Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 10:36   #1
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Pfft, litt grønnsåpe skader ingen. Jeg hadde glatt helt såpevann på katt. Kattekrekene kan holdes på egen eiendom. Ja, når man vet hvor de gjør fra seg så klarer man vel få de til å holde seg innenfor eiendomsgrensen også. Katter på andres eiendom er fritt vilt.

Enig med sitronen. Katter i tettbygde strøk er til pest og plage for alle andre enn katteeieren, og så godt som alle katteeiere hevder at deres katt kun går på toalett inne. Tullprat, selvsagt. På min eiendom forbeholder jeg meg retten å kaste såpevann etter alle dyr som er til sjenanse. Så får heller katteeierne ta seg umaken med å ha kontroll på kattene sine, og holde dem på sin egen eiendom, hvis ikke katten tåler såpevann.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 18:14   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner veldig godt at folk blir drittleie av at katter bæsjer og tisser i bed og annet hos dem, vi har selv fått tisset ut vogn og sko utendørs. Men jeg har veldig liten sympati for folk som lar det gå utover katten i stedetfor eieren, egentlig. Jeg ville like lite kastet vann på en katt som jeg ville kastet vann på en liten unge som gjorde hærværk hos meg. Jeg forholder meg helst til eiere og foreldre. Det å være slem mot dyr og barn er særdeles lite sjarmerende karaktertrekk i min bok.

Gammel 05-04-10, 18:20   #3
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner veldig godt at folk blir drittleie av at katter bæsjer og tisser i bed og annet hos dem, vi har selv fått tisset ut vogn og sko utendørs. Men jeg har veldig liten sympati for folk som lar det gå utover katten i stedetfor eieren, egentlig. Jeg ville like lite kastet vann på en katt som jeg ville kastet vann på en liten unge som gjorde hærværk hos meg. Jeg forholder meg helst til eiere og foreldre. Det å være slem mot dyr og barn er særdeles lite sjarmerende karaktertrekk i min bok.

Forsåvidt enig, bortsett fra at jeg ikke vil sammenlikne katter med barn.
Dessuten er det rimelig vanskelig å finne eierne på alle kattene i et nabolag ... Hvordan gjør du det?

Gammel 05-04-10, 18:41   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Dessuten er det rimelig vanskelig å finne eierne på alle kattene i et nabolag ... Hvordan gjør du det?

Jeg har ikke hatt behov for det, da jeg vet hvem som eier den katten som har tisset her. Men jeg kommer nok aldri til å være slem mot et dyr, det håper jeg virkelig jeg slipper.

Gammel 05-04-10, 20:13   #5
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Problemet med katter er jo at i motsetning til de fleste andre dyr så plager de naboene mer enn sine egne eiere. Det er helt pyton å ikke kunne ha vogna stående ute, putene i hagemøblene blir tisset ned og må kastes, blomsterbedene er fulle av møkk og da ettåringen koser seg på plenen så må man rydde unna ekkel bæsj hvis man ikke synes dette er passende kost for småbarn. Vi hadde engang en nabo med ørten hamstere, marsvin, kaniner og fugler, men der var det de selv som tok møkka. Ikke vi.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:35   #6
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Problemet med katter er jo at i motsetning til de fleste andre dyr så plager de naboene mer enn sine egne eiere.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 18:32   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok det beste. Men først og fremst er det jammen ikke alltid lett å finne ut hvem som eier en katt. Og om man finner ut hvem som eier den, så mener eierne gjerne at deres katt bare bæsjer inne. Eller at katter er dyr som må få gjøre som de vil.

Jeg vedgår å ha brukt podens vannpistol på en katt som gjorde seg klar til bæsjing i bedet vårt.

Gammel 05-04-10, 18:36   #8
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Det er helt greit at man spyler katten med hageslangen eller lignende men å kaste en bøtte med såpevann synes jeg var veldig drøyt. Det ser ut som det heldigvis går bra med katten vår.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 18:51   #9
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Kattene mine går på do inne, til fast tid hver dag, så jeg har i allefall ikke dårlig samvittighet på det området. (De er i all hovedsak innekatter som stort sett bare er ute når vi er det)
Jeg spruter med vannpistol på hankatter som flyr rundt dørene her på denne årstiden.

Gammel 05-04-10, 21:16   #10
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke katter i tettbygde strøk jeg heller og kunne nok også funnet på å hive vann på katten for å vise at den ikke var velkommen på vår eiendom. Dog rent vann. Det synes jeg er en human og grei måte.

Gammel 05-04-10, 20:27   #11
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

enig. Dyreplaging er meg frastøtende.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:31   #12
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan blir man kvitt katter da? Spør eieren pent om de kan si til katten at den kan gå på do i hagen hjemme? be dem ta den med på jobb?

Hehe, en nabo her sende faktisk en mail til katteeierne i nabolaget i fjor, og spurte om de ville komme på dugnad og plukke møkk i hagen hans.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:34   #13
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Hehe, en nabo her sende faktisk en mail til katteeierne i nabolaget i fjor, og spurte om de ville komme på dugnad og plukke møkk i hagen hans.

Knallbra !
Mannen her samlet all kattebæsjen til naboen i en hundepose i fjor, og la den i postkassen hans. Det var det eneste stedet mannen kom på, som det ville være like ille for dem å finne bæsj, som når vi fikk det på terrassen/bedene våre. (Og ja, vi visste det var deres katt, og gav beskjed x antall ganger)

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:56   #14
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jøss, har du virkelig oversikt over alt hva katten din gjør ute, eller forteller den deg hvor den driter eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg skjønner godt at folk ikke vil ha katter rekende rundt i hagene sine, skjønner ikke hvorfor katter skal ha en opplest og vedtatt rett til å reke rundt overalt, og at man ikke kan ha verandadøra åpen uten å risikere å få katten inn. Andre kjæledyr passer jo folk på.

Enig. Og jeg ser for meg situasjonen denne tråden handler om. Damen sto med vaskebøtte full av vann, og et kattekrek kommer rekende. Veldig fristende å slenge den etter katten, det forstår jeg.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Vår (inne)katt lå i vinduskarmen og solte seg hele ettermiddagen, mens jeg helte vann på noen barn som oppførte seg atal ute på tunet vårt.

:bidrar:

Gammel 05-04-10, 20:57   #15
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Såpevann på katten? For en bedriten nabo. Jeg mishandler ikke dyr. Det gjør heldigvis ikke naboene mine heller.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:03   #16
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan blir man kvitt katter da? Spør eieren pent om de kan si til katten at den kan gå på do i hagen hjemme? be dem ta den med på jobb?

Ja hvordan blir man kvitt dem? Jeg er villig til å gi belønning til den som opplyser meg med noe som fungerer.

Her er situasjonen så fortvilet, kattene i nabolaget er en pest og en plage, dyreplageri er ikke min greie så jeg kunne aldri funnet på å skade dem. Men hva pokker gjør man? Vi har flere ganger vært inne på tanken å flytte, men så blir jeg irritert. Det er jo her vi vil bo, skal katteeiere få oss bort fra stedet vi vil bo på, NEI.

Her er situasjonene sånn som at,
Ungene kan ikke bruke sandkassa, den er full av kattemøkk til enhver tid.
Vi kan ikke la hageputer ligge i stolene ute når vi går inn en tur, alt må ryddes vekk så sant vi ikke sitter ute.
Dører kan aldri stå oppe, ikke engang verandadøren i 2 etage, kattene klatrer opp på taket, ned på verandaen og går inn. Skal vi lufte må vi oppholde oss i stua med full oversikt over døra.
Vinduer kan ikke stå mere enn på gløtt, kattene hopper inn her og.
Vi kan ikke ha utgangsdøra åpen, kattene pisser under trappa og det stinker utenfor hos oss til enhver tid, noe som også gjør at vi ikke orker oppholde oss på terassen utenfor døra vår.
Soveromsvinduet orker vi ikke ha oppe, blomsterbed under vinduet er full av kattemøkk, så er også plenen vår. I år er vi nødt til å fjerne alt av bed og vi vurderer å fjerne plenen og legge singel sånn at vi i alle fall kan bruke den lille hageflekken vår uten å tråkke i møkk og kveles av lukta.
Ungene kan ikke sove i vogn utenfor døra, det tør vi ikke. Vogna kan heller aldri stå ute, klok av skade har jeg vasket kattepiss og dritt ut av vogna tidligere.

Jeg synes katter var søte før vi flyttet hit, nå har de blitt en plage som går oss på nervene, og katteeierne, jeg innrømmer at jeg har lagt de litt for hat også. Det nytter jo ikke å si noe, og halvparten av kattene aner jeg ikke hvor hører til.
Her kan jeg sitte på trappa og telle både 10 og 12 katter noen meter unna meg. Det myldrer av dem, ingen har kontroll på hvor de hører til, og her er det faktisk ikke lov å anskaffe dyr uten å få godkjent det i styret.
Har jeg vært borte en tur så ligger det alltid et par katter på trappa mi når jeg kommer hjem. JEG VIL IKKE HA DEM HER, men det er ikke en dritt jeg får gjort med det.

Det er skikkelig frustrerende og det får oss fortsatt i perioder til å vurdere flytting fra stedet vi er så glade i. Og fy som jeg klager, og fy så godt det var.

Takk.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:17   #17
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Nin og dere andre som plages; har dere prøvd "katt vekk" fra dyrebutikken?

Vi bor litt mer landelig til, men i ett boligfelt, og jeg har aldri opplevd katter som tisser i vogn, på uteputer osv. Ikke er det kattebæsj i sandkassa heller.

Jeg har dog alltid en spruteflaske tilgjengelig, og katter som nærmer seg inngangsparti osv får en sprut eller 5.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 18:23   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde gjerne kastet vann på unger også. Man dør liksom ikke av vann, men kanskje man lærer. Jeg har forresten kastet vann på unger. Eller spylt. Spylte gaten ute og noen krek på 6-7 år drev og kastet sand på veien på pur faen. De fikk beskjed om at de ble spylt om de ikke ga seg og som sagt så gjort. Vel fortjent.

Gammel 05-04-10, 18:50   #19
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Såpevann var kanskje ikke så lurt, men rent vann har jeg også kastet på naboen sine katter..

Gammel 05-04-10, 19:13   #20
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kunne fint ha funnet på å kaste vann på en katt. Har ikke gjort det, men har spylt noen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.