|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?
Moren min har en nydelig og skrekkelig uetisk pels som er omtrent like gammel som meg. Jeg har lånt den en gang, i spregkulde (ned mot -30), da jeg skulle i stivt selskap midt på vinteren. Og jeg holdt meg faktisk varm i den, med kun tynn selskapskjole uten ermer under. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Jeg er liksom verken pels- eller saueskinstypen, tror jeg ... Men hvor selger de saueskinsjakker, sånn i tilfellet?
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?
Samme steder som de selger pelskaaper vil jeg tro. Det var et saant sted jeg fant min i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Jeg går i en ullblandingskåpe fra HM. Under den har jeg en omslagsjakke i ull, og under der pleier jeg å ha vanlige topper (evt i ull) og evt ulltrøye under. Det er fortsatt plass til å spe på med en ullcardigan under omslagscardiganen.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Ull, ull og vindtett ytterst, er min løsning, men vi har ikke 40 minus da, bare 12 og litt vind. Jeg har funnet frem skijakken min, ikke den lekreste på jord, helt ok altså, men ikke en penjakke. Stor nok til at det går en tykk ullgenser under. Når jeg skal ut og lekemed guttungen, eller forsåvidt på lang trilletur, tar jeg likegodt skibukse med stilongs under også, men sånn til vanlig er stilongs under vanlig bukse også brukbart, og ser litt bedre ut om man skal inn noe sted...
![]() |
#10 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Jeg bruker en ullkåpe.
![]() |
#11 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Jeg har en saueskinnkåpe som jeg har arvet etter moren min, og den er superdeilig nå.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Her bruker vi dunjakker og holder oss varme og gode. Ullundertøy og ullgensere/sokker er også på. Deilig.
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Jeg har arvet en blårevpels etter min mor - stor og vakker og minst 30 år gammel. Men jeg får meg søren ikke til å gå med den.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Lammeskinnspelsjakken min holder meg også varm med bare selskapskjole under.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Jeg har gått masse med ozeloten min, men ikke de siste årene. Det har mindre med mine følelser rundt den, og mer med at jeg er redd noen skal herpe den. Nå skal det sies at den er så spesiell at ingen tror den er ekte,jeg ble til og med forsøkt sjekket opp av en militant dyreverner mens jeg hadde den på.
![]() |
#16 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Glitter:
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
Ja, kattedyr med flekker, ble nesten utryddet, men er ikke truet lenger.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Juksepels er også veldig godt og varmt, faktisk, men det er jo plent umulig å få tak i sånne kåper nå, kun korte jakker. |
![]() |
![]() |
#19 |
I mål
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Jeg bruker parkas. Idag med bomullsgenser innerst, ulljakke utenpå, fleecejakke utenpå der og så parkasen. Den er vattert. Det holdt i nitten minus idag tidlig. Supplert med votter, varme sko, lue, fleeceskjerf OG hals. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Finnes det andre alternativ enn dunjakker om man skal holde seg varm i kulda?Nå har jeg ikke sett det programmet om ribbing av gjess (lever i lykkelig uvitenhet), og jeg må bare si at min Bergans dunjakke er helt unik i forhold til å holde varmen. Nå er jeg i utlandet og har ikke tilgang til den, men jeg mener å huske at det sto noe på den som fikk meg til å tro at det ikke var ekte dun men kunstfiberdun. Noen som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|