|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Dress og slips. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Borte
|
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Jeg pynter meg ganske mye på julaften og litt mindre de andre dagene vi skal bort. Det er ikke alltid vi er sammen med andre 1. og 2. juledag.
|
|
|
#23 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Pyntet, men ikke "stivpyntet". Pen bukse og topp, eller en enkel kjole. Og hjemmestrikkede juletøfler, det er tradisjon
|
|
|
|
#25 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Pentøy type kjole og dress på julaften. De andre dagene i jula pynter vi oss dersom vi skal i selskap eller får gjester. Ellers blir det mye vassing i pysj og bjørnetøfler, eller joggedress.
|
|
|
|
#26 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Jeg har vokst opp med veldig stiv julaften. Det vil si smoking som antrekk. Det er ikke så formelt hos oss, men mørk dress og kjole er det vel. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
♪♫♪♫♪♫♪♫♫
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Da pynter vi oss alle sammen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
intro
|
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?På julaften har jeg enten bunad eller et litt julete penantrekk - liker godt å bruke noe rødt. Det har ofte vært kjole, men skjørt går også. Mennene har dress.
|
|
|
|
#29 |
|
Epikur
|
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Vurderer å begynne å bruke bunad, faktisk. Jeg har jo en fin ny en. Har pleid å bruke penkjole. Jeg er oppvokst med lett pynting 1.dag og når man skal i besøk eller får besøk. Koseklær er hvis vi er alene hjemme eller med nære venner i en uformell setting.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Jeg har kjole på julaften. Mannen har dress, men jakka brukes vel stort sett ikke da. 1. og 2. juledag har jeg gjerne enten skjørt eller pen bukse, mannen kjører videre med dressbukse og skjorte.
|
|
|
#31 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Julaften: Bunad (nyskapt tradisjon - jeg er ikke oppvokst med det)
|
|
|
#32 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Kjole, skjørt eller penbukse og bluse. Ikke gallapyntet men penere enn hverdags. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Jeg har på penkjole, og er veldig nøye på at det er en av de som er romslige og gode å sitte og gafle mat i.
|
|
|
#35 |
|
Borte
|
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Bunad på julaften må da bli smeltevarmt? Det er kanskje forskjell på bunader, men min er i ull og jeg hadde ikke orket å ha den på julaften. Vesla har hatt det noen ganger og da ender hun alltid opp i strømpis og bunadskjorte ved desserten.
|
|
|
#36 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Penklær julaften - mer behagelige penklær (av typen "strikket kjole" ) i mellomjula.
|
|
|
#37 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Mannen kler seg gjerne i dressbukse, pen skjorte og noen ganger slips. Jeg leiter fram en pen kjole (med magevidde). Snuppa får pynte seg etter alle kunstens regler (og er lykkelig for det), og mine tenåringssønner begynner å bli så store at det er stas med dressbukse og skjorte. Og Renati, åffkårs.
|
|
|
#39 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva har dere voksne generelt sett på dere på julaften?Julaften blir det ofte en penkjole av et eller annet slag, evt skjørt og bluse. Mannen går alltid i mørk dress.
|
![]() |
|
|