|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Tankefull
|
Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur
Hehe... Denne regelen hadde min mormor også! Jeg tok gladelig regelen videre da jeg startet som "vaskehjelp" hos besteforeldre og min onkel. Slik lærte altså jeg å vaske klær i tidlig alder! (min onkel derimot har enda ikke lært å tømme lommene sine for småpenger)
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surHer er det alltid jeg som vasker. Og jeg har gjort det helt klart at jeg sjekker ikke lommer på det som ligger i skittentøyet. Litt må nå han gjøre også. Tenk å være 35 år og lure på hvordan man sorterer tøy!
|
|
|
#5 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surRiktignok vasker jeg klærne her i huset, men såpass ansvar må man da kunne ta at man tømmer lommene før man legger klærne til vask (altså eieren av klærne)... eller plukker du opp klærne hans fra gulvet for å vaske dem? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
WF: Sausnebbet
|
Det hender faktisk, men da tømmer jeg lommene. Ungenes klær sjekker jeg selvfølgelig alltid. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surJeg vasker klær, men sambo må jaggu tømme lommer selv.
|
|
|
#8 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surJeg forlanger at klaer som mannen min legger til vask skal vaere klare til aa stappes inn i vaskemaskinen, inkl. tömming av lommer og vrenging av kjaer som maa vaskes paa vrangen. Jeg vasker, bretter og stryker, men forberedelsene faar han ta seg av. Og han maa selv legge paa plass klaerne sine. :streng: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surHer var det massiv støtte å få. Lurer på om jeg skal vise mannen svarene her, eller om det blir å gni det litt for mye inn. Håper vaskehendelsen i hvert fall har litt oppdragende effekt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surTilpass for ham
|
|
|
#12 |
|
Står på egne ben
Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surDet hender jeg sjekker lommer på mannen sine klær, men det er unntaksvis. Har dere prøvd å vaske svarte klær hvor det er et papirlommetørkle i ei lomme som har fulgt med i maskinen? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Ja. Og det blir særlig bra på helt svarte bomullsbukser og fleece-jakker. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surJeg vasker klærne slik de blir lagt til vask. Vi har enorme mengder skittentøy til enhver tid, så om jeg skulle stå å vrenge og sjekke alle plagg hadde jeg måttet ansette hushjelp til resten av husarbeidet... Hører eller kjenner jeg at det er noe i en lomme, putter jeg den selvfølgelig ikke inn uten å ta det ut, men...
|
|
|
|
#16 |
|
Smugleser
|
Hmh, er du gift med Andamannen du og?
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surMannen er flink til å sjekke ting, men jeg selv derimot... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surGubben her glemmer titt og ofte å tømme lommene sine og det resulterer i at ting i lommene blir vaska. Jeg sjekker ikke lommene hans for det bør han klare selv altså |
|
|
|
#19 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surEn grei regel er å si at alt som ligger i lommene når ting blir lagt på vaskerommet tilfaller den som vasker.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er helt OK hvis det er penger. |
|
|
|