Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når kommer julepynten opp hos dere?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-09, 20:58   #21
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når kommer julepynten opp hos dere?

Adventstaken på jobb settes opp fredag 27. november, her hjemme ordnes utelys og adventstaker lørdag 28. november, så kommer resten slag i slag alt etter som vi har tid fremover i desember.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:07   #22
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er elendig på høytidspynting. Men stjerne og sånn kommer opp 1. søndag i advent

Gammel 22-11-09, 21:13   #23
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. søndag i advent kommer adventstakene og julestjerna frem. Legger gjerne noen røde løpere på bordet og røde telys. Julegardinene på kjøkkenet kommer også opp da + julekrybba (jentene får figurene i adventskalenderen de første dagene - 12 figurer i alt).Resten kommer opp litt etter litt, men vi tar ofte juletreet inn søndag før jul. Første helg etter nyttår tas jula ned igjen.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:26   #24
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blomstene kom allerede denne helgen.

Adventskalender og adventsstake neste helg.

Juletre på lille julaften. Vi bruker vanligvis ikke annen julepynt enn den som er på treet, og så røde duker.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:54   #25
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har opp julestjerner i vinduene, julekalenderen, adventstake, julegardiner og noen juleblomster til 1.søndag i advent. Litt lilla løpere og annet også. Så pyntes resten 23.desember. Da blir huset jul, etter at vi har vasket og shinet litt. Da senker julefreden seg i heimen, og barna er bare forventningsfullt blide.

Gammel 22-11-09, 21:56   #26
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi driver fortsatt og lager tradisjoner, så hva som kommer på plass når er ikke helt avklart enda. Det jeg er sikker på, er at jeg henger opp julegardiner, og tar frem adventstake og adventstjerne første søndag i advent. Så kommer en del av pynten litt etter hvert som den lages (pepperkaker i vinduene, og denslags). Juletreet pyntes 23. desember.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:57   #27
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Neste søndag er det fram med julegardiner (bare på kjøkkenet), adventsstaker og adventslys, og dertil duker. Dessuten kjøper jeg gjerne noen juleblomster i disse dager (dvs, sent i november). Det er hyggelig å pynte litt inne når det er så mørkt og udregelig ute.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:59   #28
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Adventstake og julestjerne første søndag i advent. Alt annet 23. desember.

Sånn har jeg brukt å gjøre det (bortsett fra at jeg ikke har julestjerne men ei lyskule i vinduet). Nå har jeg begynt å pynte treet osv litt tidligere så ungene kan være med på det; de er gjerne hos faren (nå farmoren) de siste par dagene før jul og kommer hjem etter grøten julaften.

Gammel 22-11-09, 22:06   #29
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mengder med julepynt (og kjøper litt nytt hver jul ), men jeg liker å skille advent og jul. Første søndag i advent henger jeg opp julegardiner i stuen (de er ganske nøytrale, linfargde med innheklede engler), på kjøkkenet, stjerner i vinduene (tror jeg har 3...) og setter opp staker (5, tror jeg). I tillegg har jeg brodert julekalender til ungene, disse henges selvsagt opp (med tilsammen 72 småpakker) og juletrelysene ute tennes.
Tidligere pyntet vi både hus og tre den 23. desember, men de siste årene har vi begynt å pynte tidligere. Vi liker å ha en rolig lillejulaften med gløgg, pepperkaker og Polarekspressen, og da er det best om alt er ferdig før den tid. I tillegg får vi gjester som ankommer lillejulaften, og de synes det er utrolig koselig å komme til julepyntet hus. Vi har derfor innført en ny tradisjon, og pynter den 21. eller den 22. desember.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:09   #30
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi begynner neste helg med å henge opp den store kalenderen i trappa. Selvbrodert str. 130x 80
Utelys på den store tujaen ved tappa skal også opp til helgen, sammen med adventslys i stua og stjernen på kjøkkenet. Så kommer englene frem sånn litt etter litt. Har ikke så mye julepynt utover det.
Alt skal ut, inkl. juletreet 1. nyttårsdag. Kun utelysene som får stå ut januar, av og til litt lenger.

Gammel 22-11-09, 22:29   #31
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Adventstaken kommer opp 1 søndag i advent, resten kommer 23.desember

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:31   #32
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Adventstaken kommer opp 1 søndag i advent, resten kommer 23.desember

Det kan forresten hende at jeg henger opp julegardinene neste søndag da vi skal ha julebakst med venner den søndagen her hjemme, det er jo litt koselig at det ligner littegrann på jul da.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:32   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ca rundt 1 advent.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:44   #34
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Neste helg finner jeg fram adventspynt - lys på et tre i hagen og grangirlander m/lys rundt søylene ved inngangspartien samt adventsstjerne (som egentlig er et hjerte...) og adventsstaker i vinduene. Juleserviset (frokostservise) blir tatt fram og jeg kjøper inn hvite juleblomster. Tre amaryllis står allerede klara. I tillegg kjøper jeg hvite svibler.

Jeg dropper lilla som adventsfarge og bruker istedet mest mulig hvitt i adventstiden (litt rødt på kjøkkenet). Den røde julepynten kommer ikke fram før 22. desember. Da gjøres alt utenom juletreet klart.

Lille julaften pyntes juletreet og så er det bare å glede seg over deilig julestemning og forberede julemiddag

Gleder meg masse!

Gammel 22-11-09, 22:47   #35
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar det som regel litt etter litt når julaften nærmer seg.
I adventstiden er det bare adventsstaken som er fremme her. Men når det nærmer seg julaften kommer det frem mer og mer.

Har fortsatt for lite pynt til et helt hus føler jeg. Men det kommer vel med åra
Orker bare ikke handle inn mengder, da tror jeg ikke jeg blir fornøyd.

Juletreet kommer inn lille julaften.

Gammel 22-11-09, 23:14   #36
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Lys på et tre ute + julestjerne til 1. søndag i advent.
Resten kommer fram et par dager før julaften.

Gammel 22-11-09, 23:19   #37
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke adventsting, og pynter til jul på lille juleaften. Det kommer ned igjen når skolen begynner etter nyttår. Jeg har ikke julegardiner eller noe sånt.

Gammel 22-11-09, 23:24   #38
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Adventskalender, adventstake (4 lys), adventstjerner og utetre med lys kommer opp første søndag i advent eller 1. desember.

Ellers kommer ting opp den 22 eller 23 desember.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 10:30   #39
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Nisselykter på trappa, fakkelholdere, utendørsbelysning, adventstjerne og stake, adventskalender med pakker på og den lille julemusa som synger "I wish you a merry christmas" kommer fram 1. søndag i advent. Deretter kommer ting og tang opp litt etterhvert. Treet settes opp samme dag som vi julevasker, som regel 22. des, men vi pynter ikke før lillejulaften.

Gammel 23-11-09, 11:17   #40
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Adventsstjerne og stake,julekrybbe. litt engler, samt lilla og hvit pynt kommer opp 1.desember. Rødt og nisser + juletre ordnes lille julaften.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.