Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kan "alle" sy?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 20:43   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Jeg kan knapt nok sy i en knapp. Alt som må sys, blir liggende til mamma eller svigermor kommer på besøk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 20:52   #22
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Nei jeg kan overhodet ikke sy. Til og med knapper sliten jeg med. Kan man ikke så kan man ikke. Hadde pent levert det videre til noen som kan.

Fikk i fjor oppdrag om å sy en kjolelignende sak til guttungen. Fra vikingtiden.

Godt man har familie.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:28   #23
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Jeg kan virkelig ikke sy. Jeg klarer å sy i knapper riktignok, og kanskje å snurpe sammen et og annet hull for hånd.

Jeg gir meg ikke da, jeg har forsøkt å stoppe hull i ulltøyet til guttene. Det ble så elendig at jeg synes det er flaut å ha det på dem i barnehagen, men men.

Gruer meg for alle fremtidige syoppdrag!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 01:52   #24
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Jeg kan sy allikevel. Har sydd dyne- og putetrekk til senga til Snorkfrøken i dag, av en stoffrest jeg fant på loftet hos svigermor.


Sist redigert av Lorien : 20-10-21 kl 20:43.
Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 08:15   #25
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Jeg har fått totalforbud av formings læreren på ungdomsskolen om å røre symaskin.
Samme har svigermor sagt
Men jeg kan sy en rett strek på buksen. men å legge opp jakke osv nei. Da hadde jeg nok blitt sur om mannen hadde kommet hjem med noe sånt og sagt at den "bare" må legges opp "litt"

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 09:08   #26
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Men hvorfor tok du i mot den fra mannen din da? Om jeg ikke hadde kunnet sy så hadde jeg sagt til ham "Du har uniformen. Ditt problem" og hentet meg en kopp te i stedet.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 09:16   #27
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.469
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Note to self; Enda en grunn til å styre unna frititdsaktiviteter for barna som innebærer uniform.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 09:26   #28
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.972
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Jeg hadde bedt mannen fikse. Han er bedre enn meg til å sy. Eventuelt spurt Mamma.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 09:37   #29
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Sy. Det kan jeg ikke gjøre. Det overlates til svigermor. Ikke kan jeg sy, strikke eller hekle. For å være helt ærlig er jeg et elendig husmoremne.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 09:46   #30
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men hvorfor tok du i mot den fra mannen din da? Om jeg ikke hadde kunnet sy så hadde jeg sagt til ham "Du har uniformen. Ditt problem" og hentet meg en kopp te i stedet.

Jeg tok slett ikke imot den.
Han fikk i jobb å finne noen som kan sy.
(Og husker han det?? Tror det har gått i glemmeboka allerede, enda uniformen henger pent på kontoret hans og minner ham på det. )

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 10:17   #31
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Jeg kan ikke sy. Skulle vel klart en rett søm, men ingen avanserte greier nei. Kan strikke bittelitt, og er ikke spesielt god til å lage mat. Eller bake. Ikke så godt husmoremne jeg heller nei

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 10:20   #32
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Jeg kan ikke sy mye nei. Litt, men kun enkle ting. Jeg har symaskin, men syr bare enkle ting. Vanskelig ting overlater jeg til kona til pappa, som er veldig flink til sy.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 10:34   #33
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg tok slett ikke imot den.
Han fikk i jobb å finne noen som kan sy.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 11:08   #34
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Syr ikke, har ikke symaskin; har svigermor.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 12:10   #35
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg har fått totalforbud av formings læreren på ungdomsskolen om å røre symaskin.

Min formingslærer fra ungdomsskolen sa at jeg aldri kunne lære meg å hekle. Hun tok feil. I dag hekler jeg for salg og er selv formingslærer og lærer mange tenåringer og barn å hekle.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 12:22   #36
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Da hadde jeg bare sagt: Javel må den det, da får du gjøre det da.
Her i huset ville mannen aldri spurt meg. Han hadde gjort det selv. Han er flinkere på symaskinen enn meg. Han fikk symaskin til tredveårs dagen av sin mor etter eget ønske. Han syr "gutteting" da

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 12:28   #37
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Jeg gikk på arbeidsstue da jeg var sju år. Det var egentlig fullt, så jeg måtte gå sammen de som var året yngre. Jeg ble rett og slett mobbet av instruktørene. Jeg som hadde grått meg til en plass jeg ikke hadde rett til fordi jeg var for gammel, og så var jeg DÅRLIGERE enn de andre i tillegg. Jeg laget en nålepute, husker jeg, som ble holdt opp til spott og spe. På barneskolen rev læreren forkleet jeg sydde på ut av hendene mine og sa surt at "jeg får vel gjøre ferdig denne for deg, for du kommer aldri til å klare det". Og sløydlæreren i sjuende kastet en hammer etter meg fordi jeg klaget sånn på at jeg ikke fikk til det jeg skulle gjøre.

:traumatisert:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 12:33   #38
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men hvorfor tok du i mot den fra mannen din da? Om jeg ikke hadde kunnet sy så hadde jeg sagt til ham "Du har uniformen. Ditt problem" og hentet meg en kopp te i stedet.

Samme hadde nok skjedd her. Mannen er den eneste i huset med symaskinsertifikat, det sier seg selv hvem som bør sy.

Jeg har ikke sydd på maskin siden vi laget lampskjerm inspirert av ansiktsformen vår i 8. klasse. Siste strikking foregikk vel på barneskolen. Jeg fikk symaskin av min mor for noen år siden, den har ikke blitt brukt. (Ok, jeg har prøvd den en gang eller noe sånt bare for å se om den funker, men fikk det ikke til. Den funker antageligvis ikke. )

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 13:15   #39
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

jeg kan ikke sy..

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:22   #40
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan "alle" sy?

Sømfix. For kunnskapsløse og late husmødre. Jeg har skuffen full.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no