Da regner jeg med at lønnen hans også dekket dette. Jeg ser at det kanskje er lettere i store byer, eller i store klubber, som har alt fra A-lag til knøttegreier. Bor man på et lite sted er det nok vanskelig å ansette en trener ja.

Ja, vi bor på et lite sted og om ungene skal være med på fotballaget her, må en av foreldrene binde seg til å stille som trener en periode, og mannen spiller fotball flere kvelder i uka selv og har rett og slett ikke tid, så eldste får ikke blitt med på laget. Får se til neste år.

Sist redigert av Dixie Diner : 13-04-10 kl 12:12.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:09   #31
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har verv i fagforening, politisk parti og livssynsorganisasjon, alt sammen ubetalt. (Dvs. noe fagforening skjer i arbeidstida, men ingen gjør jo jobben min når jeg er på møter...). Jeg har sittet som foreldrerepresentant i barnehagen til ungene i to år.

Jeg er sånn som må sitte på hendene mine når de spør etter frivillige, og har en tendens til å påta meg alt for mye.

Gammel 13-04-10, 12:10   #32
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror rett og slett ikke jeg mener nok om ting til å la meg engasjere så mye.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:12   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dugnad i borettslaget og barnehagen er vel det eneste. Jeg har vært i foreldreutvalget i barnehagen i to, så der har jeg og så sannelig bidratt.

Jeg har ofte tanker om at slitk er fint, men så var det tid og sånn da.
Jeg har hatt verv, men tatt meg grovt betalt (nei, ikke grovt betalt, men det har vært lønnet)

Gammel 13-04-10, 12:13   #34
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Jeg deltar på dugnader i brl og på skole, og så har jeg hatt en del styreverv i korps tidligere. Når det gjelder sistnevnte har jeg gitt meg selv flere års karantene før jeg takker ja til nye verv. Jeg er for øvrig gruppeleder, hehe...

Morsomste dugnad var nok de årene jeg jobbet frivillig som nasjonsattaché under div. World Cup og VM i skiflyvning i Vikersund .

Gammel 13-04-10, 12:20   #35
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Deltar på dugnader og har verv i den lokale idrettsklubben.
Sistnevnte var ubetalt til i fjor.
Nå får vi en liten symbolsk sum.

Og jeg synes det er viktig at man stiller opp så sant man har kapasitet.
Hvis man ikke gjør det er det mange idrettslag f.eks som hadde gått dukken.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:25   #36
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Angående å ha foreldre som trenere for barnelag, så er det faktisk noe jeg er litt i mot på prinsipielt grunnlag. Jeg har fått mer sansen for sportsklubber som også tar de små seriøst, og bruker trenere som kan håndtere barn, både pedagogisk og med tanke på fysikk, enn velmenende foreldre uten altfor mye kunnskap.

Sportsklubben jeg er involvert i tar de små på alvor.
Jeg har ansvar for juniorgruppa og jeg kan si at det å få trenere til alle lagene er vanskelig. Veldig vanskelig.
man må ty til foreldre og andre eldre spillerer i klubben. Hvis ikek har man ikek noe tilbud, og det vil man jo gjerne ha.
Men jeg skulle ønske at det var slik at trenere kom løpende og ville trene små (og store) barn, men slik er det altså ikke.
Vi har i hverfall folk som har peiling på håndball til alle lag.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:27   #37
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ja!

Gammel 13-04-10, 12:36   #38
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Da vi hadde barnehagebarn, satt jeg i SU, og vi stilte selvsagt opp på dugnader i barnehagen. Jeg var tillitsvalgt på jobb flere år, har vært trinnkontakt på skolen i eldstes klasse, og sitter nå som sekretær i FAU. Jeg sitter i rekrutteringskomitéen i skolekorpset, og er redaktør for idrettslagets avis, så jeg føler at jeg bidrar med mitt på bygda. Dugnader på skolen og i borettslaget stiller jeg selvsagt også opp på, men mannen har hovedansvar for korpsdugnader. Og så er det tidvis levering av kake eller snitter til diverse arrangementer i regi av skole/idrettslag/korps. Mannen sitter forøvrig i styret i borettslaget, og er tillitsvalgt på jobben sin.

Jeg har "skuftet" en dugnad i idrettslaget. Jeg var satt opp på 6 timers parkeringsvakt ved skistua her bare få uker før termin, med bekkenløsning og store gangsvansker var det rimelig uaktuelt, så jeg måtte si det fra meg.

Sist redigert av ming : 13-04-10 kl 19:31.
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:37   #39
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg er sånn som må sitte på hendene mine når de spør etter frivillige, og har en tendens til å påta meg alt for mye.

Jeg har alltid vært elverådsrepresentant, med i årbokredaksjonen, festkomiteer, prosjektleder (ja, på den gamle jobben min gikk det inn under frivillig og dermed ubetalt arbeid) og sånt. I fjor var jeg foreldrerepresentant i barnehagen til minsten. Jeg jobber gratis i et tidsskrift. I går toppet jeg det hele med å bli valgt inn i styret i et lokallag her jeg bor.

Kanskje jeg skal gå for kommunestyret ved neste kommunestyrevalg? Må bare finne meg et parti først, og sette inn alle kluter på massiv reklamering for meg selv.

Borettslaget har jeg dog styrt glatt unna. Har hatt én samtale med formannen i forbindelse med at vi pusset opp da vi flyttet inn, og det holdt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:38   #40
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ja selvsagt gjør jeg det.
Jeg stiller opp på dugnader, sitter i S.u og stiller opp der jeg kan.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.