Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Fråtser du i jula?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-09, 22:31   #21
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fråtser du i jula?

Ja, dette er helt insane. Ikke julemat da, men vin og søtsaker. I mengder. :kvalm:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:33   #22
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nei. Jeg spiser mer brødmat enn vanlig for vi har så masse godt pålegg. Mer brødmat vil si mindre plass til godis. Jeg har ikke spist sjokolade i hele jula faktisk. Jeg er aldri sulten i julen og dermed ikke godtesyk som jeg ellers blir på vei hjem fra jobb og etter middagen på hverdager.

Faktisk litt det samme her. Vi spiser så mye god "ordentlig" mat i jula at det ikke blir plass til mye sjokolade, potetgull og annet snop.

Men vi fråtser jo likevel da, med godt pålegg til alle måltider, feite sauser og desserter opp og ned i mente.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:37   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Denne jula har jeg spist en god del. Det er første jula på mange, mange år jeg gjør det. Jeg gleder meg igrunnen til det er ferdig. Jeg vil av kjøret igjen.

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:39   #24
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Men vi fråtser jo likevel da, med godt pålegg til alle måltider, feite sauser og desserter opp og ned i mente.

Ja, det er sant.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:42   #25
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Litt fråtsing blir det jo.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:45   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke så mye, det blir endel småsnoking, litt sjokolade hver dag og i dag skal vi spise popcorn. Men jeg er temmelig plaget av halsbrann, så alt fett og godt gjør at jeg råangrer meg i tretiden på natten. Det begrenser inntaket bittelitt.

Gammel 28-12-09, 22:52   #27
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, drikker mer vin også...og baileys

Gammel 29-12-09, 00:14   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Faktisk litt det samme her. Vi spiser så mye god "ordentlig" mat i jula at det ikke blir plass til mye sjokolade, potetgull og annet snop.

Her også. Ja, og så vin.

Men mer av all mat + mye feitere mat enn vanlig - det merkes, ja...

Gammel 29-12-09, 00:20   #29
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh...ja...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 00:27   #30
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fikk en overdose sjokolade/snop i påsken, og har faktisk ikke smakt en eneste sjokoladebit eller noe annet snop siden da (!) Jeg savner det ikke engang, så nå er det bare å unngå å smake igjen, for da vet jeg hvordan det går....

Jeg spiser egentlig ikke så mye i jula - det som går inn er god mat og godt pålegg, men jeg blir heldigvis fort lei kaker og desserter slik at det stort sett blir relativt sunn mat som inntas. I tillegg har jeg mye fritid i julen, og det gir jo masse ekstra tid til turer og trening. Alt i alt er igrunnen julen en ganske sunn tid for meg, og det er kanskje like greit?

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 00:27   #31
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Åja, vanlige måltider aner jeg ingenting om. I hvertfall nå som jeg ikke har ungene her. De har fått mer snop en vanlig de også.

*spiser siste daimsjokoladen*

Gammel 29-12-09, 00:49   #32
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Dagens visdomsord:

Det er ikke maten mellom jul og nyttår en skal bekymre seg for, det er det man spiser mellom nyttår og jul som teller.

Gammel 29-12-09, 00:57   #33
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Det sklir litt ut nå i jula, ja.. Men som mange av dere har nevnt; man har mye mer snop og god mat i huset enn til vanlig, og det er mange sosiale sammenkomster der det er mye godt å spise.
I går hadde vi en pause fra dette kjøret, da var vi ute sammen med jentene i to timer; sparktur, aking og skigåing. Til middag hadde vi stekt fiskepudding, råkost og stekte poteter. (At mor var på pubtur med venninner om kvelden snakker vi ikke så høyt om.. )

Gammel 29-12-09, 03:05   #34
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Normalt sett ja! men her har 10 av 11 hadt spysyka i jula så det ble ikke helt den store fråtsingen. Men nå som jeg er bra igjen og 3 dager uten mat må jeg bare stappe i meg før nyttår, da er det slanking for fult!

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 08:51   #35
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, litt ekstra blir det vel. Spesielt brus. :avhengig:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 09:34   #36
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke i år, men tidligere har det gått mye i snop og brus. Vi har ikke vært så mye i juleselskap heller, bare julaften. Så da begrenser deg seg litt.

Gammel 29-12-09, 09:54   #37
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke fråtsing akkurat, men litt mer kveldskos enn kun lørdager blir det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 10:15   #38
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg er godteri lei, rett og slett. Spiser svært lite godteri om dagene. Går mest i klementiner nå.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 10:42   #39
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg spiser fortsatt ikke godterier, men spiser nok mer av julematen og mer dessert enn til vanlig.

Gammel 29-12-09, 10:44   #40
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Ja, men det gjør jeg egentlig hele året. Blir allikevel litt verre i jual.

som jeg skulle ha sagt det sjøl.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.