Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Specsavers, erfaringer?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-10, 11:25   #21
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Specsavers, erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

De er misfornøyd med kvaliteten på infatningene. Alle som en.

Hm, det kan jeg ikke helt forstå, for de selger jo mange av de samme innfatningene som andre optikere? Min innfatning er i alle fall fra FCUK, ser jeg. (Og at de brillene er vindskjeve, kan jeg takke Liv for, og ikke SpecSavers. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 11:53   #22
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hm, det kan jeg ikke helt forstå, for de selger jo mange av de samme innfatningene som andre optikere? Min innfatning er i alle fall fra FCUK, ser jeg. (Og at de brillene er vindskjeve, kan jeg takke Liv for, og ikke SpecSavers. )

Akkurat det tenker jeg også.

Det eneste jeg har å invende på er at det ofte er mye folk i butikken og det tar tid å få hjelp.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 22:35   #23
VisiliA
Brenner seg ut

VisiliA sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
VisiliA er litt kul
Standard

Det stemmer ikke at de andre brillebutikkene selger de samme brillene som Specsavers...

Specsavers har egne merkevarer som bare de selger. Hver butikk får tilsendt ei eske med diverse innfatninger. Når kunden bestemmer seg for en brille, bestilles den ferdig montert fra fabrikk i England. Derfor kan det hende at du ser "halve" byen med like briller. De andre brille- butikkene velger selv ut hvilke briller de skal selge, de bestiller glass fra norske leverandører og glassene blir slipt og montert på den enkelte brillebutikk...Specsavers baserer seg på at kunden i større grad hjelper seg selv med brillevalget.

VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 23:15   #24
hildeje
Superaktiv

hildeje sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

sist jeg kjøpte briller kjøpte jeg der og er kjempefornøyd.
det ene paret valgte jeg å ta ripebeskyttelse og og litt dyrere glass men det er de andre med helt vanlige glass jegbruker å det fungerer helt utmerket

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 22:16   #25
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av VisiliA, her.

Det stemmer ikke at de andre brillebutikkene selger de samme brillene som Specsavers...

Specsavers har egne merkevarer som bare de selger. Hver butikk får tilsendt ei eske med diverse innfatninger. Når kunden bestemmer seg for en brille, bestilles den ferdig montert fra fabrikk i England. Derfor kan det hende at du ser "halve" byen med like briller. De andre brille- butikkene velger selv ut hvilke briller de skal selge, de bestiller glass fra norske leverandører og glassene blir slipt og montert på den enkelte brillebutikk...Specsavers baserer seg på at kunden i større grad hjelper seg selv med brillevalget.

Vi må ha vært innom forskjellige Specsavers. Min optikerr har flere innfatninger enn før de ble Specsavers.

Fra hjemmesiden til Specsavers:http://www.specsavers.no/briller/designer-briller/

Jeg tviler på at de kun har egendesignede briller.

Jeg har ikke sett noen med den samme brillen som jeg sitter med nå. Jeg har derimot fått masse komplementer og blitt spurt hvor de kommer fra.

Gammel 14-02-10, 22:45   #26
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Tja. Kvaliteten på innfatningene er jo alt ettersom hvilken prisklasse man velger. Jeg kjøpte et ekstrapar av absolutt billigste sort (et par hundrelapper inkl alt), uten å legge på noe ekstra på brilleglassene. De fungerer utmerket i daglig bruk, selv om lille skatt har prøvd å bøye dem feil vei noen ganger. Et par andre knakk i glasset da jeg satte meg på dem, og det tredje paret jeg kjøpte der gikk opp i liminga etter noen år. Så egentlig hverken verre eller bedre enn hos vanlige optikere.

Det er litt irriterende når de driver med mersalget sitt, men jeg er blitt flinkere til å si nei. Hvis man ikke er virkelig sta, så havner prisen på det mangedobbelte av det reklamen sier.

Gammel 14-02-10, 22:49   #27
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Frøkna her bruker briller fra Specsavers, og vi har ingen negative erfaringer, tross at en 9-årings briller får rimelig hard medfart innimellom.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 23:54   #28
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Vi må ha vært innom forskjellige Specsavers. Min optikerr har flere innfatninger enn før de ble Specsavers.

Fra hjemmesiden til Specsavers:http://www.specsavers.no/briller/designer-briller/

Jeg tviler på at de kun har egendesignede briller.

Jeg har ikke sett noen med den samme brillen som jeg sitter med nå. Jeg har derimot fått masse komplementer og blitt spurt hvor de kommer fra.

Ikke egen design nei, men det er briller som Specsavers i England har valgt ut for sin kjede. Det er jo utrolig mange forskjellige typer å velge mellom, så det er ikke så rart at du ikke har sett noen med maken briller.
Som nevnt over så moteres brillene i England.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 00:05   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to briller fra specsavers - en brille jeg bruker daglig, og en solbrille med styrke i glassene. Jeg har hatt disse brillene i flere år, og jeg er i hvertfall veldig fornøyd.

Gammel 15-02-10, 00:12   #30
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Ikke egen design nei, men det er briller som Specsavers i England har valgt ut for sin kjede. Det er jo utrolig mange forskjellige typer å velge mellom, så det er ikke så rart at du ikke har sett noen med maken briller.
Som nevnt over så moteres brillene i England.

Det du sier her stemmer vel, men det VisiliA sier stemmer jo ikke. Hun påstår jo at "hele byen har samme brille" og at andre ikke selger de samme brillene.

At Specsavers sentralt har kjøpt inn en innfatning betyr ikke at andre kjeder ikke får kjøpe de samme brillene.

Jeg synes det er helt ok at de er sentralt innkjøpt. Jeg synes også det er ok at brillene monteres i UK. Med unntak av i England har jeg aldri opplevd at butikken har laget hele brillen. De har alltid måttet bestille glass og som oftest hele brillen fra en leverandør.

Gammel 15-02-10, 01:05   #31
VisiliA
Brenner seg ut

VisiliA sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
VisiliA er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det du sier her stemmer vel, men det VisiliA sier stemmer jo ikke. Hun påstår jo at "hele byen har samme brille" og at andre ikke selger de samme brillene.

At Specsavers sentralt har kjøpt inn en innfatning betyr ikke at andre kjeder ikke får kjøpe de samme brillene.

Jeg synes det er helt ok at de er sentralt innkjøpt. Jeg synes også det er ok at brillene monteres i UK. Med unntak av i England har jeg aldri opplevd at butikken har laget hele brillen. De har alltid måttet bestille glass og som oftest hele brillen fra en leverandør.

Ok, overdrev kanskje litt når jeg sa "halve" byen....Men her som jeg bor er det faktisk slik at mange går rundt med like briller,.....det var bl. annet ei som jeg kjenner som fortalte at i sangkoret hun er med i er det 3 damer med like briller, kjøpt hos Specsavers. Fine briller, det er ikke det...

VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 21:24   #32
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Gammel tråd, men vil dele min erfaring med Specsavers.

Har lenge gått med briller med bare en stang så i en rolig periode på jobb bestemte jeg meg for å ringe å hørre når de hadde ledig, det var bare å komme.

Optikeren var en hyggelig mann som brukte tid og var nøye på synsundersøkelsen, han ga seg ikke før han var 100% fornøyd. Han var også utrolig behjelpelig med å velge ut innfatninger, rart å uvant med en mann som skulle hjelpe å finne innfatninger som passet til meg men er meget fornøyd med valget.

Leveringstiden nå i ferien har vært på under en uke så kanskje jeg snart har nye briller og solbriller, summen på 2940kr klarte heller ikke å skremme meg.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 22:06   #33
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Frøkna her har briller fra Specsavers. Vi "kjøper" de i England, siden de har gratis briller for barn, men har fått de justert et par ganger på Specsavers i Norge, og har fått god service. Vi fikk også byttet en av de plastdingsene ved nesa når den falt av, helt uten kostnad selvom vi aldri har brukt en krone på den butikken.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 22:20   #34
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

En annen ting, det er jo de som jobber ved den enkelte butikk som står for servicen og behandlingen. Ikke kjeden.

Gammel 03-08-11, 22:56   #35
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Her går ferden til Specsavers 15 mil unna neste uke. Storesøster er brillebruker og trenger en større innfatning og en synstest nå. Vi var innom vår lokale Interoptikk og optikeren der tok en svært rask og lite grundig synstest. Han fant fram hele 7 innfatninger som han hevdet var de eneste aktuelle for jenta og alle som en var briller til voksne! Ungen er 9 år. Attpåtil mente han at hun trengte en eller annen ekstra behandling på glassene (i tillegg til antirefleks og ripebehandling). Alt i alt kom brillene på over 7.000 kr! Vi snakker da om ei jente som er bittelitt nærsynt og som nok fint kunne greid seg uten briller, men som opplever skolehverdagen mye lettere når hun får bruke briller. Vi takket pent nei og gikk igjen. Ikke likte jenta brillene de hadde heller.

Vi prøver derfor Specsavers og håper de har bedre utvalg, tar en grundigere test og har briller som ikke koster riktig så mye!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 23:52   #36
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Specsavers er stort sett "vanlige optikere" fra hele landet, som gikk inn i kjeden da den etablerte seg i Norge for noen år siden. De samme optikerne er ansatt, bare at brillene er blitt billigere. Noen steder har de også åpnet nye butikker etterhvert.
http://no.specsaverspartnership.com/testimonials.php

(Nei, jeg er ikke ansatt. Bare kunde som kan google )

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 11:37   #37
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Bestillte sent onsdag og i dag er brillene klare for henting, det kaller jeg lynkjapp service.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.