|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Adventskalender til barnaSom flere sier: Duplosett er kongebra. Vi kjøpte et med butikk og det er mange biter som ser ut som ordentlige ting, som en kake, en bunt med mais, en bunt med gulerøtter etc.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Adventskalender til barnaHehe, det hørtes kanskje noe rart ut å ha fått en gulrot ja
|
|
|
#23 |
|
Sv: Adventskalender til barnaHVor mye er det vanlig å bruke på slikt, egentlig? Kom tilfeldigvis over reklame for duplo dyrehage, tenker "Den ser jo fin ut", og registrerer at den koster 8-900 kroner. Litt mer enn jeg tenkte å legge i adventskalenderen (DEFINITIVT mer enn jeg kan be min mor legge i, men jeg kunne jo glatt kjøpt inneholdet selv da altså) egentlig...
|
|
|
#24 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Adventskalender til barna
Sånn tenker jeg hver høst og så går det til helvete hver gang jeg skal begynne å handle til kalenderen.
|
|
|
#25 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Jeg tror jeg brukte en 400- 500 kr i fjor. Det finnes jo mindre duplo pakker. Ogdet holder vel at blir en eller to deler i kalenderen, så du trenger ikke kjøpe de størrste pakkene. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Kan tenke meg han ble litt overrasket ja.
|
|
|
#27 |
|
Sv: Adventskalender til barnaVi får se hva det blir til, jeg ser jo absolutt at han kan ha mye moro med slike duplosett i lang tid fremover, men en sånn stor sak er mer en julegave enn en kalender i alle fall, i mitt hode. Vi får ta en tur og se hva vi finner, når det nærmer seg. Eller, litt før, så jeg har svaret klart når mamma begynner å spørre... siden det er hun som har kalenderen, og planen klar, det skal henge noen "vente på advent"-pakker på den også, for dagene før 1. desember, siden de kommer hit 27. november, og vil at han skal få åpne noen når de er her også... så kalenderen får 24 desemberpakker pluss 4 novemberpakker i år...
|
|
|
#28 |
|
Mother of Dragons
|
Da vi gjorde det til sønnen vår ble han akkurat like glad for to vanlige brikker som noe annet, det som var stas var å pakke ut gaven. Vi kjøpte et av de middels store settene til 300 kroner.
|
|
|
#29 |
|
Sv: Adventskalender til barnaDet hørtes mer overkommelig ut ja
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Sv: Adventskalender til barnaVi kjøpte Duplo-bondegård og delte opp til å ha i kalenderen da Poden var to (han har bursdag i desember), og fylte på med ting som, tja, ny tannbørste, Mikke Mus-sokker, reflekser, modell-leire (tror jeg). Senere har det blant annet vært Schleich-dyr, fargeblyanter, småting til lekekjøkken, magneter, sjokoladenisser og noen mynter til sparegrisen.
|
|
|
#31 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg har gjort det samme. Det var vannvittig gøy å få lov til å åpne en hel kalender på en gang! :barnlig glede: |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Tankefull
|
Sv: Adventskalender til barnaStorebror får en legokalender, også skal de ha en aktivitet/små gaver-kalender sammen.
|
|
|
#33 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Adventskalender til barnaJeg har en liten julekrybbe som jeg har arvet av mormor. Den har 12 firgurer, så de skal få 6 hver. Snop på lørdager, sokker og hårting + juletrepynt. De syns det er gøy å få juletrepynt som de får henge på treet lillejulaften. Julaften får de hver sin dvd.
|
|
|
#35 |
|
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
Ja det er sykt vanskelig å finne på til gutter når de begynner å bli store!! Jeg kjøper flax-lodd, boxere, hansker, luer, hårgele, deo, 3d-puslespill(feks sånn du pusler ei julekule, en snømann ect.) Blir dyrt men mye er jo ting han trenger og ville fått uansett.
|
|
|
|
#37 |
|
Tankefull
|
Lim ønsket figur på innsiden av lokket.
|
|
|
#38 |
|
Peppy!
|
Jeg kjøpte fra Eurotoys.dk. Benmurphy har i en annen tråd skrevet om billigere steder å kjøpe den, fra Tyskland blant annet, så det kan lønne seg å lete frem innlegget hans. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Sv: Adventskalender til barnaJeg ser for meg Esme idet hun irettesettes av assistenten i barnehagen for å ha for sunn kalender jeg altså. |
|
|
|
#40 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Adventskalender til barnaGavekalenderen tror jeg utgår i år, synes det blir sååå dyrt og tidkrevende å lage |
|
|
|
![]() |
|
|