|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Tja, det varierer. Tidligere i høst så det hele litt dystert ut så jeg startet i september med gaver. Jeg har brukt ca 2000 på gaver til barna i familien pluss halvparten av det den ene brordern og dame skal få. Våre barn er også inkludert i den prisen, i allefall nesten. Det blir sikkert litt mer på de. Jeg regner med at vi bruker 3000 kr på de vi har igjen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?5-6000,- tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?
Samme her. I og med at barna er så store, så blir gavene dyrere. Da de var små fikk de for mindre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Guttungen får ikke så veldig stor gave. Han er bare ett år og får nok gaver av andre. Til sambo blir det ca 1000. Fotobøker til 400 kroner til besteforeldre og mellom 200 og 500 til søsken. Blir nok av penger. Blir et sted mellom 4 og 6000 i år. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Mye. For mye egentlig. Jeg og mannen bruker noen tusen på hverandre (i år ser det ut til at jeg kjøper noe til 6000,- til han og han kjøper noe til mellom 8000 og 10000 til meg). Til sammen havner vi vel under 20000, men det er for mye.
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Jeg har ikke regnet, men det pleier å være rundt 5000. Da er ikke gaven til meg fra mannen og til mannen fra meg regnet med. Den pleier å trekke opp summen en hel del. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Oj! - Hva får dere da, egentlig?
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Han får objektiv og jeg har ønsket meg ny klokke. Vi bruker ikke å handle så dyre gaver altså, men har ligget på 2500,- til hver de siste årene.
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
greit en gang i blant da! - Men altså. Klokke - 6-10 lapper? Den krever bilde, kjenner jeg.
|
|
|
#12 |
|
Har bakt søte kaker
|
Hehe. Jeg har ikke sjekka prisen i Norge enda, men antakelsene mine tilsier at den havner på opp mot 10000.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Jeg har satt av åtte tusen. Da ender jeg sikkert på elleve - tolv. |
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Hvis vi kjøper gaver på 10-20000 til hverandre, så dreier det seg alltid om feriereiser. Så også i år. Jeg pleier å få en feriereise i bursdagspresang hvert år. Regner vi den summen som gave, så blir det dyrt ja. Men det går vel heller under feriebudsjett. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Tja, ca. 4000. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Vi bruker masse. Jeg regner aldri på det, for for meg er det viktigere at gaven passer til mottakeren enn hva den koster. Derfor får jeg litt mark av sånne prisavtaler på at vi kjøper til den og den summen til hverandre. Mine foreldre har f.eks. fått gave et år til en verdi av over 10.000,- fordi den var perfekt for de da. Mens andre år har de fått for rundt 500,-
|
|
|
#18 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Blir en 5-6000. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fortynnet
|
Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Det blir litt ja, med fire barn/tenåringer, og endel familie ellers som skal ha gaver. Barna får de dyreste gavene. |
|
|
|
![]() |
|
|