|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er det viktig for deg å være anonym på en nettside som FP? | |||
Ja, veldig viktig |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 7,78% |
Ja, ganske viktig |
34 | 18,89% |
"Midt-på-treet" viktig |
69 | 38,33% |
Litt viktig |
29 | 16,11% |
Nei, ikke als viktig |
33 | 18,33% |
Dustepoll |
1 | 0,56% |
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Epikur
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg er også mest anonym på nett av hensyn til mann og barn. Og litt for min egen del.
![]() |
#22 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Ikke så veldig. Jeg skriver ikke noe jeg ikke kunne sagt høyt.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Audacious
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Neida, det er ikke så viktig. Det er ikke så vanskelig å finne ut hvem jeg er dersom man går inn for det. Dessuten var jeg ikke anonym på SM/NM, så de som husker meg fra dengang har virkelig ikke problemer med å finne ut av det. Her er jeg litt mer anonym, rett og slett fordi Storesøster begynner å bli større. Derfor legger jeg ikke ut bilder (varig) av meg selv eller ungene i åpent forum, jeg vil ikke at hennes venner skal snuble over det hvis de f.eks har en forelder som er her.
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg har valgt å være åpen om en skambelagt lidelse og har nok blottlagt min eksistens mer enn jeg normalt ville ha gjort. Men jeg mener det er så viktig at noen snakker om dette at jeg velger å gi avkall på anonymiteten. Jeg legger dog ikke ut bilder av ungene mine eller av mannen min og prøver å være forsiktig med andre opplysninger. |
![]() |
![]() |
#25 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Ganske viktig. At folk som kjenner meg fra før lett kan identifisere meg ut fra hva jeg skriver er helt ok, men jeg vil ikke at ukjente skal kunne google meg fram ut fra det jeg skriver. Derfor er det en hel del ting jeg ikke deler, slik som hva jeg jobber med og hvordan jeg bor. Mye av hensyn til meg selv, men mest av hensyn til mann og barn, som ikke har valgt og henge på nettet og skal slippe å lese om seg selv der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Det er ikke veldig viktig for meg, men litt. Jeg har ikke noe ønske om at alle skal vite hvem jeg er ved bilde og navn og slikt.
![]() |
#27 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Ganske viktig, i allefall på åpent forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?
Akkurat det samme har jeg gjort og fått såpass mye positivt utav dette at jeg ikke angrer et eneste sekund på åpenheten akkurat der.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 10-01-10 kl 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg har fått meg mange lærepenger.
![]() |
#30 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Ikke kjempeviktig. Jeg sier ingenting her jeg ikke kunne sagt irl, selv om jeg tror jeg fremstår som ganske annerledes på nett enn ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Det varierer.
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Ikke velidig viktig, men jeg legger ikke ut navn og adresse og sånne ting. At noen kjenner meg igjen bryr jeg meg ikke så mye om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg er blitt mindre engstelig etter hvert her på FP. Jeg har truffet mange, er venner med ganske mange og syns ikke det er katastrofe om noen skulle finne ut hvem jeg er.
![]() |
![]() |
#34 |
kamerat
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Sånn middels. Jeg synes det er greit å være såpass personlig at folk som kjenner meg godt, trolig kjenner meg lett igjen, men prøver å være såpass sparsom med sikre identifikatorer at ikke hvem som helst som har støtt på meg i jobbsammenheng skjønner at det er meg på flekken.
![]() |
#35 |
Off the map.
|
Sånn tenker egentlig jeg også. Og jeg kan godt stå inne for alt jeg skriver. Men tanken på at noen som kjenner meg skal kunne 'stalke' meg er ikke noe gøy. Så her inne og på andre litt 'intime' forum har jeg dette nicket. Har vært medlem av andre mer hobbyrelaterte forum med et annet nick. Dette nicket er jeg delvis kjent under også IRL (kallenavn) så jeg er forsiktig med å blande de to.
![]() |
#36 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg er også middels, alle som kjenner meg kommer til å kjenne meg igjen med en gang, så jeg er noe sparsom på hva jeg legger ut av informasjon. Ikke bilder eller svært personlig/privat informasjon. Aldri bilder av mannen min, barnet eller meg utenfor personlig blogg.
![]() |
#37 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg er ikke vanskelig å kjenne igjen hvis du snakker med meg i rl vil jeg tro. Men hvis du er forelder i klassen til ungen min så vil du neppe vite at jeg er meg. Det er sånn jeg ønsker at det skal være ihvertfall. |
![]() |
![]() |
#38 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Nei, det er ikke så innmari viktig å være anonym på nettet.
![]() |
#39 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Næææh, sånn midt på treet kanskje - stemte det, for jeg har ikke noe problem med å stå inne for det jeg skriver og er ikke redd for å bli gjenkjent i så måte, men jeg har heller ikke noe behov for å buse ut med navn, lokalisering og alt det der sånn helt uten videre!
![]() |
#40 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva om vedkommenende ikke ønsker å bli gjenkjent da? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|