|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ganske motløs ang. førerkortet
Når man lærer å kjøre med tre pedaler, så er det ikke alltid så lurt å sette seg i en bil med to.
![]() |
#2 |
Ser lyst på livet
|
Jeg har hørt om flere som har gjort det ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ganske motløs ang. førerkortetDet gjorde jeg og da jeg kjørte med automatgir for første gang, og jeg hadde hatt lappen i 10 år. Jeg tenkte kanskje det var verre å omstille seg for en som har kjøringa "i blodet" enn en nybegynner.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Joda, det er det. Men jeg syns det er greit å lære det som en helhet. Jeg føler at jeg får mer kontinuitet i læringen min når jeg øver på alt hele tiden. Giring er også en av de tingene jeg syns er mest kronglete, spesielt når man må gire masse opp og ned på landeveier, typ HELE tiden.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ganske motløs ang. førerkortetJeg tok lappen når jeg var 31, og det gikk da til slutt. Jeg var LIVREDD for å kjøre og det tok ganske mange timer før jeg var klar. Øvelseslæreren min sa til meg på slutten at han følte han drev med trafikal voldtekt på meg de første månedene. Jeg var nok ikke et lett tilfelle. Jeg øvelseskjørte ikke noe mellom før ganske nærme oppkjøring, jeg turte rett og slett ikke. Men det gikk. Det tok ett år fra jeg startet til jeg hadde lappen, da med en føldsel inni det hele, og en lang sommerferie før jeg fikk tid til oppkjøring. Jeg hadde kun en dobbeltime pr uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Ganske motløs ang. førerkortetJeg var helt forferdelig dårlig LENGE i begynnelsen.
![]() |
#7 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Ganske motløs ang. førerkortetJeg tok forresten lappen da jeg var ca 18, og den første bilen jeg øvekjørte med var automatgir. Jeg kjørte en del automat underveis i øvinga også, da farfar hadde dette, og jeg øvekjørte med ham, på type parkering, presisjonskjøring etc. Også de første turene på landevei syntes jeg i ettertid var greie å ha med automat, da slapp jeg og tenke på så masse på en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Ganske motløs ang. førerkortetJeg vil absolutt anbefale deg å legge fra deg teoriboken og heller slå opp i den etter kjøretimen.
![]() |
#9 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Ganske motløs ang. førerkortetDet virker fornuftig det dere sier ang. teorien. Jeg får vurdere å la det ligge en stund. Grunnen til at jeg ville gjøre dette så fort som mulig var anbefalingene min kjøreskole har gitt. "Gjør unna teoriprøven så tidlig som mulig" står det i ett skriv jeg fikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
Det er nettopp det.
![]() |
#11 |
Har fått viljen sin
|
Det er akkurat sånne ting som gjør at man blir en bedre og mer forsiktig sjåfør når man har blitt eldre/fått barn. Man vet at det finnes mange idioter der ute, og man vet at man kan dø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Ganske motløs ang. førerkortetDet kommer til å gå bra!
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg hadde sikkert like mange timer, et sted mellom 30 og 40 timer. Jeg har fortrengt både timer og pris. Det er ikke viktig. (Selv om det tærer på lommeboka) Det som er viktig er at jeg var en trygg sjåfør når jeg først fikk lappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Ganske motløs ang. førerkortetJeg har nettopp tatt to teoriprøver på prove.no. Strøk med en for mye feil på den ene og sto med glans på den andre med kun en feil. Jeg har knapt lest, altså. Jeg skal lese masse i vinterferien og ta en uken etter. Det er så mye lettere å ta testen når du har kjørt litt, for da har du sett det meste i praksis.
![]() |
#15 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Ganske motløs ang. førerkortetJeg har tatt prøven på prove.no, 45 av 45 riktige. Kjøpte meg også et døgn med tester på teoritentamen.no, det synes jeg var veldig lærerikt. Fikk tatt prøven 16 ganger, de to første gangene strøyk jeg, men de andre 14 sto jeg på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Ganske motløs ang. førerkortetPrøv å ha kjøretimer ganske tett, minst en gang i uken. Og lag heiatråder til deg selv her inne hver gang du strever, vegrer deg eller har hatt en kjip time. Plutselig så har man avbestilt flere timer, detter helt ut og vips har man kastet bort masse penger og må begynne på nytt.
![]() |
#17 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Ganske motløs ang. førerkortetJa, jeg ønsker å kjøre så mye og ofte som mulig. Desverre virker det ikke som om kjørelæreren har tid oftere enn en gang i uken. Det skal overhode ikke skli ut slik at jeg utsetter og utsetter det. 13 år er egentlig lang nok tid. Jeg setter meg ikke noe mål her og nå for når jeg skal ha lappen. Det viktigste er at jeg føler meg trygg den dagen jeg kjører opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Når jeg klarte det, så klarer helt sikkert du det!
![]() |
#19 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Ganske motløs ang. førerkortetMin kjørelærer ville heller ikke ha timer med meg oftere enn en time i uken - og sjelden dobbeltimer. Han mente jeg trengte den tiden til å fordøye hva jeg hadde lært - og at man sjelden holder konsentrasjonen under dobbelttimer i begynnelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Det synes jeg høres fornuftig ut. Jeg hadde mye dobbelttimer, men syntes det var for lenge mange ganger.
![]() |
|
|