|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Følelser for døden og eutanasi | |||
Er redd for å dø, mot eutanasi |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 3,03% |
Er ikke redd for å dø, mot eutanasi |
23 | 23,23% |
Er redd for å dø, for eutanasi |
15 | 15,15% |
Er ikke redd for å dø, for eutanasi |
28 | 28,28% |
Er redd for å dø, usikker i forhold til eutanasi |
11 | 11,11% |
Er ikke redd for å dø, usikker i forhold til eutanasi |
13 | 13,13% |
Denne pollen var drepen ... |
6 | 6,06% |
Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasi
![]() |
#22 |
Pauset
|
Jeg har hatt dødsangst flere ganger. Etterpå var det angsten for dødssangsten. Dødsangst er noe av det verste jeg har opplevd. Jeg er sterk psykisk, men dødsangsten kom kastende over meg da jeg fikk kreftdiagnosen første gang. Nå som jeg er evig kronisk kreftsyk så har jeg ikke hatt dødsangst. Takk og lov for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bedreviter
|
Det tviler jeg på. Det nærmeste jeg (i dag) kommer redsel for døden, er en redsel for å ikke skulle leve lenger.
Det er ikke det jeg er mest redd for, nei. Som Kirsebær er inne på, så kan jeg ikke tenke meg så veldig mye som ville vært grusommere, men det er andre ting jeg er reddere for sånn i det daglige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Originala
|
Ikke angst for døden, nei. Men en helt forferdelig sorg over å ikke få oppleve barnas oppvekst, ikke få se dem bli voksne, ikke få støtte dem og overøse dem med kjærlighet. Og selvsagt i forhold til mannen min, men han er voksen og sterk og hadde taklet det. Det hadde vært min angst, ikke tanken på å ikke være mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har jeg misforstått nå? Skal ikke pasienten samtykke? Det er vel ikke snakk om at legene plutselig bare kan sette i gang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Halloen!
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasi[quote=Jessica;1963118] |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Pauset
|
Jeg vil tro at pasienten skal samtykke dersom den kan det, men jeg er redd for at det skal føles som et press for å samtykke. Jeg ser at etter jeg ble kreftsyk så har jeg veldig mye mer fokus på min families ve og vel enn på meg selv. Jeg vil helst beskytte dem mot det vonde, men det går jo ikke. Jeg er redd for at jeg i en sånn situasjon ville valgt å få hjelp for å spare familien. Jeg er redd for at det blir mindre fokus på smertelindring og mer fokus på hjelp til å dø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiSelvsagt kan jeg ikke vite at jeg ikke vil få dødsangst. Snakker vi ikke om hva vi tenker og tror her? Det er veldig få her inne som faktisk kan uttale seg om de får dødsangst eller ikke i en reell situajson.
![]() |
#29 |
Halloen!
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiJeg tror dødsangst er mer som en naturlov. Hvor hardt den treffer, og når og hvordan den treffer, er umulig å si, men jeg kan ikke tenke meg at noen slipper unna den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg mener å ha kjent opptil flere som har dødd uten et snev av redsel/angst for å dø/døden.
![]() |
#32 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiJeg har opplevd å sitte sammen med svært syk svigerfar (lungekreft/emfyseum) og min mann og svoger og sosialkurator. Temaet var min svigerfars ønske om eutanasi. Dette var en vanskelig situasjon for ingen av sønnene ønsket at faren skulle gjøre det. Selv syns jeg ikke at jeg som svigerdatter var meningsberettighet. Min svigerfar var redd for smerter. På dette stadiet var han fremdeles oppegående men måtte bruke oksygen. Veldig tynn og sliten.
![]() |
#33 |
Passiv
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiJeg er ikke (tror jeg) redd for å dø, men jeg er redd for å dø fra ungene mine. |
![]() |
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiSpørsmålet er om man er redd for å dø, sånn som situasjonen er i dag. Og da må jeg svare nei. Hvordan det hadde vært med en dødelig sykdom hengende over hodet kan jeg heldigvis ikke svare på akkurat nå. Jeg er usikker i forhold til eutanasi. |
![]() |
![]() |
#36 |
Halloen!
Jeg skulle ønske jeg var reddere for det, da hadde jeg kanskje unngått den jeg har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#38 |
Off the map.
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiJeg er ikke så redd for å være dø, men livende redd for å dø fra ungene mine. Det er på en måte det overskyggende målet, bli så gammel at de er oppdratt og voksne og har bagasje og ressurser til å greie seg selv.
![]() |
#39 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiEr redd for å dø, for eutanasi
![]() |
#40 |
Tøff
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiJeg er ikke redd for å dø, og jeg er mot eutanasi.
![]() |
|
|