Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kva er normalen? (Klesutgifter til brudepike/-svenn)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-10, 18:17   #21
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kva er normalen? (Klesutgifter til brudepike/-svenn)

Når vi hadde brudepiker/svenn betalte vi alle klær og sko.

Når jeg selv var brudepike for mange år siden betalte mamma og pappa min kjole men er usikker på om det ble lagt føringer på hva slags kjole.

Gammel 16-02-10, 18:32   #22
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde vel vært mer normalt å gjøre det omvendt? Altså at de kjøpte kjoler og dere holdt hårstrikk og silkebånd.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 18:36   #23
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Ho skulle kjøpe det blå silkebåndet etter at han hadde kjøpt dressen sin. Slik at det hadde rett farge. Jatta.

Gammel 16-02-10, 19:57   #24
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte kjoler til brudepikene våre. De fikk de i bursdagsgaver da alle 3 hadde bursdag 1mnd i forveien. Alle har brukt kjolene mye både i bursdag og i utkledning. (jeg var fattig student på den tiden, var greit for foreldrene at de fikk de i gave).

Jeg kjøpte på amazon fikk de til under 200kr + porto for hver.

Her fek: http://www.amazon.com/Sophias-Style-...342982&sr=1-89

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 20:05   #25
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Åhh, dei var fine. Kanskje det hadde vert noko.

Gammel 16-02-10, 20:21   #26
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Ho skulle kjøpe det blå silkebåndet etter at han hadde kjøpt dressen sin. Slik at det hadde rett farge. Jatta.

og komitragisk! Tenker du ser frem til det bryllupet.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 20:32   #27
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Det er eit bryllup med bismak. De skulle sett innbydelsen så hadde de skjønt kvifor.

Gammel 16-02-10, 20:33   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Da mine unger var brudepike/svenn betalte mine foreldre klærne. Det var min søsters bryllup. Jeg tror foreldrene til brudepiken på den andre sida betalte det selv. Jeg hadde betalt selv om mamma ikke betalte. Man får jo brukt klærne mye etterpå likevel.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 20:41   #29
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er eit bryllup med bismak. De skulle sett innbydelsen så hadde de skjønt kvifor.

Nå ble jeg nysgjerrig, fortell

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 20:45   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Nå ble jeg nysgjerrig, fortell

Det ble jeg også.

Vi hadde forøvrig ikke brudebarn, men ville synes det var naturlig at brudeparet betaler om det legges føring på klærene ja.

Gammel 16-02-10, 20:49   #31
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det normale er vel at brudeparet betaler.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 20:50   #32
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

tror nesten jeg hadde sagt at jeg hadde allerede kjøpt kjoler og de var ikke hvite. Bare på trass.

Gammel 16-02-10, 20:57   #33
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg aner at dette bare er litt av toppen av kransekaka. Senk skuldrene og finn en fornuftig løsning.
Jeg tenker som andre at dersom de har spesielle føringer så burde de spytte i potten for å si det slik. Men kanskje ikke denne gangen?
Jeg surret innom nameit i senteret i dag, de hadde noen hvite kjoler inne og noen enda penere hvite med lilla på. Litt lilla kan da ikke skade?

Gammel 16-02-10, 21:34   #34
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me kjøpte forøvrig kjolar til våre brudepiker som jentene kunne bruke til bursdags- og julekjolar seinare. Dei var ikkje typiske brudepikekjolar.

Gammel 16-02-10, 21:34   #35
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Fekk ikkje vera farge på dei. For dei skulle pyntast med blå silkeband.

Og ja, det er toppen av kaka. Dette er berre ein gedigen fyllafest som er kamuflert som eit bryllup.
Innbydinga er meir slikt som ein rekner med å få til ein 30-års dag. Ikkje eit bryllup.

Gammel 16-02-10, 21:42   #36
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg merker at jeg er utrolig nysgjerrig på den invitasjonen. Og ja, jeg synes det hele virker ytterst merkelig. De tilbyr seg å kjøpe et silkebånd?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 21:46   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

"ta med det du vil drikke, og en pose med chips"?

Gammel 16-02-10, 21:49   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal dere ta med egen drikke også? Jeg har aldri hørt om annet enn at brudeparet har dekket kjoler og dress til eventuelle brudepiker og brudesvenner.

Gammel 16-02-10, 21:57   #39
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Nei, drikke står vist svigerfar for. Eg trur ikkje han var klar over kva han tilbydde seg.

( maten og lokaler er på og frå gården hennar, så dei har ingen store utgifter )

Gammel 16-02-10, 22:31   #40
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fekk ikkje vera farge på dei. For dei skulle pyntast med blå silkeband.

saboteresaboteresaboteresaboteresaboteresaboteresa botere kjøpelillakjoler saboteresaboteresabotere

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.