Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-09, 14:24   #21
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg glemte å nevne at vi tar med foreldrene mine. Min mor er en mester til å synes andre er dårlige på alle måter, så du må regne med kommentarer om alt fra hårfrisyre, maten, vekt, barneoppdragelse og klesstil.

Så hyggelig med fler eldre! Vi kunne kanskje låst dem alle sammen inn i kjelleren?

Foreløpig er det notert pinnekjøtt og mye ekstra proteiner.
Trenger litt lengre innkjøpsliste enn dette altså!


Sist redigert av Knerten : 04-08-14 kl 13:26.
Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:24   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Jeg håper dere har tenkt på konfesjonsnøytral pynt? Det er tross alt ikke alle som setter pris på stjerner og engler og julekrybber og sånt. Selv er jeg skeptisk til nisser og andre underjordiske, i alle fall hvis det skal være barn til stede. De er så lettpåvirkelige nå på vinteren.

Sett oss opp på både pinnekjøtt og lutefisk, du. Jeg er litt usikker, og vil gjerne vente med å velge til jeg har mulighet til å vurdere kvaliteten. Og så foretrekker jeg Gammel Oplandsk til lutefisk, men noe litt skarpere til pinnekjøttet - men det har du vel allerede tenkt på?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:25   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Ja, og så blir selvsagt svigerinnen og svogeren min med. De er veldig greie altså, det er bare at svogeren min kan ikke så mye norsk, så hvis du kan sørge for en tolk som kan simultanoversette alt som sies til engelsk, så blir alt så mye enklere.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:25   #24
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.903
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Jeg tar med min familie, svigerfamilie, 3 hunder,2 som gneldrer verre enn verst, 3 fugler å en papegøye.
Mulig jeg ogsa tar med foreldrene til min svigerinne, bikkja deres som er like stor som en ponny, en katt og svigerinnes tanter og onkler.
Så da kommer jeg med rundt 23 stk,
vi vil ha ribbe, pinnekjøtt, laks og kylling. Forventer at du også lager noe god mat til alle dyra.


Sist redigert av Chablis : 09-12-09 kl 14:41.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:25   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Ah, Skilpadda har gode poenger.

Jeg nekter å gå med på at det synges julesanger, at det er noe tradisjonell julepynt, at kristendom blir nevnt, og engler og nisser generelt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:26   #26
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:28   #27
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg vil ha sushi.

Jack (the dog) synes det er riktig stas å løpe etter katter. Dette blir så koselig!

aC ønsker seg boken "Tradisjonsmat til standard norsk jul" i gave.

Jeg vil gjerne ha kokos, mørk sjokolade og Hennesy i år også jeg, det var så godt i fjor.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:28   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.119
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Dette husker jeg jo faktisk. Takk for påminnelsen. Jeg smiler innvendig ved tanken.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:30   #29
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Forøvrig har vi totalt åtte soverom tilgjengelig for overnattende gjester samt en nesten ferdig kjellerstue.
Vi som bor her til vanlig, sover gjerne ute i lavvoen. Det blir en artig liten vri på julaften!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette er noe jeg tydeligvis ikke fikk med meg i fjor. En liten oppdatering?
- svigermor - men hun får noen andre snakke med for vi befinner oss ikke helt på samme planet

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=54779
Start på side 10, der begynner FP festen!
Alle vrange eldre er det bestemt at låses inn i kjelleren. Svigermoren din er reservert plass der.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Sett oss opp på både pinnekjøtt og lutefisk, du. Jeg er litt usikker, og vil gjerne vente med å velge til jeg har mulighet til å vurdere kvaliteten. Og så foretrekker jeg Gammel Oplandsk til lutefisk, men noe litt skarpere til pinnekjøttet - men det har du vel allerede tenkt på?

Kvaliteten blir prima. Både på maten og drikkevarene!


Sist redigert av Knerten : 09-12-09 kl 14:41.
Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:31   #30
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.956
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Åh! Vi kommer gjerne! Vi tar med svigerfamilien som ikke ville komme til oss i år, "siden vi ikke har ordentlig jul", for hos dere blir det helt garantert at alle blir fornøyd.

Jeg kan dessuten stå for underholdningen. Da må alle sitte musestille i minst en time, mens jeg halter meg gjennom repertoiret mitt fra 15 år tilbake i tid, mens jeg prøver å kompensere for et ukjent antall røkne strenger. Blir så bra så!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:31   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Poenger. Skrev jeg poenger? :skingrestemme: Jeg mente poeng.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:32   #32
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Jeg sender sønnen min og kusinene hans, men kan dessverre ikke selv. Jeg tenker du synes det er koselig, å få litt kvalitetstid med barna. Men sønnen min tåler ikke katt og hund, så det må du ta hensyn til.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Selv er jeg skeptisk til nisser og andre underjordiske, i alle fall hvis det skal være barn til stede. De er så lettpåvirkelige nå på vinteren.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:32   #33
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Jaa- lutefisk- hvordan kunne jeg glemme det- det vil jeg ha, men med HJEMMELAGET ertestuing. Ikke prøv deg med noe posetull altså Sprøstekt bacon bør følge med.
Vi kan stenge de eldre inn, så kan de få sloss i fred

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:32   #34
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.956
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Og jeg hiver meg gjerne på sushien, men husk å kjøpe inn glutenfri soyasaus. Forresten, lag all maten glutenfri, du, det er mye enklere enn å drive å holde styr på hva som er hva.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:38   #35
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.867
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Jeg kommer gjerne, takk for invitasjon. Tar med mann, to døtre, to katter, svigers, svigerinne og to barn. Kjekt, så slipper jeg å lage maten. Pinnekjøtt takk, med lefse. Gleder oss!

Jeg kom faktisk til å tenke på deg her en dag, da jeg fikk vite gjestelista for vår egen jul.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:42   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.797
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Kan jeg ta med stefaren min? Han krever bare at doen skal være ledig når han trenger den, for å komme til opptatt do er den største fornærmelsen som finnes.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:43   #37
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.965
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Jeg har termin i jula, så det er fint hvis du sørger for at det er tilstrekkelig medisinsk personale til stede. Du serverer epidural også, sant?

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:43   #38
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Så gøy! Jeg hadde tenkt å feire jul hjemme, så kanskje jeg skal benytte sjansen og sende mann, barn, mine foreldre og 1 stk. nymfeparakitt til deg? Jeg tror de foretrekker surstek alle sammen bortsett fra nymfeparakitten som helst vil ha honningglaserte hirsefrø blandet med solsikkefrø. (Honningglaserte siden det tross alt er jul.)

De vil gjerne ha sherrypudding til dessert. Det er det de er vant til.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:44   #39
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Åh, så praktisk. Tusen takk for invitasjonen.
Vi kommer. To voksne, tre barn og to katter.
Mannen og Storesøster vil ha ribbe, mandelpoteter, brunsaus og surkål. Jeg vil ha rømmegrøt og spekemat. Gutta boys vil sikkert ha medisterkaker og pølser. Men det er mulig de må få spesialoppvartning underveis. Sjokoladefondant til dessert, takk, med vaniljeis (typen med ekte vanilje i).
Vi er så lettvinte så.

Det må selvfølgelig være ekte edelgran som juletre. Uten granbarlukt blir det ikke jul.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 14:45   #40
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Da har vi et problem. Lillebror er allergisk mot juletrær. Kan du få inn en healer som fikser det?

Drømmeprinsen vil ha billig og veldig søt hvitvin.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no