Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Alt for Norge

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-10, 23:05   #21
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt for Norge

Dette var morsomt. Jeg måtte tvinge mannen min bort fra dataen for å se. Søte amerikanere og artige utfordringer. Hun Kari var en snodig skrue.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 23:27   #22
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Alt for Norge

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Slemt?

Ja, man vet jo hvordan mesteparten av verden mener om det. Meg inkludert.

Gammel 09-04-10, 00:09   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser aldri sånne programmer, hater alt av reality. Men dette MÅTTE jeg se, så jeg satte det på opptak. Mannen min har samme mening om det meste av reality som meg, og jeg måtte lokke ham med god kveldsmat for at han skulle se det med meg, jammen satt vi ikke og lo så vi SKREIK begge to. Herregud for et fantastisk morsomt program, hahaha. Dette er noe av det beste de har sendt, jeg må få det med meg hver torsdag fremover altså! Mannen lo så han hikstet, når HAN elsket dette MÅ det være bra altså.

Jeg får mer og mer lyst til å dra til USA. Har aldri vært der. Mannen har masse slekt i Seattle som vi kan bo gratis hos, vi har bare aldri kommet så langt (eller, han har vært der, men bare én gang, i 1999).

Gammel 09-04-10, 07:42   #24
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Barneskolen min jo

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 07:47   #25
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åååh! Jeg må få med meg reprisen. Jeg har bodd i Minnesota, i en liten by som kaller seg Little Norway. Der har de rosemalte hus og benker, vikingstatue og de har Kviteseid Lutheran Church. De feirer 17.mai (dato for 17. mai fastsettes dog av byrådet ) og de elsker lefse og lutefisk. Og alle heter Moen, Moe, Dalen, Kleven, Aune, Nordaune, osv.

Jeg ble invitert hjem til et eldre ektepar. De var begge norskættede. De hadde aldri vært i Norge, men kjøkkenet deres så ut som et norsk kjøkken på 30-tallet eller noe. De hadde importert alt. Dessuten hadde de fått shippet over et ekte stabbur. Inne i stabburet var det en utstillingsdukke med bunad på og x antall bilder av kongefamilien. De abonnerte også på Norsk Ukeblad, uten å kunne et ord norsk selv. Til graduation fikk jeg masse penger av dem, selv om jeg bare hadde møtt dem én gang. Det var nesten litt creepy.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 07:48   #26
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns de var fantastisk søte! Amerikanere et veldig flinke til å holde humøret oppe og jeg tror ikke vi kan avskrive all uviljen til å snakke med dem på kameraene altså, nordmenn har virkelig skrekken for å snakke med fremmede.

Helt enig! Jeg blir virkelig imponert over hvor positive og åpne de er.
Han ene som satt og applauderte og sa "I'm so proud of her!" om hun jåleberta som tisset i skogen for første gang. Ikke en negativ eller kritisk kommentar å spore.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 07:49   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har bodd i Minnesota, i en liten by som kaller seg Little Norway.

Ah, de har gått litt lenger nå, ser jeg. Nå er de "Norwegian Capital USA."

Om 17. mai.

Sitat:

Some of the food served will be Lefse, flatbreads, krumkaaka, spritz, Norwegian meatballs, blod klub, Gjettost with cloudberry jam, rommegrot and much much more!

Gammel 09-04-10, 09:06   #28
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med positiviteten kunne vi godt impotert en dose av til Norge, jeg ble glade av å se på dem. Lurer på hva som skjer neste gang, de klipper så dramatisk, så ut som det var endel tårer.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:20   #29
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Artig program.

Gammel 09-04-10, 09:25   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Divine: hva er spritz? Hehe, da mannen min var i Seattle og besøkte slekten sin (de er født i USA, men norskættede) var alle suuuperinteressert i Norge og drømte om å reise hit osv. Det virker som om amerikanere er veldig glade i nordmenn.

Gammel 09-04-10, 09:37   #31
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Divine: hva er spritz?

Aner ikke.

Ah, fant info nå: http://acquiredflavor.blogspot.com/2...ies-taste.html

Gammel 09-04-10, 10:02   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ah, de så gode ut. Men tradisjonell norsk julekake? Jeg har aldri hørt om den.

Gammel 09-04-10, 10:03   #33
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Men tradisjonell norsk julekake? Jeg har aldri hørt om den.

Nei, jeg klarte heller ikke helt å skjønne hva slags kaker dette er. Det sto et annet sted at de kalles "sprut" på norsk, men det sa meg heller ingenting.

Gammel 09-04-10, 10:06   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det er noe som heter sprutbakkels, men det er definitivt ikke disse. Kan hende bloggeren har misforstått noe, hehe.

Gammel 09-04-10, 10:09   #35
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns oppskriften ser ut som en variant av brune pinner. Det kan jo også være en avansert versjon av riflakjeks. En eller annen smørdeig er det i alle fall.

Ellers var programmet virkelig festlig. Deltakerne var kjempesøte og så amerikanskpositive som man får dem.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 10:12   #36
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan jo være sprutbakels de mener, men jeg tipper det heller er de tyske julekakene som heter spritzgebäck. Det er vel ikke helt uvanlig at man blander tradisjoner fra de forskjellige "gamlelandene". Presten trodde jo at smörgåsbord var noe man hadde i Norge.

Gammel 09-04-10, 10:22   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gaia, du har helt rett. De blander! Her er de tyske du snakker om, og det er sånne buttercookies og de heter jo spritz, samt på google leste jeg at de lages til jul i Tyskland. Noen burde jo gjøre disse 17.mai-erne oppmerksomme på at disse kakene er tyske, ikke norske.

Gammel 09-04-10, 10:29   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen burde jo gjøre disse 17.mai-erne oppmerksomme på at disse kakene er tyske, ikke norske.

Jeg tror ikke det har så mye å si for dem. Det er omtrent som om vi skulle holde orden på om noe var fra West Virginia eller Louisiana. I tillegg kan det godt hende disse har blitt bakt i Norge tidligere også. Jeg har arvet noen oppskriftshefter fra farmor, og det aller meste i de bakes ikke lenger. Og når sant skal sies, så gjør ikke det så mye, for de kakene er ikke så gode heller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 10:39   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei sant nok, jeg bryr meg jo ikke noe voldsomt heller. Det er bare litt artig at de serverer "norske tradisjonskaker" nordmenn selv knapt har hørt om.

Gammel 09-04-10, 10:44   #40
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Det tror jeg du har helt rett i, Glitter. Men det er jo litt morsomt, uansett.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.