|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Fødsel på samlebånd (mammanett.no)Det bør jo kanskje ha noe å si hvor harde og tette riene er, i forhold til effekten på åpning? Hvis man har en ri hver 5. minutt så kan man jo holde ut en god stund lenger selv om det ikke skjer så mye. Hvis man derimot har knallharde rier nesten uten mellomrom i timevis uten at det skjer noe særlig med åpningen, er det jo kanskje greit at de setter inn noen tiltak? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Fødsel på samlebånd (mammanett.no)
Tja. Både og. Har man knallharde rier og ingenting skjer, tiltak, ja. Men slike som meg, som har pinglerier. Som føder 10 minutter etter at man hadde rier på 30 sekunder som ikke gir utslag, omtrent, på ctg, sånne som meg ville vært utsatt med prosedyrer som den nevnt i HI. Jeg er derfor redd for at totalen blir at det alltid vil være fødende som blir påtvunget behandling de ikke trenger, fordi kroppen deres avviker fra normen når det gjelder fødsel.
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Fødsel på samlebånd (mammanett.no)Mest sannsynlig er det Ullevål, Luftslottet. Og det gjelder førstegangsfødende ...
|
|
|
#5 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fødsel på samlebånd (mammanett.no)Dette er det mye diskusjoner om på arbeidsplassen min, og jeg ser selvfølgelig noen fordeler, men ikke så mange at det veier opp for ulempene. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
geskjeftig
|
Sv: Fødsel på samlebånd (mammanett.no)
Jaja, det er fint å være ferdig med første gang. For det ville ikke vært noen fin førstefødsel for meg, det er jeg helt sikker på.
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: Fødsel på samlebånd (mammanett.no)Langvarig fødsel trenger ikke være ille. Jeg har hatt to fødsler som begge varte i over 18 timer, og jeg hadde fantastiske fødselsopplevelser, begge ganger. Jeg ville syntes det var skrekkelig synd om noen skulle tuklet med mine fødsler. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
can-jur
|
Sv: Fødsel på samlebånd (mammanett.no)Er 12 timer malen ja?
|
|
|
|
#9 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Fødsel på samlebånd (mammanett.no)Ru: bare en kommentar til sitatet ditt lenger oppe; riestimulerte fødsler betyr ikke nødvendigvis tidlig stimulert/indusert fødsel. Den prosentsatsen viser vel
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Fødsel på samlebånd (mammanett.no)Jeg er glad jeg er ferdig med fødsler, og selvsagt også at mine har vært ekstremt raske. |
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Fødsel på samlebånd (mammanett.no)Men her er det TOLV timer, man skal være ferdig født etter tolv timer. Det er uhørt.
|
![]() |
|
|