Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Deres favoritt-bokserie?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 15:34   #21
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deres favoritt-bokserie?

Hm... etter denne tråden tror jeg at jeg må opp i foreldrenes mine sitt loft. Der er det jo faktisk mange bøker jeg kunne tenke meg å lese igjen. Bla hulebjørnens klan, der har jeg jo faktisk alle bøkene.
Kanskje jeg kan bli bokpusher her inne på FP etterhvert.

Gammel 20-10-09, 21:29   #22
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maiden, her.

Hulebjørnens klan, Klippehulens klan og Mammutjegerne av Jean M. Auel.

Livets døtre av May Grethe Lerum

Hulebjørnens klan, hestenes dal, mammutjegerne, steppevandringen og klippehulens folk mener du!
Det er jordens barn serien som jeg nevnte over her. Fantastiske bøker!

Livets døtre er og fin.

Gammel 20-10-09, 22:08   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jordens barn-serien høres veldig interessant ut, har hørt endel bra om den før. Bøkene er i den rekkefølgen du nevner, Inter? Tror jeg skal kikke etter den på bruktbua i helgen.

Takk for alle tips, har endel på vent nå ja. Kom gjerne med flere.

Gammel 21-10-09, 00:29   #24
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Bøkene er i den rekkefølgen jeg skrev over her ja. Det er fine bøker, jeg leser dem om igjen sånn ca annenhvert år.

Gammel 21-10-09, 08:06   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Såpass. Da må jeg få lest dem! Så kan jeg ta Twilight forfra igjen etterpå. Fnis.

Gammel 21-10-09, 09:32   #26
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Hulebjørnens klan, hestenes dal, mammutjegerne, steppevandringen og klippehulens folk mener du!
Det er jordens barn serien som jeg nevnte over her. Fantastiske bøker!

Livets døtre er og fin.

Jordens barn var det ja, er så lenge siden jeg har lest den. Tror rett og slett jeg må lese den på nytt igjen.

Gammel 21-10-09, 10:24   #27
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Hva med bøkene om Arn, av jan guillou? Tempelridder serien.

Gammel 21-10-09, 10:26   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Aiza, her.

Hva med bøkene om Arn, av jan guillou? Tempelridder serien.

Også er jeg litt sjokkert over at du ikke ble fenget av Snømannen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 21:06   #29
Fantomann
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2009
Fantomann har et hav av muligheter foran seg
Standard

Om du er på utkikk etter fantasy, ta en titt på Shannaraserien av Terry Brooks.

Fantomann er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 21:45   #30
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte godt Hulebjørnens klan-serien den gangen jeg leste de (sikkert sent 80-tall). Lurer på om jeg har de enda? Kom på nå at det var en Ayla i Podens barnehage tidligere.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 15:50   #31
HottenTott
Nybegynner

HottenTott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
HottenTott har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dean Koontz - Odd Thomas. Tror det er fire i seriens å langt. Anbefales.

HottenTott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 20:22   #32
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har latt meg underholde av jordens barn, de er fine og jeg håper hun rekker å skrive densiste boken som er planlagt.

Jeg elsker den serien og anbefaler den på det varmeste. Lover deg at du ikke klarer å legge fra deg boken før du er ferdig!
Hun har gjort grundig forarbeid på bøkene og deler av historien er er bygget rundt faktiske arteologiske funn.

Gammel 22-10-09, 21:01   #33
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Sagan om isfolket of course, og no har eg nettopp lest Jo Nesbø sine krimbøker om Harry Hole- genialt.

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 23:04   #34
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Jeg elsker den serien og anbefaler den på det varmeste. Lover deg at du ikke klarer å legge fra deg boken før du er ferdig!
Hun har gjort grundig forarbeid på bøkene og deler av historien er er bygget rundt faktiske arteologiske funn.

Ja, det er jo en av grunnene til at serien er så bra.
Og så hjelper det jo at hun skriver veldig levende da. Jeg tror jeg må starte på dem igjen jeg.

Gammel 24-10-09, 12:59   #35
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lånt vekk klippehulens folk, tviler på at jeg noen gang får den tilbake igjen.

Gammel 25-10-09, 01:08   #36
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Jeg har lånt vekk klippehulens folk, tviler på at jeg noen gang får den tilbake igjen.

Kun den ene boken? Jeg tror jeg har to.

Gammel 25-10-09, 01:18   #37
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Discworld!

Gammel 03-11-09, 11:08   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg holder på med Hulebjørnens klan nå, tusen takk Turi!! Den begynte bra, men huff så tragisk, jeg ble litt ødelagt av begynnelsen. :sippe:

Det stresser meg dog litt av utenpå boka står det "Hule Bjørnens Klan".

Gammel 07-11-09, 14:37   #39
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Discworld!

Amen!

Gammel 07-11-09, 16:23   #40
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eragon serien er også bra.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...3802710&rom=MP

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.