|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#22 |
flisespikker
|
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Vi har kommet et stykke i Den lille prinsen - den er nok litt for komplisert, og vi mistenker at en av grunnene til at han vil lese videre, er at han håper at han snart vil forstå hva den handler om.
![]() |
#24 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Vi har lest alle Knerten-bøkene og skal begynne med Ole Aleksander nå. Lotta-bøkene har vi også lest. Frøkna koser seg også fortsatt med de mer avanserte billedbøkene, som Gubben og Katten og Serafin-bøkene. Også har en favoritt fra min barndom kommet i nytrykk: Disneyland-serien (egentlig tre bøker, men jeg fant bare den ene på Bokkilden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!
Absolutt ikke. De er kategorisert 3–9 år. Jeg ville sagt at bøkene var midt i blinken for 3/4–6 år. Det er mye tekst og veldig avanserte bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Borte
|
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Vi leser Ole Aleksander for tiden, og de er veldig fine for den alderen. Gubben og Katten er populære, og fortsatt leser vi av og til Kari Grossmann "Barnehageboka mi" og "Au, det gjør vondt", de er veldig fin illustrert i likhet med øvrige Kari Grossmann-bøker. Pulverheksa slo an hos Vesla, men jeg syns de var litt kjedelige. Albert Åberg har vi også lest en del av, selv om noen av dem er litt skumle.
![]() |
#27 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Jeg glemte Mumitroll-bøkene! De ordentlige, ikke de nye kopiene.
![]() |
#28 |
Fortynnet
|
Tror nok ikke det er så mange 9-åringer som leser dem, men de passer veldig fint for 3-6 år |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Karsten og Petra-bøkene er stadig populære hos oss.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Her er mine tips:
x x x Sist redigert av Carpe Diem : 24-01-07 kl 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Bøkene om krokodillen Johannes Jensen er også bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Lille Gruffalo av Julia Donaldson er morsom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Og nå har jeg bestilt bøker for over 500 kroner her.
![]() |
#34 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Er det flere? Jeg har bare lest Johannes Jensen føler seg annerledes. Den er bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Pen. Så det så.
Prøvde å lese Anne C Vs Guro for eldstejenta her. Jeg slet med å forklare hva det betydde når moren leide et værelse, og at bestyrerinnen ble sinna hvis barn løp i gangen. Mammaen gikk også rundt og søkte seg jobb som tjenestepike, men de brukte et annet ord som jeg ikke kommer på nå.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Du har fått mange fine tips her! En favoritt hos oss er popup-bøkene fra Filiokus forlag. De bør leses sammen med voksne (minstemann på tre er i hvert fall for liten til å klare å la være å plukke så mye), men det er jo bare stas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Viser tenner
|
Snuppa er veldig glad i Johannes Jensen og kjærligheten. Den var månedens bok i bokklubbens barn for et halvt år siden ca.
![]() |
#38 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Bøkene om Ruffen er også blant mine favoritter, men det er nesten med sorg jeg må innrømme at jentungen ikke liker dem. Derimot fenger Albert Åberg veldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Jeg mener å huske at Teskjekjerringa som ble nevnt tidligere her var veldig morsom eller fin å høre for meg og lillesøsteren min, vi kan ha vært 4 og 7 år. Jeg ble lei av å høre farfar lese den for oss, mens søsteren min holdt ut gang etter gang... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Åh! |
![]() |
![]() |
![]() |