Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hva synes dere om pengeinnsamling fra nettsamfunn?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-10, 21:04   #1
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva synes dere om pengeinnsamling fra nettsamfunn?

Gir ikke til pengeinnsamlinger via nett i det hele tatt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 21:04   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser at hun har slettet innlegget på Diskusjoner på FB-sida der hele familien ble enormt utlevert. Det var bra.

Gammel 02-01-10, 21:08   #3
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg ser at hun har slettet innlegget på Diskusjoner på FB-sida der hele familien ble enormt utlevert. Det var bra.

Det var nå enda godt!

Gammel 02-01-10, 21:39   #4
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg unner henne virkelig en siste ferie sammen med mann og barn til varmere strøk, men det er noe med historien eller den aggresive holdningen deres som gjør meg skeptisk.

Gammel 03-01-10, 21:48   #5
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det ligger visst der fremdeles.

Gammel 02-01-10, 21:26   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske vanlig i andre land å bedrive innsamling både i lokalsamfunn og på nettsamfunn i en helt annen skala enn her i Norge. Jeg reagerer ikke på at personer ønsker innsamling via nettsamfunn. Jeg reagerer heller på mennesker som gir uten å gjøre undersøkelser.

Gammel 02-01-10, 21:31   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er ganske vanlig i andre land å bedrive innsamling både i lokalsamfunn og på nettsamfunn i en helt annen skala enn her i Norge. Jeg reagerer ikke på at personer ønsker innsamling via nettsamfunn. Jeg reagerer heller på mennesker som gir uten å gjøre undersøkelser.

Dersom fraværet av en universell velferdsstat gjør at veldedighet er eneste mulighet, så blir det liksom en annen sak. Men jeg greier uansett ikke å tenke annet enn at man bør angripe slike problemstillinger på overordnet og generelt plan.

Ok, så hvis saken er reell; burde det være slik at unge døende hadde krav på hjelp til å leve et verdig liv mot slutten? Er sydenferie svaret? Hva skal til?

Gammel 02-01-10, 21:29   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, nei, dette hadde jeg ikke gitt til.

Jeg er nok en veldig lite veldedig person, tror jeg.

Gammel 02-01-10, 21:35   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man skal ikke lengre enn til England før det er en helt annen community-greie folk imellom enn hva det er her. Og der har de nå NHS og diverse.

Gammel 02-01-10, 21:58   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Ja, denne saken er jeg også skeptisk til.
I tillegg til det som står konkret her, har dama gjennomført en lignende aksjon for en tid tilbake og fått inn en del tusen. Jeg kjenner ikke til hva som var storyen da, bare at hun brukte samme kanaler.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 13:57   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser ut til at gruppa er fjernet nå? Isåfall: Jeg ble helt uvel av hele greia, og da spesielt med tanke på de innvolverte barna.

Gammel 03-01-10, 14:43   #12
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det ser ut til at gruppa er fjernet nå? Isåfall: Jeg ble helt uvel av hele greia, og da spesielt med tanke på de innvolverte barna.

De to facebookgruppene er nå slått sammen ettersom det var mange som reagerte på at de har opprettet to like grupper til samme formål.

Jeg må si at jeg reagerer på språkbruken som blir brukt når det blir stilt kritiske spørsmål.

Gammel 03-01-10, 15:22   #13
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

De to facebookgruppene er nå slått sammen ettersom det var mange som reagerte på at de har opprettet to like grupper til samme formål.

Jeg må si at jeg reagerer på språkbruken som blir brukt når det blir stilt kritiske spørsmål.

Hvor finner man den gruppen?

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:10   #14
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Dersom dette er svindel så blir jeg forbannet. Det er å utnytte gode mennesker.
For meg som ER kronisk kreftsyk så har fp og fb vært viktige nettsamfunn. Jeg kunne ALDRI tenkt meg å tigge penger. Det er uverdig og skammelig.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 15:06   #15
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Etter min mening kan FB være en fin måte å oppfordre venner og kjente til å bidra med noen kroner til den syke så de får en siste ferie eller hva det måtte være.
Jeg ville aldri gitt penger til folk der jeg ikke visste helt sikkert at dette var reelt, men for dem som kjenner dem, eller vet hvem de er må det vel være greit.

Jeg kjenner selv en småbarnsmor som har uhelbredelig kreft, det har blitt opprettet en gruppe for henne hvor det ble samlet inn penger (til noe helt annet enn en sydentur) og jeg synes det er helt uproblematisk, og overhodet ikke det samme som å tigge.

Gammel 03-01-10, 20:28   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Nei, de er visst anmeldt og fjernet eller noe. De har visst prøvd seg på samme scammen i fjor på et annet sted.

Gammel 03-01-10, 20:32   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ja. Dro samme greien på MySpace i fjor og ble nå anmeldt 30.12, men visstnok har ikke politiet foretatt noe. Det er visstnok heller ingen sykehus som har hørt om henne.

Gammel 03-01-10, 21:33   #18
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja. Dro samme greien på MySpace i fjor og ble nå anmeldt 30.12, men visstnok har ikke politiet foretatt noe. Det er visstnok heller ingen sykehus som har hørt om henne.

What!??? Hva får folk til å gjøre sånt??

Jane: http://www.facebook.com/group.php?gi...4862&ref=share

Gammel 03-01-10, 20:42   #19
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sånt gjør meg kynisk altså..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:47   #20
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gir ikke til noe jeg ikke kjenner bakgrunnen til. Den linken det ble referert til er typisk eksempel på ting jeg ikke ville vurdert i det hele tatt. Jeg har gitt til andre FB grupper, men da har det vært folk og saker jeg har kjent til.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41.