Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikker du (hjemmelaget) saft med mugg i?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-10, 20:06   #21
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du (hjemmelaget) saft med mugg i?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Muggsoppen har lange tråder ned i saften, så den går rett i vasken. Syltetøy likeså. Er det mugg på gulosten, kan man skjære et stykke bortenfor og spise resten.

Gammel 11-01-10, 20:33   #22
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hverken spiser eller drikker noe som helst som jeg oppdager mugg på. Smaken gjennomsyrer hele produktet, i tillegg til at det ikke er bra for helsa.

Gammel 11-01-10, 20:41   #23
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ikke nå lenger - familiemedlemmene hvor dette var nødvendig hvis man var på besøk lever ikke lenger.

Og jeg husker lukten, og smaken ...

Gammel 11-01-10, 20:58   #24
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

:grøss: Mugg som ikke er dyrket frem med vilje er ikke mat. Spiser ikke mugg på syltetøy og saft nei. I søpla med det. Har nok tatt noe av gulost en gang i blandt ellers overhodet.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:59   #25
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjør jeg ikke. :spy:

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:22   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei takk.

Men så spiser jeg ikke muggost heller. Klarer bare ikke den smaken.

Gammel 11-01-10, 21:24   #27
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Hell no!

Jeg kaster alt som er muggent. Det er skikkelig kjipt når man sitter der og skal spise tortillas, så finner man muggg på en. Da går hele pakken i søppelbøtta.

Hilsen matpysa!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:25   #28
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alt med den minste antydning til mugg går rett i søpla her.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:38   #29
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg koker mange liter saft hver sommer, og heller selvsakt ut om det er kommet mugg på ei flaske. Datostempling og slikt er jeg ikke så nøye på så lenge det smaker og lukter bra, men mugg går rett i søpla uansett.

Gammel 11-01-10, 21:50   #30
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ikke nå lenger - familiemedlemmene hvor dette var nødvendig hvis man var på besøk lever ikke lenger.

Jeg holder tann for tunge, og nøyer meg med å si at i Drageheimen tolererer vi ingen form for mugg. Lillebror er nemlig skrekkelig allergisk.

Hadde han ikke vært det, hadde vi funnet på en annen unnskyldning. Muggost er altså ikke noen god gave til Drager.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 10:10   #31
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Muggost er altså ikke noen god gave til Drager.

Hm! Så det er altså ikke der drager får drageånden sin fra, altså.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 10:15   #32
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, jeg drikker ikke saft med mugg

Men på ost så tar jeg vekk muggen og spiser osten.

Min bestemor på 94 derimot.... Hun er troendes til mye, men det er en annen tråd.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 10:23   #33
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg vil ikkje ha det nei.

Men ein må passe seg når ein besøker mormora mi. Mat skal nemlig ikkje kastast. Så når ein får vaffler der så kan dei av og til ha ein merkelig smak. Enten fordi dei er begynt å bli dårlig eller fordi det ho har hatt oppi ikkje har vert heilt bra.

Gammel 12-01-10, 10:36   #34
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det inntas ikke.
Ost kan jeg skjære av, på alt annet går det i bosset.

Gammel 12-01-10, 10:38   #35
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke drukket saft med mugg nei.

Det er sjelden at jeg har matvarer liggende så lenge at det kommer mugg, men om ost f.eks har fått mugg, så kaster jeg hele osten, jeg skjærer ikke av. Så kresen er jeg. For meg er dette et tegn på at osten er gammel og jeg kjøper heller ny.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 12:50   #36
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

nei det gjør jeg IKKE. Mugg har lange tråder som går igjennom hele varen, om det er saft, ost eller brød betyr ingenting. Jeg kaster det rubbelogbit.

Mugg som ikek er dyrket frem er ikke mat og det KAN faktisk være kreftfremkallende sier de som vet.

*spy*

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 13:24   #37
Left
Passiv

Standard

Jeg spiser ikke mat med mugg på nei. Jeg har også blitt servert hjemmelaget saft hvor det ble fisket ut grønne, lodne ting før tillaging
Spiser blåmuggost, men er ikke veldig glad i det, for synes det er for salt. Brie spiser jeg, og det er noe av det beste som finnes på ristet, varmt brød med smør

Har hørt at soppsporene til muggsoppen har lange tråder gjennom hele osten f.eks, om det er kommet små hvite flekker på osten. Hvis det er bare bittelitt hvitt på en side, så skjærer jeg bort det, og lager mat med ost på, som stekes i ovn.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 13:26   #38
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Niks, ikke på vilkår.
Og jeg er ikke den som er hysterisk på hverken datoer eller ting som har stått litt, men akkurat mugg er på mange måter Grensen.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 15:39   #39
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Niks, ikke på vilkår.
Og jeg er ikke den som er hysterisk på hverken datoer eller ting som har stått litt, men akkurat mugg er på mange måter Grensen.

Mugg tar sæ ikke ut, eller smaker ikke i finskt lys en gang!

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 18:25   #40
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

En jeg kjente før drakk cola som var muggent og han ble innlagt på sykehus. Han ble faktisk VELDIG syk av det..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.