|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Sv: Regntøy ... What to choose?
Dette har jeg bare sett i barnehagen min, men det kan jo også selvsagt være at dressen ikke er vasket etter anvisningene, som er veldig viktig med reimatøy.... Og vått på armer og bein må man jo regne med |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Personlig pessimist
|
Neivel? Poden har som sagt aldri hatt noe annet, og vi bor på vestlandet. Han blir ikke våt, og snarere er han oftere tørr enn de som har vanlig regntøy.
|
|
|
|
#23 |
|
På (opp?)tur
|
Ja, det kan man så klart. Er fint foreldre er opptatt av hva barna går med og gjør sitt ytterste for at det skal være det beste. Og selv om ikke alle veier fører til Rom i dette tilfellet, er det nok mange bra måter å løse det på |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Carpe Diem!
![]() |
det tror jeg også, og vi vil jo bare det beste for våre skatter! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Men av og til gjøres ting fordi det er mest praktisk for foreldre, ikke for barna. Jeg syns det er på sin plass å si fra når noe høres helt ulogisk ut.
|
|
|
#27 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Regntøy ... What to choose?Når mine var så små hadde jeg hel regndress fra Reflex i tillegg til Reimadressen. Regntøyet fra Reflex er definitivt det jeg har vært mest fornøyd med.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Regntøy ... What to choose?Jeg har Reflex til mine barn nå, men er veldig skuffet over det. Barna blir våte oppover beina og armene fordi fòrstoffet inni buksa og jakka trekker vannet opp på innsida. Det er en utrolig dårlig design, men forhåpentligvis er dette endret på årets modell. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Regntøy ... What to choose?Jeg foretrekker reima eller reflex pustende dresser. Men om man må ha regntøy så liker jeg best troll sitt. Utrolig mykt men like vel veldig slitesterkt. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Regntøy ... What to choose?Reflex to delt. Ikke dress. Da kan man bruke regnbuksen når det er litt fuktig ute - utenpå. Litt tett å bruke regndress da.
|
|
|
#33 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Enig. Reflex er så mykt men likevel solid. Bamse (lindex) var også bra. Liker også den fleeceforede Reflex regndressen for kjølige og våte dager.
|
|
|
|
#34 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Dette hadde vi til pjokk da han var 3. Syns kanskje kvaliteten var litt tynn, ble et lite hull i baken.
|
|
|
|
#36 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
![]() |
Sv: Regntøy ... What to choose?I høst hadde Lillebror DENNE Han ble ett i august og krabber bare. dressen var bittelitt våt nederst på bena ved strikken EN gang, da hadde han akt og krabbet i slaps. Men det er dog eneste gang han har vært våt, på tross av regntunge dager. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette problemet hadde vi og, så reflex-settet i str 86 ble ikke brukt. H&M synes jeg er veldig greit til så små
02 06 09 It's not really my problem if they think I'm weird. Sid Vicious Sist redigert av Snø : 18-01-10 kl 22:05. Årsak: Tilføying |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Regntøy ... What to choose?Til så små barn så har vi brukt bare vårdress (Reimatec eller PoP) eller mykt regntøy fra HM/Didriksons. Mener at vi bare brukte buksen i de få settene vi har hatt. De siste årene har jeg sverget til vanntett+pustene bukse og jakke fra PoP. Kommer ikke regntøy inn i huset mere.
|
|
|
#39 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Det er helt vanlig å bruke regnbukse over vår/høstdresser hos oss også. Det synes ikke som plagsomt for noen. Men det er når det er vår/høst, og ikke når vinterdresser brukes. De fortsetter å bruke regnbukse utover våren, og etter hvert med bare fleece eller genser under, til det har tørket opp ute. Mellom snø og tørt uteområde finnes det ofte store regndammer/gjørmehull som frister veldig. Og i vår barnehage - som i andre - så er vel ulike foreldre representert, og i stand til å bringe tøy som gjør det greit å være ute. De aller fleste har også tynt og lettbevegelig regntøy. Men de har ikke regnjakke på seg. Det er bare for å ikke grise/våte seg så fryktelig ut når de sitter. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Carpe Diem!
![]() |
Sv: Regntøy ... What to choose?Tusen takk for mange gode tips! |
|