|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ustabil
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Enig med sitronen. Katter i tettbygde strøk er til pest og plage for alle andre enn katteeieren, og så godt som alle katteeiere hevder at deres katt kun går på toalett inne. Tullprat, selvsagt. På min eiendom forbeholder jeg meg retten å kaste såpevann etter alle dyr som er til sjenanse. Så får heller katteeierne ta seg umaken med å ha kontroll på kattene sine, og holde dem på sin egen eiendom, hvis ikke katten tåler såpevann. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg skjønner veldig godt at folk blir drittleie av at katter bæsjer og tisser i bed og annet hos dem, vi har selv fått tisset ut vogn og sko utendørs. Men jeg har veldig liten sympati for folk som lar det gå utover katten i stedetfor eieren, egentlig. Jeg ville like lite kastet vann på en katt som jeg ville kastet vann på en liten unge som gjorde hærværk hos meg. Jeg forholder meg helst til eiere og foreldre. Det å være slem mot dyr og barn er særdeles lite sjarmerende karaktertrekk i min bok.
|
|
|
#3 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forsåvidt enig, bortsett fra at jeg ikke vil sammenlikne katter med barn.
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg har ikke hatt behov for det, da jeg vet hvem som eier den katten som har tisset her. Men jeg kommer nok aldri til å være slem mot et dyr, det håper jeg virkelig jeg slipper.
|
|
|
#5 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaProblemet med katter er jo at i motsetning til de fleste andre dyr så plager de naboene mer enn sine egne eiere. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Det er nok det beste. Men først og fremst er det jammen ikke alltid lett å finne ut hvem som eier en katt. Og om man finner ut hvem som eier den, så mener eierne gjerne at deres katt bare bæsjer inne. Eller at katter er dyr som må få gjøre som de vil.
|
|
|
|
#8 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaDet er helt greit at man spyler katten med hageslangen eller lignende men å kaste en bøtte med såpevann synes jeg var veldig drøyt. Det ser ut som det heldigvis går bra med katten vår.
|
|
|
#9 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaKattene mine går på do inne, til fast tid hver dag, så jeg har i allefall ikke dårlig samvittighet på det området. (De er i all hovedsak innekatter som stort sett bare er ute når vi er det)
|
|
|
#10 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg liker ikke katter i tettbygde strøk jeg heller og kunne nok også funnet på å hive vann på katten for å vise at den ikke var velkommen på vår eiendom. Dog rent vann. Det synes jeg er en human og grei måte.
|
|
|
#11 |
|
Møllspist fletthurpe
|
enig. Dyreplaging er meg frastøtende.
|
|
|
#12 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaHvordan blir man kvitt katter da? Spør eieren pent om de kan si til katten at den kan gå på do i hagen hjemme? be dem ta den med på jobb? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Enig. Og jeg ser for meg situasjonen denne tråden handler om. Damen sto med vaskebøtte full av vann, og et kattekrek kommer rekende. Veldig fristende å slenge den etter katten, det forstår jeg.
|
|
|
#15 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaSåpevann på katten? For en bedriten nabo. Jeg mishandler ikke dyr. Det gjør heldigvis ikke naboene mine heller. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Ja hvordan blir man kvitt dem? Jeg er villig til å gi belønning til den som opplyser meg med noe som fungerer. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaNin og dere andre som plages; har dere prøvd "katt vekk" fra dyrebutikken? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg hadde gjerne kastet vann på unger også. Man dør liksom ikke av vann, men kanskje man lærer. Jeg har forresten kastet vann på unger. Eller spylt. Spylte gaten ute og noen krek på 6-7 år drev og kastet sand på veien på pur faen. De fikk beskjed om at de ble spylt om de ikke ga seg og som sagt så gjort. Vel fortjent.
|
|
|
#19 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaSåpevann var kanskje ikke så lurt, men rent vann har jeg også kastet på naboen sine katter..
|
![]() |
|
|