|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Adventstaken på jobb settes opp fredag 27. november, her hjemme ordnes utelys og adventstaker lørdag 28. november, så kommer resten slag i slag alt etter som vi har tid fremover i desember. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?1. søndag i advent kommer adventstakene og julestjerna frem. Legger gjerne noen røde løpere på bordet og røde telys. Julegardinene på kjøkkenet kommer også opp da + julekrybba (jentene får figurene i adventskalenderen de første dagene - 12 figurer i alt).Resten kommer opp litt etter litt, men vi tar ofte juletreet inn søndag før jul. Første helg etter nyttår tas jula ned igjen.
|
|
|
#24 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Blomstene kom allerede denne helgen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Vi har opp julestjerner i vinduene, julekalenderen, adventstake, julegardiner og noen juleblomster til 1.søndag i advent. Litt lilla løpere og annet også. Så pyntes resten 23.desember. Da blir huset jul, etter at vi har vasket og shinet litt. Da senker julefreden seg i heimen, og barna er bare forventningsfullt blide.
|
|
|
#26 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Vi driver fortsatt og lager tradisjoner, så hva som kommer på plass når er ikke helt avklart enda. Det jeg er sikker på, er at jeg henger opp julegardiner, og tar frem adventstake og adventstjerne første søndag i advent. Så kommer en del av pynten litt etter hvert som den lages (pepperkaker i vinduene, og denslags). Juletreet pyntes 23. desember.
|
|
|
|
#27 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Neste søndag er det fram med julegardiner (bare på kjøkkenet), adventsstaker og adventslys, og dertil duker. Dessuten kjøper jeg gjerne noen juleblomster i disse dager (dvs, sent i november). Det er hyggelig å pynte litt inne når det er så mørkt og udregelig ute. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?
Sånn har jeg brukt å gjøre det (bortsett fra at jeg ikke har julestjerne men ei lyskule i vinduet). Nå har jeg begynt å pynte treet osv litt tidligere så ungene kan være med på det; de er gjerne hos faren (nå farmoren) de siste par dagene før jul og kommer hjem etter grøten julaften.
|
|
|
#29 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Jeg har mengder med julepynt (og kjøper litt nytt hver jul |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Vi begynner neste helg med å henge opp den store kalenderen i trappa. Selvbrodert str. 130x 80
|
|
|
#31 |
|
Flink jente
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Adventstaken kommer opp 1 søndag i advent, resten kommer 23.desember |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Flink jente
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?
Det kan forresten hende at jeg henger opp julegardinene neste søndag da vi skal ha julebakst med venner den søndagen her hjemme, det er jo litt koselig at det ligner littegrann på jul da. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Ca rundt 1 advent.
|
|
|
#34 |
|
blid
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Neste helg finner jeg fram adventspynt - lys på et tre i hagen og grangirlander m/lys rundt søylene ved inngangspartien samt adventsstjerne (som egentlig er et hjerte...) og adventsstaker i vinduene. Juleserviset (frokostservise) blir tatt fram og jeg kjøper inn hvite juleblomster. Tre amaryllis står allerede klara. I tillegg kjøper jeg hvite svibler.
|
|
|
#35 |
|
Curlingkone
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Jeg tar det som regel litt etter litt når julaften nærmer seg.
|
|
|
#36 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Lys på et tre ute + julestjerne til 1. søndag i advent.
|
|
|
|
#37 |
|
Audacious
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Jeg har ikke adventsting, og pynter til jul på lille juleaften. Det kommer ned igjen når skolen begynner etter nyttår. Jeg har ikke julegardiner eller noe sånt.
|
|
|
#38 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Adventskalender, adventstake (4 lys), adventstjerner og utetre med lys kommer opp første søndag i advent eller 1. desember. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Nisselykter på trappa, fakkelholdere, utendørsbelysning, adventstjerne og stake, adventskalender med pakker på og den lille julemusa som synger "I wish you a merry christmas" kommer fram 1. søndag i advent. Deretter kommer ting og tang opp litt etterhvert. Treet settes opp samme dag som vi julevasker, som regel 22. des, men vi pynter ikke før lillejulaften.
|
|
|
|
#40 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?Adventsstjerne og stake,julekrybbe. litt engler, samt lilla og hvit pynt kommer opp 1.desember. Rødt og nisser + juletre ordnes lille julaften.
|
![]() |
|
|