|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Jeg har ingen som helst slags forhold til eggene mine. Ikke skal jeg ha flere barn heller, så for min del skal dere bare ta alle sammen. Det som muligens stopper meg helt for å gjøre dette er nok alt styret i forkant. (også nevnte noen at det gjorde vondt : pyse: ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Nope. Rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
er her
|
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Tja, jeg tror jeg kunne donert til mine søsken om det skulle bli aktuelt (sansynligeheter er ganske liten siden 2 av 3 har bevist at de fungerer i fruktbarhetsverdenen). Men å gi bort til hvem som helst tror jeg ikke jeg ville gjordt. Mannen skal få lov å velge helt selv, men jeg tror ikke han liker tanken på at der kan komme noen på døren om 10-20-30 år og spør etter den biologiske faren sin.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Nei, det kunne eg ikkje gjort. Og eg hadde heller ikkje likt det viss mannen ville donere sæd. Når eg ser kor lik eldstejenta mi er på meg både når det gjeld utsjånad og personligheit ville det vore veldig rart for meg å tenke på at det kanskje var endå ei der ute ein plass som var "halvt meg" og som eg ikkje kjente.
![]() |
#25 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Nå er det fullstendig uaktuelt å donere bort eggene mine, all den tid det er 50% sjanse for at de barna det blir ut av dem får en arvelig sykdom som ikke er noe særlig å ha. Jeg tror ikke noen ville hatt dem om jeg kastet dem etter dem
![]() |
#26 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Altså, åpen donasjon er jo en mulighet om man er redd for at søsken skal innlede forhold og alt det der.
![]() |
#27 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Forutsatt at det kunne ha blitt gjort anonymt (altså at man slapp å få et barn på døren 20 år senere), så kunne jeg lett gitt vekk en røys med egg, og jeg er ganske sikker på at mannen har donert sperm også.
![]() |
#28 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Nei. Hva hvis barn/barnebarn innledet et forhold til halvsøsken.
![]() |
#29 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?
![]() |
#31 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Altså, jeg tror ikke det er noe galt med en donasjon eller tre. Men om man kikker på USA, der man ofte ser at collegejenter har tette donasjoner gjennom college for å spe på (3-10000 dollar pr donasjon, alt etter hvor smart og attraktiv og alt det der man er), så er iallfall det en større andel av problemer slik jeg opplever det, i forhold til hva normale unge jenter har i forhold til infertilitet m.m.
![]() |
#32 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Kun til nære slektninger, dersom det skulle være aktuelt, tror jeg.
![]() |
#33 |
--
|
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Nå har jeg donert egg til forskning, som ble til overs etter egguttak, og synes det var helt greit. Ikke det at det helt kan sammenlignes, men jeg tror ikke jeg har noen store følelser for eggene mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Her i området, England, Finland og sånt, så tror jeg ikke man får noenting.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Nei, det kunne jeg ikke selv om vi absolutt vurderte å benytte oss av donerte egg/sædceller. Jeg kunne ha donert til to nære familiemedlemmer om de ønsket eggene mine, men that's it. Selve stimuleringen og uthentingen er piece of cake i forhold til de påfølgende 2 ukene så denne biten skulle jeg tatt ganske greit (men nå blir jeg ofte overstimulert og dårlig i flere uker etterpå så det måtte ha passet med min egen familiesituasjon akkurat den perioden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Jeg tenker at jeg nok ville hatt langt større kvaler i fht. å donere egg enn å være rugekasse for noen andres befruktede egg.
![]() |
#38 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?
Her er jeg også, kjenner jeg.
![]() |
#39 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Eggene mine har jeg ikke noe forhold til, og kunen glatt gitt dem bort, men hormonstiumulering i forkant og uttak frister ikke. Om situasjonen hadde vært slik at jeg uansett skulle tatt ut egg, for min egen del, ville jeg ikke hatt betenkeligheter med å gi fra meg evt. overskudd.
![]() |
#40 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?Jeg ville selvsagt donert bort egg. Jeg har vurdert å motta egg fra en annen kvinne, da ligger det liksom litt i pakken at jeg selv ville donert også. (hadde jeg ikke hatt disse djeveleggene).
![]() |
|
|