|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pBeklager å måtte si det, men når det gjelder rollemodeller i forhold til klær, så kommer vel lærere bortimot nederst på den listen (for ungdom). I hvert fall lærere over en viss alder. Så bevisst å "dress down" for å være et slags positivt forbilde, eller en motvekt, i forhold til motepress, tror jeg er "perler" for svin.
![]() |
#22 |
Er frisk!
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pNå er jeg 30 år og har elever i 12-års-alderen. Selvsagt er jeg ingen rollemodell. Men de elevene som har dårlig råd har faktisk flere ganger sagt til meg at det er godt å se at jeg også har på meg noe gammelt. Så en viss effekt har det.
![]() |
#23 |
Sær og kresen
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt p
Ja, for en del yngre elever har det kanskje det. Og det er selvsagt fint.
![]() |
#24 |
Bare sær
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pDet jeg reagerte på i den andre tråden, var koblingen mellom bh og anstendighet. Det har aldri falt meg inn at det kreves bh for at man skal være anstendig påkledd.
![]() |
#25 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg synes normal hygiene er viktigere enn pent kledd.
![]() |
#26 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg må bare skyte inn at når jeg snakker om en viss standard/kleskode, så mener jeg en viss minstenorm. F.eks at man har på seg klær om sommeren, ikke bikinitopp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Fortynnet
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg har ikke lest hele tråden, men jeg har sett ansatte i skranken i en servicebedrift som er så lite "stelt" at jeg ikke skjønner at det blir godtatt av arbeidsgiver. Manglende bh under t-skjorte ser ikke alltid helt bra ut om man er stor og tykk, og kombinert med bare bleke hårete legger i adidas-slippers om vinteren så gir det et litt vel casual inntrykk når man er på jobb. Mener nå jeg. Dette er en bedrift som i utgangspunktet har uniform, men de virker veldig lite nøye med å følge opp kleskoden sånn bortsett fra selve hovedplaggene. Sist redigert av Filifjonka : 06-11-09 kl 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg ville reagert om noen på min bedrift kom på jobb i rosa joggebukse. Eller suoerkort skjørt. Men hos kunden min ser jeg begge deler og reagerer ikke på det i det hele tatt. Det varierer veldig hva som er ok klesdrakt fra bedrift til bedrift. Jeg mener ikke man skal trekke i drakt i enhver jobb. Men jeg mener det finnes jobber hvor man må det. |
![]() |
![]() |
#29 |
Passiv
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt p
Jeg kan erte Mauser med å si at isåfall kan han fantasere om at jeg har avlagt allium en lynvisitt svært så uanstendig i dag. |
![]() |
![]() |
#31 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pMannen jobbet en gang i et firma hvor han fikk et A4 ark med regler for klær og utseende... (Markedssjefsjobb)
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg gidder ikke å kle meg i de "styggeste" skiklærne mine for å unngå press mot elevene mine. Jeg går med det jeg vil, og det inkluderer noen få "synlige" merkeklær. Jeg kan aldri tenke meg at en enesten av mine elever "ser opp til" min klesstil. Jeg kan jo tross alt være mora deres. MEN jeg er veldig opptatt av å ikke ha dype utringninger osv. Jeg har store pupper, så jeg gjør ikke noe for å fremheve de mer. Jeg går heller ikke i lårkorte skjørt på jobb. Ellers kler jeg meg rimelig kjedelig, igrunn den samme stilen jeg alltid har hatt med jeans og cardigan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Vi gamle griser, derimot ...
![]() |
#34 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg tror jeg kan bevise det motsatte.
![]() |
#35 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg har forandret innstilling til hva som er ok å gå med offentlig etter at jeg trådte inn i arbeidslivet. Da jeg var student kunne jeg gå i en del plagg jeg hadde som var fillete eller slitte (typisk arvet av mamma, fra 70-tallet osv.) Nå trives jeg ikke med det. Jeg synes ikke det er noe særlig å sitte og legge fram en sak for rektor eller sosialrådgiver på skolen strikkejakka med hull på albuen, eller å møte foreldre slik. Jeg synes også at jeg sender signaler til elevene om at jobben er viktig for meg ved at jeg er velstelt og noenlunde velkledd når jeg skal stå foran klassen. Derfor har jeg jobbtøy og hjemmetøy/helgetøy strengt adskilt. Jobbtøyet mitt er ikke dyre merkeplagg, men det er tøy jeg føler meg vel i og som gir meg selvtillit.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
frakoblet
|
Selvsagt er du en rollemodell!
![]() |
#38 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pJeg er helt enig med safran - som lærer er man en rollemodell, enten man liker det eller ei. Dette går også for barnehageansatte og andre som har med mennesker å gjøre, og som Gremli sier - at man sender signaler om at man synes jobben er viktig ved å stille velstelt og ren på jobb.
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pSelvsagt skal man kunne forvente at folk kler seg normalt pent, og at man er velstelt når man skal omgås mennesker. Man tilpasser seg rett og slett. Noe annet er intet mindre enn rimelig respektløst.
![]() |
#40 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pForresten - i barnehagen jeg jobber nå har vi ansatte, helt på egenhånd, nedlagt forbud mot at de ansatte går i slaskete joggebukser på jobb. Treningsbukser er ok, men de skal være hele, rene og se ok ut. Rett og slett fordi det handler om hvilke signaler vi sender til foreldrene - at vi tar jobben som pedagoger/fagarbeidere/assistenter på alvor, at vi ikke er i barnehagen bare for å dasse rundt.
![]() |
|
|