Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vil bare anbefale nettside til dere som skal ha Playmo

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-09, 19:47   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil bare anbefale nettside til dere som skal ha Playmo

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

HELT KLART!!!

Da har vi en avtale.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 15:21   #2
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Vi har så mye Playmo nå at jeg har innført stopp, men du store meg så mange timer med Playmolek det har vært de siste 4 årene.

Og hjemme hos mamma leker barnebarna med onkels Playmo fra tidlig 80-tall.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 15:28   #3
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Kva alder er playmo berekna til ?

Gammel 22-10-09, 15:31   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

1-90 år, eller noe sånt? Jeg elsker både lego og playmo.

Og så er det slemt, slemt sleeemt å diskutere iskrem som jeg ikke kan få tak i i nærmeste fremtid.

Gammel 22-10-09, 16:01   #5
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

På de pakkene jeg har fått hjem i dag står det 4 år. Det er pga alle de små dele som er med.
Jeg sendte mail til butikkeieren og spurte om hans mening før jeg bestilte. Det svaret jeg fikk var noe alla dette: Alle kan leke med Playmo. Det som er lurt er at man tar de aller minste delene og legger i en pose til barnet blir større for å slippe at det blir borte.
Er barnet derimot under 3 år anbefaler han Playmo 123. Det har vel med at dem kan putte i munnen og få i halsen osv.

Min eldste har det meste i lego city serien, det som er utingen med lego er at det kan falle i fra hverandre under lek. Det slipper man med Playmo. Og de seriene som er i Playmo er jo bare så flotte at man helst ville lagt seg ned for å leke selv.
Fikk med 2 kataloger for Playmo, hadde lommeboka bare vært stor nok hadde jeg gått amok. Så mye fint og spennende for ungene.
Jeg nevner sirkus, skole, hus, slott, borger, flyplasser.. ALT. Til hver minste detalj liksom. Byr virkelig opp til lek!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 16:03   #6
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de har utrolig bra service! Jeg bestilte og i stedet for dyr forsendelse møttes vi i Oslo da ei av de som driver den skulle på IKEA en tur.

Gammel 22-10-09, 16:27   #7
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ja, de har utrolig bra service! Jeg bestilte og i stedet for dyr forsendelse møttes vi i Oslo da ei av de som driver den skulle på IKEA en tur.

Synes ikke porto prisen var så høy.
Jeg betalte 145 kr for alle tingene i hovedinnlegget og de pakkene er STOOOORE altså.
Det er klart det blir dyrt dersom man bare bestiller en liten ekse, det lønner seg ikke.
Men sånn som jeg gjorde, hørte med mamma om hun hadde kjøpt pakke til lillemann og hvor mye hun tenkte å gi for i leker, så spute jeg om den dyreklinikken var ok, dermed to fluer i en smekk. Vi bestilte sammen og kun en porto kostnad.

Men ja, utrolig bra service dersom dem møte deg da. Sier mye om nettbutikken.

Gammel 22-10-09, 15:40   #8
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eldstemann her i huset ( 5 år ) elsker lego. Men jentene har ikkje heilt fått teken på smålegoen enno. Men eg innbiller meg at playmo kanskje hadde tålt litt meir og inspirert dei til rollespel på ein litt annan måte ?

Gammel 22-10-09, 16:04   #9
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Hmm, kanskje dette kunne vert noko for ungane ?
For det dumme med lego er jo at det ikkje tåler å bli leika med meir. Det holder jo rett og slett ikkje sammen.

Gammel 22-10-09, 16:05   #10
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Oj, det har skjedd litt på playmo-fronten siden jeg var lita

Gammel 22-10-09, 16:30   #11
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Hmm, kanskje dette kunne vert noko for ungane ?
For det dumme med lego er jo at det ikkje tåler å bli leika med meir. Det holder jo rett og slett ikkje sammen.

Det er sånn jeg tenker også. Vil tro det er lettere å leke med Playmo siden det ikke faller fra hverandre.
Eldste her i huset leker fint med legoen han altså og det er jo så gøy å bygge, men ser for meg at Playmo er mere varig i allfall når lillemann får det som 3 1/2 åring.
Blir spennende å se om ungen(e) blir like begeistret som jeg er.

Gammel 22-10-09, 16:23   #12
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Så mye fint, jeg ønsker meg alt!

Gammel 22-10-09, 16:24   #13
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Så mye fint, jeg ønsker meg alt!

Da er vi to.

Gammel 22-10-09, 21:10   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kjenner at jeg gleder meg til han blir stor nok. Enn så lenge sikler jeg over alle de fine duplotinga jeg da, de har også utviklet seg siden jeg var lita jente. Men vi har en hel koffert med playmo hjemme fra meg og min bror, husker vi hadde mye moro med det, så det kommer nok slikt i hus også etterhvert. Dog, ikke når gutten er 14 mnd...

Gammel 22-10-09, 21:37   #15
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Oi, her var det mye fint! Selv hadde vi ikke Playmo da jeg og min lillebror var små, men vi hadde endel lego.

Min gutt på 4 har mye Duplo og det leker han med fortsatt. Han bygger ikke så mye med det, leker helst med det ferdig bygget. Han fikk litt smålego til bursdagen, men foreløpig har han ikke brukt det så mye.

Rommet hans fylles opp med leker, så føler jeg må være litt restriktiv med å bare handle inn. Jeg liker egentlig å gå for én ting, ikke litt av hvert.

Så, hva tror dere blit mest populært, lego eller Playmo? Lego er jo morsomt å bygge, men faller fort fra hverandre. Samt at deler lett blit borte. Men man kan liksom ikke ha en lego-fri barndom heller.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 22:37   #16
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Oi, her var det mye fint! Selv hadde vi ikke Playmo da jeg og min lillebror var små, men vi hadde endel lego.

Min gutt på 4 har mye Duplo og det leker han med fortsatt. Han bygger ikke så mye med det, leker helst med det ferdig bygget. Han fikk litt smålego til bursdagen, men foreløpig har han ikke brukt det så mye.

Rommet hans fylles opp med leker, så føler jeg må være litt restriktiv med å bare handle inn. Jeg liker egentlig å gå for én ting, ikke litt av hvert.

Så, hva tror dere blit mest populært, lego eller Playmo? Lego er jo morsomt å bygge, men faller fort fra hverandre. Samt at deler lett blit borte. Men man kan liksom ikke ha en lego-fri barndom heller.

Jeg vil si at man kan ha en god kombinasjon? Man bør jo ikke ha brannstasjon lego og brannstasjon Playmo, men man kan jo fint leke med lego og Playmo om hverandre.
Som hos oss, eldste har en god del lego i forskjellig varianter, nå får lillemann Playmo bondegård og div annet. Det kan jo kombiners og de kan lage sin by av det hele.
Ser du skriver du ikke vil ha litt av hvert, men man kan jo konsentrere seg om feks de to tingene? Unger liker jo gjerne å ha litt forskjellig. Og siden størrelsen på figurene og byggningene er ganske like synes jeg det er passer godt sammen.

Gammel 22-10-09, 22:43   #17
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde i alle fall både lego og playmo i min oppvekst. Men, de gikk ikke over hverandre, det var ikke hus i vår playmo så vidt jeg husker. Men, vi lekte fint med playmo og lego om hverandre. Og i mitt hode er det helt naturlig å ha begge deler. Og duplo før den tid... Sånn er mitt hode skrudd sammen da.

Gammel 22-10-09, 22:47   #18
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Åkei. Må vel rydde unna andre leker da. Har så lyst på Playmo!

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 22:49   #19
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Åkei. Må vel rydde unna andre leker da. Har så lyst på Playmo!

Gammel 22-10-09, 22:50   #20
Malama

Malama sin avatar

Standard

Rydde unna andre leker ja... det skal jeg igang med også... har jo knapt fjerna noe siden gutten ble født jo!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.