|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Jeg synes ikke det er frekt, men ville vurdert spørsmålet opp mot om jeg trodde de svarte nei som unnskyldning eller om det var reelt.
![]() |
#22 |
Originala
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Min aller første tanke var at jeg sannsynligvis hadde opplevd det ubehagelig om noen jeg ikke kjente hadde kommet med et slikt forslag. Hva om jeg hadde vært uheldig med bilen eller noe? Men etter å ha tenkt over konkrete personer som kunne ha spurt i et slikt tilfelle, så kom jeg fram til at det hadde vært veldig ok. Jeg hadde satt pris på at de understreket at de ikke forventet at jeg skulle punge ut hvis jeg hadde vært uheldig og skadet bilen, for det hadde jeg kanskje bekymret meg litt for. Og det fine med slike forslag, er jo at jeg lettere kan spørre om en tjeneste i retur. Det er alltids greit å hjelpe og å kunne få hjelp en gang jeg trenger det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
I mål
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Jeg syns ikke det er frekt, men litt rart. Jeg hadde nok hatt vanskelig for å si nei hvis noen spurte meg.
![]() |
#28 |
Pauset
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Jeg ville fryktet at de sa nei, så jeg tror ikke at jeg hadde spurt. Da hadde de syntes jeg var frekk, og det hadde jeg ikke villet risikere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Frekt vil jeg ikke kalle det, men det kan kanskje oppleves som litt påtrengende om du ikke kjenner dem?
![]() |
#30 |
By the Sea
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Jeg ville opplevd det som pushy om det ikke kom fra noen vi kjente godt.
![]() |
#31 |
Passiv
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Bare tanken på å bytte rundt på biler som om de var ektemenn eller andre mer lett-bortlånbare ting er så fjern for meg at jeg ikke kan se det for meg. |
![]() |
![]() |
#33 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Nei, hvorfor det. Forutsatt at man kjenner de relativt godt, og at man forklarer situasjonen. Og at man aksepterer et nei, selvsagt.
![]() |
#34 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Frekt er det vel ikke. Men jeg hadde ikke likt å fått spørsmålet for jeg hadde ikke ønsket å ha ansvaret for andres bil.
![]() |
#35 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Jeg ville ikke likt en slik forespørsel. Jeg ville opplevd den som litt for pushy og hadde følt meg kjip om jeg sa nei, og jeg hadde hatt lyst til å si nei.
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?
Noen ganger - ja. Jeg ville også følt meg kjip ved å si nei, og ville funnet dette ubehagelig å bli spurt om. |
![]() |
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Ja, jeg hadde syntes det var frekt om noen jeg ikke kjenner veldig godt hadde spurt meg om noe sånt. Jeg ville også følt meg presset til å si ja enten jeg ville eller ikke, for hvilken grunn kunne da vært god nok til å si nei?
![]() |
#40 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Synes du dette er frekt?Frekt er det vel ikke, men jeg ville i så fall spurt på en måte der det var veldig tydelig at nei var et helt akseptabelt svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|