|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva gjør du med avokadoen?Jeg synes avokado er kjempegodt til kokt torsk med poteter og smeltet smør. Altså helt ubehandlet, men som grønt tilbehør til fiskemiddagen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: Hva gjør du med avokadoen?Bruker avocado som pålegg med reker eller kaviar, har den i salater, lager guacamole, spiser naturell...
|
|
|
#3 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hva gjør du med avokadoen?Lager tunfisksalat av den.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
Sv: Hva gjør du med avokadoen?I guacemole og som "smør" på sandwich o.l. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva gjør du med avokadoen?Det aller meste av avokade som vi kjøper brukes i guacamole.
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva gjør du med avokadoen?Mye av det samme som de andre. I noen måneder spiste jeg mye avocado, tunfisk, tomat og cashewnøtter til lunsj, det er godt, men ble litt mye i lengden. Ellers spiser jeg den bar med salt og pepper, på skive, i guacamole, sammen med noe kjøttpålegg, i salater og som tilbehør til middag. I den strengeste candidadiettfasen spiste jeg kjøttkaker, brokkoli og avocado til middag, forbausende godt! Har ikke prøvd i smoothie, men har hørt at det skal være veldig godt. Egg og avocado er også godt sammen, og avocado og røkelaks... I det hele tatt altså. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hva gjør du med avokadoen?Jeg leser feil hver gang. |
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva gjør du med avokadoen?Det kan jo hende du har vært uheldig også. Hvis den er for hard eller for myk er den ikke noe god i det hele tatt.. :hjelpsom: Prøv å ha annet pålegg sammen med den hvis du har på brødskive, ellers blir det nok dølt ja. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du med avokadoen?Utover ting som allerede er nevnt smører jeg den på ristet brøds og legger på gulost og evt. tomat. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva gjør du med avokadoen?Jeg bruker den som pålegg, men ikke alene; det høres kjedelig ut. Jeg spiser den med tomatskive, rødløk, fetaost og salt og pepper på.
|
|
|
|
#18 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du med avokadoen?Denne tråden har fått meg til å spise avokado to gang i dag -hehe. Først med salt, pepper og litt majones på, og etterpå sammen med tunfisk, litt løk, majones, salt, pepper og litt sitronsaft(tunfiskrøre med avokadobiter i-nam-nam) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
Sv: Hva gjør du med avokadoen?På toast. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hva gjør du med avokadoen?Tortilla smurt med Kesam, noen skiver spekeskinke, avokado, cherrytomater og ruccula. Rull sammen og spis. Kjempegod lunsj!!
|
![]() |
|
|