Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva er den morsomste boken du har lest?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-09, 08:27   #21
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er den morsomste boken du har lest?

Jeg tror at den morsomste boken jeg har lest må være Populærmusikk fra Vittula.

Gammel 30-11-09, 09:18   #22
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Faren min har en haug med humorbøker, så i tenårene pløyde jeg meg gjennom alt av P. G. Wodehouse og James Thorne Smith. Den jeg lo aller mest av var Turnabout (Skål for den lille forskjellen) av Thorne Smith, men Wodehouse var også veldig morsom. Hitchhiker's Guide to the Galaxy og Good Omen kommer også høyt opp på min liste.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 09:26   #23
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Amatøren" av Lars Saabye Christensen. Har sikkert lest den 4-5 ganger og ler like mye hver gang.

Gammel 30-11-09, 09:34   #24
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Arto Paasilinna "Kollektivt selvmord". Jeg lo ikke i betydningen "skratte", men jeg humret mye.

Signerer denne.

Gammel 30-11-09, 09:34   #25
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Det må være populærmusikk fra Vittula. Herreminhatt hvor jeg lo. Har lest mange artige bøker, men da er det mer sånn "le-inni-seg". Da jeg leste populærmusikk fra vittula så skrattet jeg så tårene trillet!! Husker jeg satt på t-banen da jeg leste kapittelet der de spiller i klasserommet første gang. Hele setet ristet og jeg tørket tårene. Folk så litt rart på meg.....

Synes eller at Beatles er morsom. Are Kalvø og Erlend Loe kan være morsomme de også. Fikk noen gode tips her nå *på vei til biblioteket*

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:39   #26
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har to bøker som jeg husker at jeg lo så jeg gråt av

The innocent anthropologist av Nigel Barley og Are you experienced av Willam Sutcliffe, hysterisk morsomme bare jeg tenker på dem

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 11:15   #27
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ler av: Are Kalvø, Erlend Loe (men ikke fakta om Finland) og Knut Nærum.
Da jeg var yngre (12-18, eller noe) var det Woodhouse jeg lo av.
Populær musikk fra Vittula er herlig

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 16:59   #28
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Populærmusikk fra Vittula.

Gammel 01-12-09, 17:23   #29
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De bøkene jeg har ledd absolutt mest av når jeg leste dem (jeg er ikke sikker på om alle hadde holdt seg om jeg leste dem nå)

Three Men in a Boat - Jerome K. Jerome
The Secret Diary of Adrian Mole, Aged 13 ¾ - Sue Townsend
Hitchhiker's Guide to the Galaxy - Douglas Adams
Witches Abroad - Terry Pratchett
Bellwether - Connie Willis

Gammel 01-12-09, 17:50   #30
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mens jeg var gravid med minstemann leste jeg meg gjennom alle bøkene til Kjell Aukrust, og jeg husker mannen nevnte noe om at jeg lo så høyt at han ikke fikk sove.

Jeg leste Adrian Moles hemmelige dagbok i sommer, og jeg lo og lo. Jeg er veldig glad i barnebøker!

Gammel 01-12-09, 18:30   #31
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Tom Sharpe. Ingen over, ingen ved siden på britisk svart humor/satire.

Catch 22 (Joseph Heller) er også absurd morsom.

Gammel 01-12-09, 18:54   #32
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

The Secret Diary of Adrian Mole, Aged 13 ¾ - Sue Townsend
Hitchhiker's Guide to the Galaxy - Douglas Adams
Witches Abroad - Terry Pratchett

Og Knut Nærums litteraturhistorie.

Gammel 01-12-09, 23:20   #33
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tante Pose av Gabriel Scott er hysterisk morsom. Leser den hvert år i desember og ler like mye hver gang.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.