Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ronny går mest konkurs

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-09, 14:22   #21
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ronny går mest konkurs

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Hvorfor tar du forresten for gitt at foreldre i overklassemiljøer er mer bevisst på navngivning enn foreldre i arbeiderklassen?

Det kan være en fordom det altså, at jeg ser på de i overklassen som mer opptatt av fasade. Men det kan være urettferdig mot dem.

Gammel 06-11-09, 14:22   #22
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må innrømme at jeg har fordommer mot enkelte navn(og da gjerne også med bekjente som passer til den gjengs oppfattelsen av navnet også). Når det er sagt så kjenner jeg en meget trivelig fyr som heter Ronny(han er verken kriminell ei heller har han gått konkurs ).

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 14:26   #23
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men: Jeg er mer i stuss over de foreldrene som gir barna sine de tilsvarende navnene i dag som kommer til å bli fremtidens Ronny og Raymond. Hvorfor gjør de det liksom? Det kunne jeg tenkt meg å spurt om, men det kommer jeg aldri til å tørre å gjøre.

Sikkert fordi de synes de navnene er fine? Såvidt jeg vet har da folk forskjellig oppfatning av hvilke navn en synes er fine.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 14:27   #24
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Det kan være en fordom det altså, at jeg ser på de i overklassen som mer opptatt av fasade. Men det kan være urettferdig mot dem.

Ok, jeg tenkte kanskje heller at du hadde større lit til deres vurderingsevne i fht. effekten av et navn. Men da tok jeg altså feil.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 14:27   #25
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjenner en som heter Roger. Pappaen min. :datapunkt:

Men det kan godt hende han er kriminell, ikke vet jeg.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 14:31   #26
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Dette har det jo vært noen bra FP tråder om før også

Jeg kaster inn en brannfakkel og påstår at mange navn jeg merker meg står på vognskilt er fremtidens Ronny og Roger. Hint, hvis du ser 14 barnevogner utenfor en kafe og 4 av de har samme guttenavn og jentenavn så kan det tenkes dette navnet er et av de
Mange tradisjonelle engelske workingclass names som har blitt populære her i Norge kan vel også muligens kvalifisere til dette i fremtiden ...

Og nå må jeg løpe for å rekke tog ut av byen, heldigvis får jeg slippe å lese all kjeften jeg sikkert vil få av påstanden min

Se forøvrig også:
http://www.foreldreportalen.no/forum...vnevalg+klasse

Gammel 06-11-09, 14:42   #27
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Jeg er så lite opplyst at jeg ikke vet hvilke navn som er populære i engelsk arbeiderklasse.

Og om et navn er på topp i navnestatistikken skulle vel det tilsi at det er for mange som har et navn til at det blir stigmatiserende?

Jeg kunne forøvrig ikke finne hverken Ronny eller Raymond noe sted i ti-på-topp lista fra forrige århundre i farten.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 14:42   #28
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enten dyslektiker eller kriminel, gjett selv. Trivelig blir jeg hvertfall aldri.

På ungdomsskolen der jeg gikk var det mange Jonny-Ronny-Tommy folk. Til og med blandt jentene. Jeg tror ikke det lå noen annen tanke bak navnevalget enn at det var in-navn i øst-forstaden på tiden de ble gitt. Belastningen bak navnet var nok ikke særlig stor på 70-tallet, hvertfall ikke så stor som den er blitt nå. Hvis man ser på generasjonen før kan det hende vi finner andre navn i kategorien, Harry kanskje? Ikke vet jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 14:42   #29
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært sammen med både Roger, Robert og Ronny.
Lurer på hva det sier om meg...

Gammel 06-11-09, 14:48   #30
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Du liker "bad-boys"

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 15:50   #31
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, no way at jeg tør si det her, så ivrig er jeg ikke på å starte den hissigste tråden noensinne på FP.

Å, kom igjen! Ikke feig ut nå, vi trenger litt temperatur her på en fredagskveld.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 15:58   #32
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har vært sammen med en Johnny. Det ble forresten folk av ham, så vidt jeg vet, men han kan jo bedrive skattefjusk for alt det jeg vet . Ellers kjenner jeg en Ronny, og sist jeg hørte var han på konkursens rand . Hyggelig fyr, altså, men litt for risikovillig mht investeringer.

Fordommer mot navn? Joda, jeg har dem, må innrømme det. Men burde holde klokelig kjeft, iom at mine egne barn ikke akkurat har veldig A4-navn . Så med den selvinnsikten jeg har så hender det at jeg flirer og kommenterer navn (aldri til de det gjelder da!), men har lært meg å følge opp med "men jeg bør jo i grunnen ikke ha meninger om andres navnevalg". For egentlig er det jo tullete.

Men bare en gang i mitt liv har jeg virkelig tenkt at noen burde gripe inn og si NEI!!! NEI!!! NEI!!! til et navn (men ingen gjorde det) noen ga til ungen sin. Men det skal jeg ikke si her, for h*n er sannsynligvis den eneste ungen i hele verden med det navnet (lurer på hvorfor ). Men vi snakker om et navn som etter min mening er i samme kategori som Adolf og Vidkun. Huff!

Gammel 06-11-09, 16:02   #33
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Å, kom igjen! Ikke feig ut nå, vi trenger litt temperatur her på en fredagskveld.

Si første bokstaven, så kan vi gjette. :barnslig:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:40   #34
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Hvilke navn kommer til å bli fremtidens Ronny og Raymond da? Jeg har ikke peil, så kanskje jeg har gitt det til mitt barn?

Framtidens vet jeg ikke, men jeg kan gi deg nåtidens:
Renè. Remi. Remi Andre. Remi Renè. Renè Andrè. Remi Renè Andre. Og ellers andre navn med Renè eller Andrè bak.
I`m telling you: Føler du en trang til å slenge Renè eller Andrè bak et ellers fullt brukbart guttenavn, ja, da ber du om trøbbel.
Her lurer jeg på om jeg kan bruke :datapunkt:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:42   #35
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Her lurer jeg på om jeg kan bruke :datapunkt:

Det kan du bare hvis du selv er et eksempel på det du skriver.
Så om du faktisk har en sønn med et eller flere av disse navnene - og har opplevd trøbbel - så kan du det.

Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:45   #36
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Det kan du bare hvis du selv er et eksempel på det du skriver.
Så om du faktisk har en sønn med et eller flere av disse navnene - og har opplevd trøbbel - så kan du det.

OK. Jeg trodde erfaring fra yrkeslivet også talte.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:57   #37
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann heter Frank. Han er visst også på lista, og driver eget firma!?

Men han er ikke akkurat den vågale typen som satser så stort at han går konkurs tror jeg. Litt for mye Møring til det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 11:55   #38
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner/vet om 3 som heter Ronny. Enten er de kriminelle, eller såkalte urokråker.

Jeg har tenkt at det må jo være tilfeldig at det blir sånn, at enkelte navn er mere utsatt. Det har jo med at navnene ble en del brukt for 20 år siden enn nå.

Roger, Frank, Raymond er også navn som har litt dårlig "rykte" her jeg bor. Ronny er nok det navnet som har det dårligste rykte.

Jeg har en bror som har et av navnene som er nenvt over her. Og han har gjort svært mange dumme ting, og jeg vet om flere med samme navn som har vært litt ville og gjort ting som ikke er helt bra.

Men jeg er ganske så sikker på at det finnes flotte og snille menn som heter Ronny, Frank, Roger, Raymond osv også. Jeg vet om en som heter Ronny som har en høy stilling og høy utdannelse og som alltid har oppført seg eksemplarisk. Så på en måte blir navnet litt unaturlig. Det hadde liksom passet seg at han het noe annet. Men foreldrene synes nok dette var et flott navn den gang.

Jeg prøver å ikke ha fordommer, men i underbevissheten så har jeg nok det allikevel.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 18:24   #39
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det interessante er jo hvorfor.

Gammel 07-11-09, 19:15   #40
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Ah! Det var dette med "selvoppfyllende profetier" jeg tenkte litt på. Hva-kom-først-teorier, liksom.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.