|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?Barna i glitterbarnets barnehage var ute i går, men vet ikke om det bare var de over 3 år. Jeg vet ikke hvor lenge de var ute heller. Jeg syns man ikke skal se seg helt blind på temperatur, men også tenke på luftfuktighet og vind, det kan ha enormt mye å si.
![]() |
#22 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?
Viktig presisering ja. Det er forskjell på ti minus og ti minus, for å seie det sånn. I barnehagen her er det heilt overkommeleg, i "nabobarnehagen" (som ligg ganske nær ei stor elv) er det nesten tortur, etter mine begrep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?Vi hadde 2-åringene ute en liten tur i går morges - da var det vindstille og minus 14-16. Ettåringene og 2-åring med astma holdt vi inne. Idag er det enda kaldere, så de vurderte å holde de inne i dag, men jeg vet ikke hva det ble for jeg har fri.
![]() |
#24 |
Introvert textrovert
|
Det er ikke så mange barnehager som har mulighet for innesoving for samtlige barn, er det? Vi kan ikke det pga brannforskkrifter. Pausene avvikles jo i sovetiden også.
![]() |
#25 |
Drømmer
|
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?Jobber på småbarn ig vi har vært ute når det har vært 18 minus. I dag var vi inne for det var 23 minus. Flere av foreldrene vil ikke at barna skal være ute når det er over ti minus. Mens andre vil vi skal være ute uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?I barnehagen vår har de vært inne de to siste dagene. Vi har hatt ca.-20.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Når er det FOR kaldt?
Enig.
![]() |
#28 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?I dag har minsten vært inne hele dagen, temperaturen har vært over -25 hele dagen omtrent. I går var det litt mildere, rundt -18-20 tenker jeg, da hadde de vært ute litt. Helt greit for meg, han er unasett stor nok til å si ifra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
![]() |
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?Se ann været ja, -10 med vind kan være farligere enn - 20 og helt vindstille så bruk fornuften her, i barnehager så vet jeg at ved -10 går det en grense men som sagt man må bruke fornuften og riktig klær |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?I dag var det -18 grader hos oss og de fleste av 110 barn var inne. På min avdeling fikk de som vill bli med meg ut. 3 barn ville det, og vi hadde fin lek i 45 minutter ute. De var kledd godt, slik at bare øynene vistes under lua. Jeg sjekket jevnlig med dem om de frøs/var kalde noen plasser, og passet på at kinnene/nese ikke ble for kald.
![]() |
#31 |
trøtt
|
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?Hos oss var de største ute en tur i går, da det var rundt -16. Etter ca 45 minutter var de kalde og ville inn, og det fikk de selvfølgelig. I dag var det -20, og ingen hadde lyst til å gå ut. Barnehagen vår ligger i et område hvor det er relativt mye vind, så jeg tipper effektiv kulde må ha vært minst -25 på dagen i dag.
04 07 Du kan klare hva som helst For du er suveren Sist redigert av Sokk : 07-01-10 kl 00:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?Denne såkalte grensa på -10 er jo ikke noe man kan tviholde på, selv om det er barnehage...
![]() |
#33 |
intro
|
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?Hos oss er grensa 10 minus, men jeg så likevel barn som lekte ute i går, da det var ca. 15. I dag, derimot, da det var 25
![]() |
![]() |
#34 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?I småbarnsavdelingen går barna ikke ut når det er kaldere enn minus 10.
![]() |
![]() |
#35 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?I bhg til mine barn ser de an temp og vind før de går ut.. På småbarn er de som regel ikke ute ved minus 10, og -15 på storbarn trur jeg
![]() |
#37 |
Glad
|
![]() Sv: Når er det FOR kaldt?Det er 26 minus hos oss, og i dag blir tredje dagen barnehagen ikke er ute. Det kommer nok litt an på vind/ikke vind, men jeg tror nok grensa hos oss ligger på mellom 15 og 20 minus. Men om kulden fortsetter må vi jo bare ta oss en tur ut til slutt, det er begrenset hvor lenge jeg orker å ha mine håpefulle innendørs.
![]() |
#38 |
intro
|
I dag viste det seg at det er for kaldt til å være inne i barnehagen når vannet fryser.
![]() |
![]() |
|
|