Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva har dere endt opp med av vinterdresser og støvler for denne sesongen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-09, 14:23   #1
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Hva har dere endt opp med av vinterdresser og støvler for denne sesongen

Eldste:
Ecco goretex fra forige vinter.
Har ikke fått seg vinterjakke og vinterbukse ennå. Bruker Bergans Stallo jakke foreløpig.

Mellomste:
Reimatec vinterjakke
Skogstad boblebukse
Ecco goretex (749,-)

Yngste:
Jonathan vinterdress (899,-)
Reima Kiddo votter (249,-)
Ecco goretex (699,-)
Ullribbsett fra Nøstebarn

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 22:30   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstemann har en reimatec + dress (kosta vel ca 1500 kr, den er fra ifjor og holder ett år til). Han har også todelt sett TTH, jakke til 1299 og bukse til 999. Skrekkelig dyrt ja. På beina viking goretex til 599 (fjorårets på tilbud).

Toern har reimatec + dress til ca 1500, den ble kjøpt i fjor og holder et år til. Har også en mikkline dress jeg betalte 200 kr for som reservedress. Han har en skogstad jakke arvet etter storebror, mangler overtrekksbukse. Viking goretex sko til 399 kjøpt på salg på xxl.

Plutte har en trolldress til 999 (jeg kunne ikke motså den) og en reimatec dress arvet etter storebrødrene. Har også arvet jakke og lue. Mangler noe å ha på beina, blir nok stones tror jeg.

Gammel 10-10-09, 23:36   #3
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Snuppa har:
Reima Tec dress fra i fjor i str 104 som fremdeles passer.
Er så fornøyd med den at vi har kjøpt en ny Reima Tec i str 110.

Ecco Goretex Icebreaker.
Cherrox/Slusher fra Eurosko.

Mini:
Dress fra Reflex i str 80
Dress fra Name It kjøpt til halv pris i vinter i str 86, er for stor enda.
1 par Skofus sympatex?
1 par Ecco Goretex, arv etter storesøster men ser nye ut.

Gammel 11-10-09, 00:05   #4
Left
Passiv

Standard

Jeg ser jo etterhvert som folk skriver inn, at oi - vi har visst det også.
Så i det store og hele har vi så vi klarer oss

Åkkei, vi har kanskje mer enn vi trenger, men jeg vasker dresser ofte. Orker ikke å la en halvskitten dress henge igjen når jeg henter. Derfor har vi flere, slik at det ikke er råstress med å få vasket til dagen etter f.eks.

Jeg hadde steilet om jeg måtte ta på meg en dress som var sånn på grensen møkkete. Ikke greit i det hele tatt

Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 00:21   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Yngste har en Reima Kiddo dress kjøpt av Nin og en TTH vinterdress.
Eldste har en Reimatec+ og en Reimatec dress.

Vintersko er ikke kjøpt inn, har Primigi goretex støvler fra i fjor som holder fram til jul i allefall.
Ellers så har eldste goretex overgangsko kjøpt her inne, men får ikke brukt dem
fordi læreren krever at ha skal knyte lissene selv, prøver å lære han det men det
går ikke inn Så da står de her og støver da.....

Ellers har de ørten forskjellige luer og vottepar.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 09:35   #6
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Eldste: ReimaTec vinterdress str 116 fra i fjor (899). Ecco GoreTex vintersko (799).
Yngste: Lindex vinterdress, arvet, str 100. Viking GoreTex vintersko (699).

Klarer oss fint med en dress til hver. Begge har også diverse jakker og yngste har en boblebukse.

Gammel 11-10-09, 23:40   #7
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Eldste 3.5 år:
Troll Classic med uttagbart ullfor fra i fjor. (forresten kjøpt på salg til 599)
Bergans Stallo jakke og bukse. (jakke kjøpt brukt kr 400 bukse kr 850)
Ullfleece fra Bånsull under, så vi har ingen rene vinterklær egentlig.
Hestra votter med uttagbart ullfor, vanntette. kr 359
Reima finlandslue i ull, kjøpt brukt og brukes på 3. året!
Primigi goretex, 399. Lurer på å kjøpe Ecco også da vi ikke har sherrox eller lignende.

Minste på 18 mnd.
Reflexdress med uttagbart ullfor. Bruker ullfleece inni her også.
Ecco Goretex kr 650
Hestravotter.
Div ullluer fra Disama, Nøstebarn, Janus, Bånsull, hjemmestrikket.

Må kanskje investere i en dress til her..

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 15:13   #8
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Skogstad vinterdress men uttagbart ullfòr og Ecco vintersko til storesøster.
ReimaTec vinterdress og elefanten vintersko til lillebror.
Begge dressene er kjøpt på salg i vår.

Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 18:47   #9
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster fikk ny Trolldress i fjor og den passer i år også. Har en helforet dress i tillegg fra Stormberg (Leketøy) som også var ny i fjor.
Lillesøster har en Trolldress som vi kjøpte brukt i fjor. I tillegg har vi kjøpt en Friendsdress fra Coop.
Begge har Friendssko fra Coop (kjøpte dem for 112 kr paret i vår), og Viking thermo. I tillegg skal vi på vinterskoshopping med bestemor neste uke.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 00:57   #10
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ettåringen: Superfit vinterstøvler, kr 649,- og Name-It vinterdress kjøpt på januarsalg for 150 kroner (og en Polarn O. Pyret-dress i reserve som er litt i største laget enda).

Treåringen: Kamik vinterstøvler, kjøpt billig fra Sierratradingpost.com, og et par Primigi vinterstøvler kjøpt til halv pris mot slutten av sist vintersesong. Ticket to Heaven vinterdress kjøpt brukt, og en arvet Troll-dress. I tillegg har hun brukt vårdressen sin fra Reima en god del i høst/vinter, med ull under alt etter hvor kaldt det er.

Niåringen: Kamik vinterstøvler, kjøpt for 20 dollar fra Sierratradingpost.com samt et par penere vinterstøvletter fra Primigi fra i fjor som fremdeles passer. Benetton dunjakke til litt finere anledninger, Reima vinterjakke og -bukse til lek i snøen samt en tynnere Reima-bukse til å skifte på, og en North Face-jakke som hun er veldig glad i til all slags bruk.

Denne sesongen har jeg brukt mest penger på ull, egentlig. Ettåringen har fått flere nye par sko, men det er fordi hun størrelsesmessig er i utakt med søstrene og derfor ikke kan arve deres (dvs. mellomste storesøsters) sko.

Gammel 10-10-09, 13:37   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fire dresser, Nin? Trenger derer det?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 13:41   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Fire dresser, Nin? Trenger derer det?

Om vi trenger tre dresser i vinter?

Kommer litt an på hvordan vinteren blir. Blir den møkkete trenger vi tre. Jeg har ikke tørketrommel og når de skal drypptørkes tar det sin tid før de er tørre etter vask.
Men, vi hadde nok muligens greid oss med to om jeg skulle vært flink og sparsommelig, prøvde men det gikk skeis.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 13:39   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja.

Peder har en brukt Reima (300? -kjøpt her) og en ny Mikk-line dress (500kr). Han har et par Superfit vintersko (699kr), og et par Viking Thermo som ekstrasko (arv).

Hannah har en billigdress kjøpt på Bokklubben (150 kr) og en ny Jonathan vinterdress (899 kr). Hun har Viking goretec sko (salg, 399), og Viking Thermo (salg, 299).

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 13:47   #14
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Han har en reimatec høstdress srt 80 til ca 1100 kroner som skal brukes i høst, i vinter (med ull under) og til våren.

Han har også fått sine første små sko, softlinesko som kostet 600 kroner eller noe sånn, skostørrelse 20.

(Han er nå knapt 14 mnd, og går ikke i barnehage)

Gammel 10-10-09, 14:03   #15
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg som synes jeg har tatt hardt i når jeg har to dresser.
Toåringen har en reimatec dress, babymodellen. Kjøpt på salg i vår. Fullpris var vel 900 tror jeg?
Han har også en trolldress (rampetroll?), kjøpt på salg i fjor. Betalte 900, tror den kostet 1400 ny pris.
Av sko har han Viking Thermo (400,-) og Bisgaard skinnsko med vanntett membran og ullfôr (400,- på slag i vår). Jeg er mest spent på Bisgaardskoene, de virker veldig gode.

Babyen er baby, men har en vinterdress fra Mala liggende som nok blir å passe rundt juletider. Han skal i barnehage fra februar av, så da blir han nok å trenge vinterdressen der.

Gammel 10-10-09, 14:19   #16
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Gutten:

2-delt Reimasett kr 13-1400,-
Ecco goretex kr 749,-

Jenta:

Ticket heldress kr 1399,-
Ecco goretex kr 699,-

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:36   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Storebror har en reflexdress fra forrige sesong som passer enda, han har også en dress fra sportmannpakka, og friendsko. Reflexdressen mener jeg kostet 499, skoene 50 kroner. Den sportmannpakka fikk han i gave, så den vet jeg ikke helt hva koster.

Lillebror arver reimatecdressen fra storebror, den kosta vel 900 når jeg kjøpte den. Han har også dress fra sportmannpakka. Skoene har han arvet fra storebror de også.

Gammel 09-01-10, 09:58   #18
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Storebror har en reflexdress fra forrige sesong som passer enda, han har også en dress fra sportmannpakka, og friendsko. Reflexdressen mener jeg kostet 499, skoene 50 kroner. Den sportmannpakka fikk han i gave, så den vet jeg ikke helt hva koster.

Men etter at storebror på en uke klarte å få hull i begge dressene, er han nå utstyrt med en reima kiddo. Det var mannen som kjøpte så jeg har ikke peiling på hva han betalte for den. Hadde jeg kjøpt hadde jeg nok kjøpt reflex en gang til.

Gammel 09-01-10, 10:20   #19
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jenta mi på 2, 5 har
Reimatec dress
Minymo dress (ekstradress, blir lite brukt, ja)
Molo boblejakke til fint
Ecco goretex
Viking goretex

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:55   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutt 4 år: Reimatec dress (ny, men kjøpt brukt her inne i vår)
, Geox Goretex (salg 499),
Dockboots med ullsåle (199?),
ymse votter bl.a. med ullfôr fra Hestra(350)
, Reima ulllue.
Ekstra: Jakke fra Artic living (fra i fjor 499) og
Skogstad bukse (salg 250).

Gutt 7 år: Reimatec bukse (800??),
Reimatecjakke (kjøpt brukt her inne)
+ fôret heldress fra Leketøy (699),
Ecco goretex (Ca 800),
Dockboots med ullsåle (199),
ymse votter bl.a. et par fra Hestra, (350)
Reima ullue.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.