Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Finnes det smale skallstoler?/ Hvilke stoler til dette bordet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 23:16   #21
Petronella
Aktiv

Petronella sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Petronella er litt kul
Standard

Sv: Finnes det smale skallstoler?/ Hvilke stoler til dette bordet?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Mamma og pappa har nettopp kjøpt seg dette. Med klaffer i midten, så man bare drar ut bordet. Kjekt, og litt retro?

Hvor kommer dette fra? Pris? Det utrolig kult synes jeg..

Petronella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 10:03   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Petronella, her.

Hvor kommer dette fra? Pris? Det utrolig kult synes jeg..

Bohus.
Det er nesten penere i virkeligheten synes jeg.
Pris husker jeg ikke.. 4-6000 ?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 10:46   #23
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med stolen over alle stoler?

Gammel 25-01-10, 12:10   #24
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Absolutt ikke min stil Skremmern. Jeg synes bordet krever mer "tyngde" enn den også?

Mange av valnøttbordene har stålbein ser jeg Necesario - men der er både jeg og mannen litt skeptisk. Blir vi møkklei det om tre år? Jeg synes bordet i hovedinnlegget er mer klassisk - og er fortsatt litt irritert over at man i "verste fall" må ha fire på hver side og en på hver kort side for å få ti stykker rundt det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 13:10   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går det an å mislike disse stolene?

Jeg har seks!

Gammel 25-01-10, 13:12   #26
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Lucky you

Gammel 25-01-10, 13:16   #27
jonpalm
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2007
jonpalm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Eames plastic chair som uansett valg av bein ikke går utenfor sittedelen:

http://www.vitra.com/en-un/home/prod...-dsx-d/detail/

Bredden er da 46,5 cm

jonpalm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 13:54   #28
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner hva du mener - utstikkende bein som går inn i hverandre er en stor uting.

Vi har Roger fra Ikea, og den er ganske smal og samlet. De finnes i helsvart nå, ser jeg:

Jeg er slett ikke sikker på om dette kunne passe, men smale er de, i alle fall. 46 cm på det bredeste.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 14:53   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Skjønner hva du mener - utstikkende bein som går inn i hverandre er en stor uting.

Vi har Roger fra Ikea, og den er ganske smal og samlet. De finnes i helsvart nå, ser jeg:

Jeg er slett ikke sikker på om dette kunne passe, men smale er de, i alle fall. 46 cm på det bredeste.

Disse er søs, de er fine!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 15:02   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Lucky you

Nope - resultat av hardt arbeid!

Gammel 26-01-10, 10:43   #31
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av jonpalm, her.

Eames plastic chair som uansett valg av bein ikke går utenfor sittedelen:

http://www.vitra.com/en-un/home/prod...-dsx-d/detail/

Bredden er da 46,5 cm

Åja. Disse driver vi og lurer på om dagen. Med trebein.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:45   #32
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Åja. Disse driver vi og lurer på om dagen. Med trebein.

Hvor selges de i Norge og hva er prisen?

Gammel 26-01-10, 10:53   #33
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

VillaEuropa.

Stålbein

Trebein

Gammel 26-01-10, 10:54   #34
jonpalm
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2007
jonpalm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Eames plastic chair selges på villaeuropa.no

Her er de med eiffel-understell: http://www.villaeuropa.no/product_in...products_id=51

Og her med treben:
http://www.villaeuropa.no/product_in...roducts_id=223

jonpalm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:57   #35
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

40-60 000 for stoler til spisestuen. Det er mye penger.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:59   #36
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

40-60 000 for stoler til spisestuen. Det er mye penger.

Hæ?
Med stålbein koster det 4045,- for to. Så om man trenger 4 da, så blir det 8090,-
Har jeg gått glipp av hvor mange du trenger, Mei?

Gammel 26-01-10, 11:02   #37
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så ikke at det var prisen for to.
Jeg tror Mei skal ha 10 stk. Om jeg ikke misforsto det også.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 11:08   #38
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg skal i allefall ha åtte. Prisen har noe å si, men ikke alt. De dyreste prisklassene utgår i allefall ja.

Gammel 26-01-10, 11:18   #39
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingen eksempler på stoler å komme med, men husk at man regner minst 60cm pr. kuvert når man dekker bord for at de som spiser skal ha plass til albuer og klare å røre seg litt:
Så kanskje dere skal se om dere finner et brukt spisebord i den stilen?

Gammel 26-01-10, 11:22   #40
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Så kanskje dere skal se om dere finner et brukt spisebord i den stilen?

Det hadde vært noe. Jeg synes imidlertid det er utrolig lite der ute. Og de gamle bordene har ofte ikke klaffer/ileggsplater, noe vi er avhengig av. Riktignok har vi over 3 meter til rådighet, men når vi ikke er 10-12 til bords vil jeg gjerne bruke den plassen til noe annet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.