Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvem bør få denne til jul, mon tro? *ebayhandel*

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-09, 14:58   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem bør få denne til Jul mon tro? *ebayhandel*

Men altså: På ebay er det uproblematisk å høre om de vil merke pakken som gave. Da kan verdien gå opp til en tusing. Kanskje umoralsk, men...dog...

Gammel 16-11-09, 15:01   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg synes er mest umoralsk er at 200,-kronersgrensa har stått stille siden 70-tallet, så jeg har absolutt ingen skrupler med å få det merket som gaver.

Gammel 16-11-09, 17:50   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det jeg synes er mest umoralsk er at 200,-kronersgrensa har stått stille siden 70-tallet, så jeg har absolutt ingen skrupler med å få det merket som gaver.

Ja, det er egentlig ganske håpløst.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 18:28   #4
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem bør få denne til jul mon tro? *ebayhandel*

Bauche: Nå har jeg kjøpt puslekroppen på ebay (mitt aller første kjøp på ebay ), og like etter fikk jeg en bekreftelsesmail fra selger der det står: "Please send me your shipping address and payment."
Jeg hadde allerede betalt for den og fikk like etter en bekreftelse på det så den er grei, men må jeg sende adressen min altså? Den har jeg jo allerede registrert på ebay, får ikke selger den automatisk da?

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 20:38   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Bauche: Nå har jeg kjøpt puslekroppen på ebay (mitt aller første kjøp på ebay ), og like etter fikk jeg en bekreftelsesmail fra selger der det står: "Please send me your shipping address and payment."
Jeg hadde allerede betalt for den og fikk like etter en bekreftelse på det så den er grei, men må jeg sende adressen min altså? Den har jeg jo allerede registrert på ebay, får ikke selger den automatisk da?

Grattis med førstekjøp. Jeg betaler med paypal (som er koblet til kredittkortet mitt - snakk om paranoide tendenser på trygghet ) Har aldri opplevd det som trøblete.

Og Corbeille. 12 cm ja (regner med den er 10 cm selve dukka og 12 cm med "sokkelen" - Nå når jeg faktisk finner frem en linjal i stedet for å bruke min "Indre linjal", så ser jeg at den nok er mindre enn jeg hadde regnet med ja :kremt:

Gammel 16-11-09, 16:54   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det amerikansk eller engelsk Ebay man bør handle på? *domm*

Gammel 16-11-09, 16:59   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det amerikansk eller engelsk Ebay man bør handle på? *domm*

Det er litt avhengig av hva du skal ha, men engelsk ebay har generelt lavere porto.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 17:50   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, den dukka var kul! Men 10-12 cm? :undrer.
Det hørtes knotete ut?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 20:51   #9
Albertine
Passiv

Standard

Paypal er gull verdt. Og jeg handler helst på den britiske, for det hender ofte at jeg vil kjøpe ting på den amerikanske og så sender de ikke til Europa.

Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 20:57   #10
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vært syk i noen dager nå, og har handlet noen få gaver på ebay. Men vet ikke helt hva jeg skal lete etter. Noen som har noen gode forslag hva man kan handle til ei på snart 5 og en på 2 på ebayen?

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 20:58   #11
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har funnet en tysker som selger håndlagede Barbiekjoler til en latterlig penge. Vidunderlige kreasjoner!

Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 23:34   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men er ikke Ebay sånn auksjonsgreie? Hva om man bruker flere dager på å legge inn bud og vente, og så taper man budrunden og må finne noe annet? Stress?

Gammel 16-11-09, 23:40   #13
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

du kan velge om du vil "buy it now" eller delta i en auksjon. Det blir som regel billigere ved auksjon.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 23:41   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åja man kan det ja? Da er det jo greit. Jeg foretrekker å kjøpe ting der og da, er for utålmodig for auksjonsgreier som går over flere dager.

Gammel 17-11-09, 05:15   #15
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Åja man kan det ja? Da er det jo greit. Jeg foretrekker å kjøpe ting der og da, er for utålmodig for auksjonsgreier som går over flere dager.

Du trenger ikke det heller. Du kan legge inn maxbud når du legger inn bud på noe. Daq byr Ebay'en automatisk for deg når noen byr over, inntil den når grensa du har satt. Da får du en epost som sier at You have been outbid. Den kan du enten drite i, eller du kan logge inn og øke maxbudet ditt. Veldig enkelt.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 09:04   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Sv: Hvem bør få denne til jul, mon tro? *ebayhandel*

Ja, men det kan vel ta dagesvis, og jeg liker ikke sånn usikkerhet, hvertfall ikke rundt julegaver og andre gaver som har tidsfrist. Kan selvsagt begynne tidlig, men allikevel. Det spørs vel hvor mange dager auksjonene går over, noen går vel bare over en dag eller to og da er det jo forholdsvis greit.

Gammel 17-11-09, 14:44   #17
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Hvem bør få denne til jul, mon tro? *ebayhandel*

Du ser jo hvor mange minutter/timer/dager det er igjen på auksjonen.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.