Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du syvarmet julelys i hjemmet ditt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du syvarmet lys i ditt hus?
Ja 82 48,24%
Nei 88 51,76%
Dustepoll/ annet 0 0%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-09, 19:42   #21
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Har du syvarmet julelys i hjemmet ditt?

Har hatt flere, men de har gått i stykker, og er ikke erstatet av en eller anna merkerlig grunn ...

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 19:43   #22
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke mindre en fire stk. Det blir ikke jul uten.

Gammel 10-12-09, 19:45   #23
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en som ligner den nederste i HI bare i sort. Den er ikke syvarmet og jeg aner ikke hvor mange småarmer det er på den.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 19:48   #24
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Har ikke, men det er litt tilfeldig. Skal jeg først ha en sånn skal den være hvit og enkel uten dill, og det fant jeg ikke i butikkene i fjor. Da hadde de bare røde, klumpete med noe mansjettdill som ikke var lett å ta av.

Det blir ingen i år heller, ettersom jeg ikke kommer meg i butikker for å handle.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 19:54   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leste tusen ganger for åprøve å forstå hva en sy-varmet lysestake var.

Og nei, det har jeg ikke.

Gammel 10-12-09, 20:21   #26
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja, det har vi, og det har jeg tenkt å fortsette med også. Gleder meg til jeg får kjøkkenvindu, sånn at jeg kan ha en der og en i stua.

Jeg er på linje med Iset her

Gammel 10-12-09, 20:24   #27
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Vi har to "moderne". JEg liker ikke de av den gamle typen, men de mer moderne syns jeg er flotte.

Gammel 10-12-09, 20:30   #28
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Vi har en av den gamle typen og to av den "moderne" typen Kan ikke tenke meg advent uten.

Gammel 10-12-09, 20:31   #29
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Vi har en på hvert barnerom og en variant på kjøkkenet. Skal kjøpe to gammeldagse til og sette i vinduene i stua.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 20:32   #30
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Selvsagt!

Gammel 10-12-09, 20:32   #31
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Den var jo en skikkelig Menorah

Heter den det?

Kjøpt på Åhlens fordi den var i eik.

Gammel 10-12-09, 20:32   #32
Wicca
Måneheks

Wicca sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Månen
Wicca har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvfølgelig, det blir ikke jul uten disse, synes jeg. Grøsser av tanken på at flere og flere vurderer å slutte med slike, for det er IKKE like stemningsfullt om andres vinduer ikke er fulle av disse lysene i desember. Det er faktisk noe av det jeg gleder meg aller mest til hele året. *rar*

Could not agree more!!

Syvarmer og stjerne i vinduet er obligatorisk

Wicca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 20:33   #33
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke, og har ikke hatt på noen år. Har to stjerner i vinduet, men det er bare fordi jeg måtte ta det jeg fant på butikken. Vil heller ha hjerter jeg.

Gammel 10-12-09, 20:36   #34
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt har jeg det, ikke like koselig uten de.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 20:37   #35
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Klart jeg har!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 20:38   #36
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ikke.

Tidligere har vi ikke hatt vinduer hvor slike staker har passet (type gammeldagse delte vinduer med sprosser).Nå feirer vi første jul i nyhuset så jeg har lett etter en som jeg synes er fin, men kan ikke si jeg finner noen. Finner jeg en som jeg synes passer hos oss så kjøper jeg nok.

Gammel 10-12-09, 20:39   #37
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg har ikke mindre en fire stk. Det blir ikke jul uten.

Jeg har to, men i smijern.

Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 21:21   #38
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh? Mine er hvertfall 7-8 år gamle og funker enda. Jeg vurderer å bytte dem ut fordi de er så gamle, får litt panikk med tanke på om de er brannfarlige.
Hvorfor selges ikke slike med batterier??!

Vi fant eska for den vi kjøpte i fjor, men finner ikke selve lysestaken. Så jeg tror den ble kassert bare etter noen uker.
Uansett tar vi alltid ut kontakten på lysene når vi forlater huset eller legger oss. Nabohuset står som en nifts brannruin som en påminnelse om hvor farlig det kan være. Selv om vi ikke kjenner årsaken til at huset brant for litt over 1 uke siden.

Gammel 10-12-09, 21:22   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skrur dem også alltid av når vi legger oss eller skal ut. Det er derfor jeg ønsker meg slike med batterier i, både pga. det med brannfaren og fordi de da kan plasseres i ALLE vinduer, slipper ledninger. Skjønner ikke at de ikke selger det!

Gammel 10-12-09, 21:41   #40
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Jeg eier en, men vi har den ikke fremme.

Vi har tro, håp og kjærlighet i vinduet istedet.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.