Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 13:03   #21
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?

Å, nå kom jeg på dinosaur-vesten! Den skal selvsagt Hassel ha på seg. Den kommer til å bli veldig fin med is på. (Dinoene må jo også få is, regner jeg med).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 13:09   #22
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

..han er kanskje matros? Eller Gakk-gakk, som de kaller det?

Men han har ikke satt sin fot på en båt i løpet av denne tiden. Han gikk mye i matrosdress som liten også, jeg synes det er mye finere enn å kle småguttene som kopier av børsmeglere.

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Speidere i familien, hva innebærer det?

Opp i grålysningen for å heise flagg og spise frokost. Styrte hjem og hurtigskifte til toget, for så å levere to barn to forskjellige steder samtidig. Og i år kan jeg ikke slappe av etter toget heller, for da må jeg rett bort på skolen og starte rigging av lekene.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 13:12   #23
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Vi tar det peneste de har i skapet, that's it.

Sånn blir det her også. Jeg skal selv ha bunad. Eldstedatter på snart 8 har fått innvilget en bunadspause, hun syns pene kjoler er finere enn bunad. Syns det er viktigere at hun føler seg fin enn at jeg syns hun er fin. (Jeg syns hun er fin i kjole også da, men bunad er min nummer en!)

Gammel 05-04-10, 13:13   #24
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storebror skal ha enten bunad eller dress, han har ikke bestemt seg hva han helst vil ha enda. Lillejenta ender vel med en kjole tenker jeg. Jeg vet ikke hva jeg skal ha selv, usikker på om jeg får på meg bunaden min. Mannen skal ha bunad.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 13:44   #25
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg tror det blir nordlandsbunad på lillebror, og sikkert dress på storebror.

Det har jeg såååå lyst at gutta skal få altså. Er så fint

Gutta skal ha på seg dette. Meeeen må nok teste buksa på storebror for den synger på siste verset og har gjort det en stund

'

Gammel 05-04-10, 13:48   #26
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge har Gudbrandsdalsbunader, men jeg bør se over Plutten sin, sjekke hvilke deler som passer sammen i år osv. Og så er sko alltid vanskelig - nye bunadsko har en tendens til å gnage/kjippe, joggesko ser ikke så pent ut.

Gammel 05-04-10, 13:48   #27
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

W har dress, og vil sikkert ha på seg den.
Lille E har arvet bunad fra slekten i USA/Australia, og bare mor får ordnet ny skjorte blir nok det antrekket, i hvert fall litt av dagen. Penkjoler i en eller annen form står høyt på ønskelisten og det kan nok hende at vi må skifte litt.

Gammel 05-04-10, 13:50   #28
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Matrosdress er absolutt ikke min favoritt. Så her skal jeg å se om Nameitdraktene finnes i str som unga trenger.

Gammel 05-04-10, 13:53   #29
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det har jeg ikke tenkt så mye på, men siden jeg har surret meg inn i denne tråden kan jeg fortelle at vi har noen bunader som Propellen har arvet fra fetterene sine, skal nok ha på en av de.
Må ut å kjøpe pensko.

Gammel 05-04-10, 13:58   #30
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

HARDANGERBUNAD! Den vakreste av alle!

Gammel 05-04-10, 13:58   #31
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Poden har ein festdrakt han fekk til 1-årsdagen sin. Den er nok passe i år også. Starta som bukse, og no er det nikkers.

Storesøster må ha noko nytt. Hennar festdrakt var i kortaste laget i fjor (strl. 110), så me må finne på noko nytt i år. Eg synes det er søtt og sutaslaust med festdrakter til barn, og eg har sett meg ut eit par alternativ på nett. Lite utval her, og eg tykte ikkje dei var spesielt fine heller. Dessutan er det lett for at "halve" bygda endar opp med same typen.

Skulle gjerne hatt ekte bunad til barna, iallfall storesøster, men det stiller jo i ein heilt anna prisklasse.

Sjølv er eg svært glad i å gå i bunad.

Gammel 05-04-10, 14:07   #32
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Regner med at det blir som vanlg mørk bukse og skjorte i en lys farge.
Kjøper ikke noe nytt bare for 17.mai, de har så mye pentøy som de sjelden får
brukt(jenter kan gå i kjole hver dag om de vil, blir liksom ikke det samme for
gutta med skjorte og slips )
Mulig jeg kjøper en pen cardigan til å ha over skjorta, håper på knall sol og varmt vær!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 14:09   #33
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Det har jeg såååå lyst at gutta skal få altså. Er så fint

Gutta skal ha på seg dette. Meeeen må nok teste buksa på storebror for den synger på siste verset og har gjort det en stund

'

Kunne tenkt meg en til sånn at begge hadde, men, men...

Gammel 05-04-10, 14:11   #34
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Regner med at det blir shorts eller badebukse, da jeg har planer om å tilbringe 17 mai på Rhodos

Gammel 05-04-10, 14:13   #35
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vinterdress

På 17 mai bruker det å blåse,regne,hagle,snø og blæ.

Føreste 17 mai til trurbo han var 14 dager da ha sauskinnsposen og masse ullklær på han i vogna for det var dritt vær.

For satt snoppy nedtrødd i vogna i voksiposen, med vinterjakke på og lue og votter
I fjor ble det så varmt ut på dagen at vi måtte skifte til tynnere kjole en strikka bunaden

17 mai er noe dritt

Sist redigert av Honda : 05-04-10 kl 14:44.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 14:27   #36
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noe sånt. Hvis det blir kaldt blir det strikkajakke utenpå.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1cb95e06f5.jpg (92,7 KB, 51 visninger)
iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 14:29   #37
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Tja
Minstemor er grei, hun har ny fantasibunad i år. Må bare skaffe ny skjorte og sko, som alltid.
Mellomste har mørk grå dress med smale striper, den er innmari tøff ! Skjorte og slips finner han nok ut av selv. Har nok å ta av etter storebror.
Eldste har fått ny dress i år, samme type som broren. Han vil nok ha noe røffere skjorte og heller skjerft enn slips tenker jeg, det får han bestemme selv. Han trenger sko, det er like håpløst hvert år, i fjor måtte mannen min dra hjem etter joggeskoa pga gnagsår.

Jeg er vel den største utfordringen i år, størrelse hval.

Gammel 05-04-10, 14:35   #38
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da minnet meg på at eg må legga ned og ut to Hardangerbunader.

Og denne gangen trur eg nok at eg ikkje slepper unna med bare nokre enkle knep, her må da nok alvorlig tilpassing til. Skal bli interessant og sjå om dei bunadane henger saman på slutten av dagen. *dårlig erfaring*

Gammel 05-04-10, 14:41   #39
Left
Passiv

Standard

Begge mine skal ha "dugnad" - fritt sitert lillebror

Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 14:51   #40
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Begge mine skal ha røde trønderbunader.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.