Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan blir det med julebaksten i år?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-09, 10:09   #21
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?

Det er farlig å lese slike tråder, for jeg blir bare fristet til å bake enda mer.

Har allerede bakt to sorter som ikke var planlagt i år, fordi jeg har blitt fristet her inne.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 10:53   #22
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I tillegg til de 7 slagene jeg nevnte tidligere så har jeg bakt masse grove og fine rundstykker og 4 store bladkranser som er i fryseren. Vi er også glade i gjærbakst. Lager sikkert et par julekaker og putter i fryseren også. Marsipan har jeg kjøpt i år. Hval sin marsipan er veldig god og masse søte små figurer.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 19:18   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ikke sju slag, men et par som jeg kan ha med meg til svigers - jeg tåler ikke hvete, egg, sukker og melk, så jeg tror ikke de har kaker til meg. Må bare vente til jeg er ferdig med eksamen. Har lagd en liten porsjon havrekjeks og en med cashipan, men de måtte visst prøvespisesopp før jul...

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 19:22   #24
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Her blir det kolaker, pepperkaker og sarah bernard. Får kromkaker av bestemor, de er så gode.

Gammel 10-12-09, 19:59   #25
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Her blir det pepperkaker, sandnøtter, brune pinner og kromkaker. Også diverse gjærbakst i fryseren. Karamellar og brente mandlar lagar me vesle juleftan. Iskake og/eller Oreokake til juleftan.

Gammel 10-12-09, 20:20   #26
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Det blir null i år. Eller, nei! Jeg er stuck med to kilo Ikea-deig, så det blir visst både pepperkaker og hus. Hm, kanskje vi skal dra litt tidligere til svigers og ta bakinga der? Også hadde det vært morsomt å gjøre noe med marsipan.

Da blir det.. en og en halv sort i år. Sånn ca.

Gammel 10-12-09, 22:33   #27
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Marsipan, papperkaker, mandelstenger, krumkaker og vepsebol er boks. I morgen skal det lages kakemenn.
Siden jeg ikke spiser sukker, lurer jeg på hvem som skal spise alt.

Gammel 10-12-09, 22:37   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lagd masse masse aniskringler som ligger i fryseboksen, og så skal jeg bake pepperkaker og masse masse gode cookies. I tillegg skal jeg lage konfekt sammen med venninner en kveld. Sannelig ikke sikker på om det blir flere sorter enn det i år - selv om jeg har bakt både sju og ti mange ganger. (Rekker jeg mer enn det i år blir det ren bonus...Vi går for mengder av de alle liker best, fremfor mange sorter.)

Sist redigert av Filifjonka : 10-12-09 kl 22:50.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 22:38   #29
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Kolakaker, pepperkaker, kakemenn og kransekakepinner er i boks. Smultringer og risboller (vel, de er vel strengt tatt med puffet havre) får vi fra mora mi, og så skal jeg lage mozartkuler når jeg får ånden over meg.

Gammel 10-12-09, 22:48   #30
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har lagd masse masse aniskringler som ligger i fryseboksen, og så skal jeg bake pepperkaker og masse masse gode cookies. I tillegg skal jeg lage konfekt sammen med venninner en kveld. Sannelig ikke sikker på om det blir flere sorter enn det i år - selv om jeg har bakt både sju og ti mange ganger.

Åh, aniskringler! Det må jeg jo kunne lage med spelt og uten sukker, og så langtidsheve deigen... :tenker høyt: Det er jo så godt!

Gammel 11-12-09, 16:06   #31
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Vi baker pepperkaker, kakemenn, sjakkruter, mandelstenger og kokosmakroner. Mulig jeg steker kromkaker. Jeg baker diverse brød, rundstykker loff og julebrød. Ellers pleier jeg å lage en nøttebunn som pyntes med krem og bær til nyttårsaften. Sild og leverpostei lager mannen.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 16:44   #32
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Har bakt julemenn.

Reiser bort neste helg, returnerer når det er blitt 2010. synes derfor det ene slaget holder.

Gammel 12-12-09, 10:17   #33
Nett
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2009
Nett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Etter å ha lest gjennom mange fristende oppskrifter her på forumet blir det nok helt sikkert 7 slag iår: pepperkaker, serinakaker, kokosmakroner, Sarah Berrnhard, smultringer, aniskringler, kolakaker og endel konfekt (baileyskuler, mozartkuler, bountikuler, karameller....)

Nett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 10:28   #34
Nett
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2009
Nett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Er godt i gang.
Har kransekake, serinakaker, gløggiser, kromkaker, og pepperkaker.

Lurte litt på disse gløggisene, jeg - hva slags kake er det?

Nett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 10:50   #35
ingling

ingling sin avatar

Standard

Nå har jeg bakt aniskringler også! Funket fint med speltmel, rismelk, sukrin og langtidsheving (mindre gjær), og smaker herlig!

Gammel 12-12-09, 10:54   #36
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det blir det. Serinakaker, kolakaker og pepperkaker er i boks. Marsipan og Skriverfruens kaffekaker skal bakes i dag, konfektkaker og sjakkaker i morgen. I tillegg har jeg bakt rugbrød, kornbrød, julekake og fletteloff. Mamma skal hjelpe meg med krumkaker neste helg.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 10:58   #37
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Ja, det blir det. Serinakaker, kolakaker og pepperkaker er i boks. Marsipan og Skriverfruens kaffekaker skal bakes i dag, konfektkaker og sjakkaker i morgen. I tillegg har jeg bakt rugbrød, kornbrød, julekake og fletteloff. Mamma skal hjelpe meg med krumkaker neste helg.

Imponerende! Julekaker har mange rare navn altså, Skriverfruens kaffekaker? Ukjent for meg Hjemme pleide vi å ha jødekaker, det er også mildest talt rart..

Gammel 12-12-09, 11:05   #38
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Imponerende! Julekaker har mange rare navn altså, Skriverfruens kaffekaker? Ukjent for meg Hjemme pleide vi å ha jødekaker, det er også mildest talt rart..

Skriverfruens kaffekaker minner om kolakaker av utseende, bare at de er mørkere og inneholder kakako i stedet for sirup. Man kan også ha litt melis på dem. I nord, der jeg kommer fra, er disse småkakene veldig vanlig til jul.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 11:07   #39
ingling

ingling sin avatar

Standard

Jeg aner ikke hva kolakaker er heller, men skriverfruekakene hørtes kjempegode ut!

Gammel 12-12-09, 11:10   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hjemme pleide vi å ha jødekaker, det er også mildest talt rart..

Jødekaker hadde mamma dilla på i mange år, gud så lei jeg ble.
Men de selges her i butikkene hele året på lik linje med kakemenn.

Kolakaker er forresten karamellkaker, kjempegode seige snipper med masse sirup i.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.