Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?
Ja 136 55,06%
Nei 51 20,65%
Jeg gjorde før, men nå har jeg sluttet med sånt 50 20,24%
Annet (spesifiser i tråd) 10 4,05%
Deltakere: 247. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-09, 00:06   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tåler ikke så mye mer enn 3-4 enheter før jeg kjenner det jeg heller.. Er ikke vektoperert eller spesielt liten og tynn heller....

Samme her. Et par-tre enheter holder egentlig lenge.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 00:06   #22
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Ja, setter virkelig pris på festligheter! Etter å ha gått gravid eller ammet siden 2001, er det utrolig deilig å kunne ta seg en fest eller to uten å ha dårlig samvittighet for en baby eller et barn.

Det som er "problemet" nå, er at barna er der dagen derpå, noe som gjør at jeg drikker fornuftig. Dvs prøver å drikke mye vann og holde meg til lavprosentdrikke (øl f.eks). Det er IKKE kult å være bakrus med 3 barn.

Gammel 31-12-09, 00:07   #23
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg klarer ikke helt å svare, for jeg syns ikke overskriften og innlegget handler om det samme i det hele tatt. Fyll og fyllekule er for meg veldig negativt ladede ord og ikke noe jeg ønsker å drive med i det hele tatt. Så det svarer jeg nei på.

Men litt susete på en fest hjemme eller borte, og oppe i de små timer syns jeg absolutt er hyggelig en gang i blant.

Sier meg veldig enig i denne ...men stemte da "ja", underforstått at fyllekule ikke blir helt korrekt beskrivende.

Gammel 31-12-09, 00:10   #24
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Sier meg veldig enig i denne ...men stemte da "ja", underforstått at fyllekule ikke blir helt korrekt beskrivende.

Så lenge det står "i ny og ne", så er det ikke mye alkis over "fyllekule" syntes jeg. "Ny og ne" sier jo litt om sjelden frekvens. Ingen blir alkis av å drikke litt mye i ny og ne.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 00:11   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tåler ikke så mye mer enn 3-4 enheter før jeg kjenner det jeg heller.. Er ikke vektoperert eller spesielt liten og tynn heller....

Jeg ikke bare kjenner det, jeg blir dritings, og så får jeg magasjau hele natta etterpå. Veeeldig kjekt.

Gammel 31-12-09, 00:17   #26
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har vel knapt rørt noe alkoholholdig siden 2005. ble endel da jeg gikk på ungdomsskolen og litt på vgs, så:

Jeg gjorde før, men nå har jeg sluttet med sånt

Gammel 31-12-09, 00:20   #27
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Yep.

Gammel 31-12-09, 00:27   #28
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er lei av fyllekuler. Har ikke overskudd til det i denne fasen av livet. Men ser ikke bort i fra at lysten til å gå ut vil komme tilbake når ungene blir større. Jeg er jo bare akkurat fylt 27 og har livet foran meg...

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 00:29   #29
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hvis fyllekule defineres som akkurat passe brisen, uten å være dårlig dagen etterpå. Da setter jeg definitivt pris på en fyllekule i ny og ne. Håper jeg aldri blir for gammel til det.

Å bli skita full og få dagen etterpå ødelagt er det lenge siden jeg "satte pris på", gitt.

Gammel 31-12-09, 00:31   #30
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ikke bare kjenner det, jeg blir dritings, og så får jeg magasjau hele natta etterpå. Veeeldig kjekt.

Jeg spøy av fire øl i februar. Er ikke videre stolt av det, men jeg tror ikke du er veldig unormal. Men jeg mener ikke at du skal komme over det eller noe altså.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 00:38   #31
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Ingenting er så langstidsrefreshing som ei real rødvinsnatt i godt selskap.
Må ha et par-tre-fire sånne i året.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 00:39   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spøy av fire øl i februar. Er ikke videre stolt av det, men jeg tror ikke du er veldig unormal. Men jeg mener ikke at du skal komme over det eller noe altså.

Hehe kan godt hende det, men før operasjonen kunne jeg drikke alkoholikere under bordet uten problemer (drakk sjelden men tålte mye). Så ting er definitivt forandret innvendig, men så er det veldig vanlig blandt vektopererte da, alkoholen går rett i blodet, omtrent. Jeg KAN ikke drikke lenger, jeg blir såpass dårlig og får renneræv hele natta og DE magesmertene, så my drinkin' days are over for good, tenker jeg. Men som sagt, ikke noe savn.

Gammel 31-12-09, 00:40   #33
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Susete kan være gøy en skjelden gang, lampedrita orker jeg ikke.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 00:45   #34
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det hender rødvinskosen utarter. Så fyllekulene er ikke planlagte og med vilje. Men det er alltid morsomt, mens det varer. Så lenge ingen filmer.

Og jo eldre jeg blir, jo lengre tid tar det før kroppen er i form igjen.

Gammel 31-12-09, 01:00   #35
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Oh yes!

Gammel 31-12-09, 01:07   #36
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Da tenker jeg på en fest hjemme eller borte/ute, uten barn til stede (selvfølgelig), hvor man drikker seg litt susete og er oppe i de litt sene timer. Noe sånt.

Poll kommer!!

Edit: Fyllekule i ny og ne, vil si at man ikke drikker mye ofte = man er ikke alkis.
Oppklarer ordbruken litt. .

Klart!

Selvfølgelig. Jeg er da ikke ei død jente som kun er pertentlig og straight. Andre får gjerne velge det om det er drømmen deres, men -jeg- ville følt livet var halvlevd med å gjøre det.

Jeg er på jentejulebord med venninnene, ut i 30-årslag med venner og drar til og med ut på byen av og til. Klart! Og jeg nyter tiden. Slipper meg fri og nyter fjasingen, skravlingen, dansingen og flørtingen. Herlig er det!

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 01:07   #37
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Vil bare tipse om Zyrtec før drikkinga starter og etter at man er ferdig. Gjør virkelig underverker

Gammel 31-12-09, 01:09   #38
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næsj! Jeg rører aldri alkohol.

Gammel 31-12-09, 01:12   #39
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Vil bare tipse om Zyrtec før drikkinga starter og etter at man er ferdig. Gjør virkelig underverker

Eller Treo, som man får kjøpt på apoteket i Sverige.

Gammel 31-12-09, 01:12   #40
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Ja, hvis fyllekule defineres som akkurat passe brisen, uten å være dårlig dagen etterpå. Da setter jeg definitivt pris på en fyllekule i ny og ne. Håper jeg aldri blir for gammel til det.

Å bli skita full og få dagen etterpå ødelagt er det lenge siden jeg "satte pris på", gitt.

Henger meg på denne

Hadde en ordentlig fyllekule da jeg og mannen feiret 30 årsdagene våre i -04, neste blir vel kanskje 40 årsdagene

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.