Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gifte/skilte/samboende foreldre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva var sivilstatus til dine foreldre i løpet av oppveksten?
Gift 198 76,15%
Separert 2 0,77%
Skilt 45 17,31%
Samboer 3 1,15%
Vokst opp med enslig forelder hele/deler av oppveksten 12 4,62%
Deltakere: 260. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-10, 22:55   #1
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gifte/skilte/samboende foreldre?

Født tidlig på 70 tallet, begynte på skolen som eneste i klassen med skilte foreldre. 9 år etter var jeg ikke alene om det lenger gitt..

Gammel 24-03-10, 22:55   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre skilte seg etter 15 år. Da var broren min og jeg 8 år. Så giftet de seg begge igjen 2 år etterpå og begge har vært gift i over 26 år på hver sin kant. Jeg stemte "skilt".

Gammel 24-03-10, 22:59   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre skilte seg da jeg var to år og er nå begge gift på nytt. Begge har fått flere barn med sine nye partnere som ikke hadde noen fra før.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 23:00   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Mener du nå eller under oppveksten? Ulike spørsmål i pollspørsmål og innleggsspørsmål.

Nå finner jeg det vanskelig å svare, da mine foreldre ble skilt da jeg var 13 år. Så da har jeg vokst opp delvis med gifte og delvis med skilte foreldre.

Gammel 24-03-10, 23:22   #5
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Foreldrene min er fremdeles gift.37 år til sommeren.

Gammel 25-03-10, 00:11   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Foreldrene mine er fortsatt gift og har vært det i over 40 år.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 08:47   #7
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine har vært gift i rundt 35 år.

Gammel 26-03-10, 15:01   #8
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Gift og fortsatt gift.

Gammel 24-03-10, 23:00   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Les hele tråden, Elise.

Gammel 24-03-10, 23:02   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Mine foreldre har vært gift i 32 år
(og er det fremdeles)
- svigerforeldrene mine også.

Gammel 24-03-10, 23:02   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Det har jeg da gjort. Må da kunne spørre til tross for presisering?

Dessuten lurer jeg på hva som er forskjell på alternativ 3 og 5.

Gammel 24-03-10, 23:05   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Dessuten lurer jeg på hva som er forskjell på alternativ 3 og 5.

Alternativ 3 er skilt (altså at man har vært gift). Alternativ 5 tenker jeg innebærer livssituasjoner hvor man enten er enslig forelder fra starten av eller fra et-eller-annet tidspunkt uten at man har vært gift.

Gammel 24-03-10, 23:02   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Mamma og pappa har 42 års bryllupsdag i år. Det er enkelt å vite hvor mange år de har vært gift fordi de giftet seg samme året som broren min ble født.

Gammel 24-03-10, 23:12   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre ble skilt da jeg var 6 år. Mannens foreldre ble skilt da han var 8 år.

Gammel 24-03-10, 23:16   #15
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Mine foreldre er skilt. Dvs mamma og min biologiske pappa er skilt. De giftet seg i 1975, fikk meg i 1976 og flytter fra hverandre da jeg var et par måneder gammel.

(Mamma giftet seg på nytt senere, med han som jeg anser som pappa. Har aldri hatt noen kontakt med bio.)

Mannens foreldre ble skilt da mannen var ca 25 år. Da skilsmissen var offentlig, flyttet de sammen igjen, for så å flytte fra hverandre. :kaos:
(Svigerfar døde rett etter de flyttet fra hverandre for annen gang.)

Gammel 24-03-10, 23:18   #16
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine foreldre er gift og har vært det i snart 30 år. Svigers er også gift og har vært det i snart 24 år.

Gammel 24-03-10, 23:19   #17
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Foreldrene mine ble skilt da jeg var 7 eller 8. Mamma giftet seg igjen da jeg var 10, pappa da jeg var 16-17 (men hadde da vært samboer med stemoren min i flere år). Begge disse ekteskapene varer fortsatt - mamma og stefar har hatt sølvbryllup, og pappa og stemor nærmer seg.

Ingen av foreldrene mine har forøvrig fått barn med de nye partnerne sine, men jeg har fire stesøsken via stefar og to via stemor. De er nokså perifere for meg, særlig de på stefarsida siden de bor i en annen by.

Gammel 24-03-10, 23:22   #18
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Mine foreldre ble skilt da jeg var 7 år, og pappa flyttet rett inn til ny dame..
Har ikke hatt kontakt med min far siden, for jeg ville ikke treffe ny dame.. Sta 7 åring
Mamma har aldri hatt ny mann, og er alene ennå ...

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 23:28   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tenker etter, så er det faktisk ikke før i min generasjon at det har vært skilsmisser i familien.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 23:30   #20
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Gift, og det snart i 40 år

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.