|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg har telefonskrekk og er litt sjenert overfor nye folk, noe som gjør meg litt lite egnet til FAU og sånt.
![]() |
#22 |
can-jur
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?
![]() |
![]() |
#23 |
Stiv
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg bor også i en bygd med lang dugnadstradisjon. Det er ikke enkelt å komme seg unna, for det er mange som stiller opp og det forventes at de fleste bør delta på et-eller-annet. Jeg synes det er fint at det fungerer sånn, for det arbeidet som utføres på bygdedugnadene er med på å øke trivselen i bygden.
![]() |
![]() |
#24 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg har sittet i FAU i barnehagen et par år, vært trinnkontakt for klassen til eldste og gjort unna to år som kasserer i FAU på skolen. Mannen har også vært med i FAU i barnehagen en periode samt at han har vært foreldrekontakt for fotball-laget til eldstejenta
![]() |
#25 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg tror ikke noen er uenig med deg i det. Det er vel heller ikke veldig mange foreldre som brenner for å bruke to ettermiddager i uken og annehver helg på fotballtreninger og cuper. Det handler om penger, og profesjonelle trenere som har tid til/lyst til å trene gratis vokser ikke på trær. Heller velmenende foreldre enn ingen fritidstilbud i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Glamorøs
|
Der Glitterbarnet gikk på skøyteskole var det klubbens sportslige trener som ledet denne. Han hadde selvsagt med seg undertrenere som var eldre barn og et par foreldre, men han hadde ansvaret for opplegget, og det syns jeg fungerte fint. Da regner jeg med at lønnen hans også dekket dette. Jeg ser at det kanskje er lettere i store byer, eller i store klubber, som har alt fra A-lag til knøttegreier. Bor man på et lite sted er det nok vanskelig å ansette en trener ja.
![]() |
#27 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Ja jeg deltar i frivillige aktiviteter helt uten å få betalt for det. (Som Glitter så har jeg også en karriere, jeg bor midt i byen, jeg føler meg dog ikke så trendy om dagen
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg innrømmer glatt at jeg unngår dugnader så godt jeg kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Textrovert
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg sender helst mannen. Jeg er ikke noe praktisk anlagt, så det er veldig mange typiske dugnadsting jeg ikke så veldig flink til.
![]() |
#30 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja, vi bor på et lite sted og om ungene skal være med på fotballaget her, må en av foreldrene binde seg til å stille som trener en periode, og mannen spiller fotball flere kvelder i uka selv og har rett og slett ikke tid, så eldste får ikke blitt med på laget. Får se til neste år.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 13-04-10 kl 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Audacious
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg har verv i fagforening, politisk parti og livssynsorganisasjon, alt sammen ubetalt. (Dvs. noe fagforening skjer i arbeidstida, men ingen gjør jo jobben min når jeg er på møter...). Jeg har sittet som foreldrerepresentant i barnehagen til ungene i to år.
![]() |
#32 |
Textrovert
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg tror rett og slett ikke jeg mener nok om ting til å la meg engasjere så mye.
![]() |
#33 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Dugnad i borettslaget og barnehagen er vel det eneste. Jeg har vært i foreldreutvalget i barnehagen i to, så der har jeg og så sannelig bidratt.
![]() |
#34 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg deltar på dugnader i brl og på skole, og så har jeg hatt en del styreverv i korps tidligere. Når det gjelder sistnevnte har jeg gitt meg selv flere års karantene før jeg takker ja til nye verv. Jeg er for øvrig gruppeleder, hehe...
![]() |
#35 |
Ferdig!
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Deltar på dugnader og har verv i den lokale idrettsklubben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Ferdig!
Sportsklubben jeg er involvert i tar de små på alvor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Da vi hadde barnehagebarn, satt jeg i SU, og vi stilte selvsagt opp på dugnader i barnehagen. Jeg var tillitsvalgt på jobb flere år, har vært trinnkontakt på skolen i eldstes klasse, og sitter nå som sekretær i FAU. Jeg sitter i rekrutteringskomitéen i skolekorpset, og er redaktør for idrettslagets avis, så jeg føler at jeg bidrar med mitt på bygda. Dugnader på skolen og i borettslaget stiller jeg selvsagt også opp på, men mannen har hovedansvar for korpsdugnader. Og så er det tidvis levering av kake eller snitter til diverse arrangementer i regi av skole/idrettslag/korps. Mannen sitter forøvrig i styret i borettslaget, og er tillitsvalgt på jobben sin. Sist redigert av ming : 13-04-10 kl 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
*_*
|
![]() |
![]() |
|
|