|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvem bør få denne til Jul mon tro? *ebayhandel*Men altså: På ebay er det uproblematisk å høre om de vil merke pakken som gave. Da kan verdien gå opp til en tusing. Kanskje umoralsk, men...dog...
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem bør få denne til Jul mon tro? *ebayhandel*Det jeg synes er mest umoralsk er at 200,-kronersgrensa har stått stille siden 70-tallet, så jeg har absolutt ingen skrupler med å få det merket som gaver.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvem bør få denne til Jul mon tro? *ebayhandel*
Ja, det er egentlig ganske håpløst.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvem bør få denne til jul mon tro? *ebayhandel*Bauche: Nå har jeg kjøpt puslekroppen på ebay (mitt aller første kjøp på ebay |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvem bør få denne til jul mon tro? *ebayhandel*
Grattis med førstekjøp. Jeg betaler med paypal (som er koblet til kredittkortet mitt - snakk om paranoide tendenser på trygghet
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hvem bør få denne til jul mon tro? *ebayhandel*Er det amerikansk eller engelsk Ebay man bør handle på? *domm*
|
|
|
#7 |
|
Bare sær
Det er litt avhengig av hva du skal ha, men engelsk ebay har generelt lavere porto.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Hvem bør få denne til jul mon tro? *ebayhandel*Paypal er gull verdt. Og jeg handler helst på den britiske, for det hender ofte at jeg vil kjøpe ting på den amerikanske og så sender de ikke til Europa. |
|
|
|
#10 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem bør få denne til jul mon tro? *ebayhandel*Jeg har vært syk i noen dager nå, og har handlet noen få gaver på ebay. Men vet ikke helt hva jeg skal lete etter. Noen som har noen gode forslag hva man kan handle til ei på snart 5 og en på 2 på ebayen? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Hvem bør få denne til jul mon tro? *ebayhandel*Jeg har funnet en tysker som selger håndlagede Barbiekjoler til en latterlig penge. Vidunderlige kreasjoner! |
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hvem bør få denne til jul mon tro? *ebayhandel*Men er ikke Ebay sånn auksjonsgreie? Hva om man bruker flere dager på å legge inn bud og vente, og så taper man budrunden og må finne noe annet? Stress?
|
|
|
#13 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem bør få denne til jul mon tro? *ebayhandel*du kan velge om du vil "buy it now" eller delta i en auksjon. Det blir som regel billigere ved auksjon. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hvem bør få denne til jul mon tro? *ebayhandel*Åja man kan det ja? Da er det jo greit. Jeg foretrekker å kjøpe ting der og da, er for utålmodig for auksjonsgreier som går over flere dager.
|
|
|
#15 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du trenger ikke det heller. Du kan legge inn maxbud når du legger inn bud på noe. Daq byr Ebay'en automatisk for deg når noen byr over, inntil den når grensa du har satt. Da får du en epost som sier at You have been outbid. Den kan du enten drite i, eller du kan logge inn og øke maxbudet ditt. Veldig enkelt.
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hvem bør få denne til jul, mon tro? *ebayhandel*Ja, men det kan vel ta dagesvis, og jeg liker ikke sånn usikkerhet, hvertfall ikke rundt julegaver og andre gaver som har tidsfrist. Kan selvsagt begynne tidlig, men allikevel. Det spørs vel hvor mange dager auksjonene går over, noen går vel bare over en dag eller to og da er det jo forholdsvis greit.
|
|
|
#17 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem bør få denne til jul, mon tro? *ebayhandel*Du ser jo hvor mange minutter/timer/dager det er igjen på auksjonen.
|
![]() |
|
|