Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventskalender til barna

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-09, 12:23   #21
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender til barna

Som flere sier: Duplosett er kongebra. Vi kjøpte et med butikk og det er mange biter som ser ut som ordentlige ting, som en kake, en bunt med mais, en bunt med gulerøtter etc.

Selv om jeg ble litt paff da assistenten på barnehagen sa at "det var uvanlig å ha så sunn adventskalender, sønnen din fortalte at han fikk gulerot i den i dag."

Gammel 09-10-09, 12:25   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hehe, det hørtes kanskje noe rart ut å ha fått en gulrot ja

Gammel 09-10-09, 15:47   #23
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

HVor mye er det vanlig å bruke på slikt, egentlig? Kom tilfeldigvis over reklame for duplo dyrehage, tenker "Den ser jo fin ut", og registrerer at den koster 8-900 kroner. Litt mer enn jeg tenkte å legge i adventskalenderen (DEFINITIVT mer enn jeg kan be min mor legge i, men jeg kunne jo glatt kjøpt inneholdet selv da altså) egentlig...

Gammel 09-10-09, 15:51   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Her blir det en salig blanding av aktiviteter, sjokolade og småting tror jeg. Vi bruker minimalt med penger på det, våre to kommer til å få så mer enn nok på juleaften.

Sånn tenker jeg hver høst og så går det til helvete hver gang jeg skal begynne å handle til kalenderen. Jeg klarer aldri begrense meg. Nå i år skal minsten også få, så jeg ser for meg økonimisk ruin. Neida, MÅ begrense meg litt mer nå som vi har to å kjøpe til, men om jeg begynner nå snart så blir det rimeligere.

Gammel 09-10-09, 15:52   #25
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

HVor mye er det vanlig å bruke på slikt, egentlig? Kom tilfeldigvis over reklame for duplo dyrehage, tenker "Den ser jo fin ut", og registrerer at den koster 8-900 kroner. Litt mer enn jeg tenkte å legge i adventskalenderen (DEFINITIVT mer enn jeg kan be min mor legge i, men jeg kunne jo glatt kjøpt inneholdet selv da altså) egentlig...

Jeg tror jeg brukte en 400- 500 kr i fjor. Det finnes jo mindre duplo pakker. Ogdet holder vel at blir en eller to deler i kalenderen, så du trenger ikke kjøpe de størrste pakkene.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 15:53   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Som flere sier: Duplosett er kongebra. Vi kjøpte et med butikk og det er mange biter som ser ut som ordentlige ting, som en kake, en bunt med mais, en bunt med gulerøtter etc.

Selv om jeg ble litt paff da assistenten på barnehagen sa at "det var uvanlig å ha så sunn adventskalender, sønnen din fortalte at han fikk gulerot i den i dag."

Kan tenke meg han ble litt overrasket ja.

Gammel 09-10-09, 16:01   #27
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vi får se hva det blir til, jeg ser jo absolutt at han kan ha mye moro med slike duplosett i lang tid fremover, men en sånn stor sak er mer en julegave enn en kalender i alle fall, i mitt hode. Vi får ta en tur og se hva vi finner, når det nærmer seg. Eller, litt før, så jeg har svaret klart når mamma begynner å spørre... siden det er hun som har kalenderen, og planen klar, det skal henge noen "vente på advent"-pakker på den også, for dagene før 1. desember, siden de kommer hit 27. november, og vil at han skal få åpne noen når de er her også... så kalenderen får 24 desemberpakker pluss 4 novemberpakker i år...

Gammel 09-10-09, 16:07   #28
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi får se hva det blir til, jeg ser jo absolutt at han kan ha mye moro med slike duplosett i lang tid fremover, men en sånn stor sak er mer en julegave enn en kalender i alle fall, i mitt hode. Vi får ta en tur og se hva vi finner, når det nærmer seg. Eller, litt før, så jeg har svaret klart når mamma begynner å spørre... siden det er hun som har kalenderen, og planen klar, det skal henge noen "vente på advent"-pakker på den også, for dagene før 1. desember, siden de kommer hit 27. november, og vil at han skal få åpne noen når de er her også... så kalenderen får 24 desemberpakker pluss 4 novemberpakker i år...

Da vi gjorde det til sønnen vår ble han akkurat like glad for to vanlige brikker som noe annet, det som var stas var å pakke ut gaven. Vi kjøpte et av de middels store settene til 300 kroner.

Gammel 09-10-09, 16:12   #29
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det hørtes mer overkommelig ut ja

Gammel 09-10-09, 16:13   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte Duplo-bondegård og delte opp til å ha i kalenderen da Poden var to (han har bursdag i desember), og fylte på med ting som, tja, ny tannbørste, Mikke Mus-sokker, reflekser, modell-leire (tror jeg). Senere har det blant annet vært Schleich-dyr, fargeblyanter, småting til lekekjøkken, magneter, sjokoladenisser og noen mynter til sparegrisen.

Siden han oppdaget at det fantes Lego-kalendere for tre år siden, har han derimot gjort det helt klart at det er det som teller. Så det blir det i år også. Enklere og billigere enn hjemmelaget gavekalender blir det også (det går kanskje an å lage noe billigere enn 199 til sammen, men jeg synes det virker utfordrende), og så er det ordentlige ting som han kan leke med i lang tid fremover og kombinere med Lego han allerede har.

Gammel 09-10-09, 23:30   #31
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har kjøpt en legokalender, som jeg pakker om. Jeg tipper disse vil utgjøre 16 - 18 av dagene.

Jeg har gjort det samme. Det var vannvittig gøy å få lov til å åpne en hel kalender på en gang! :barnlig glede:

veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 23:45   #32
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Storebror får en legokalender, også skal de ha en aktivitet/små gaver-kalender sammen.

Tips til aktiviteter:
- stjernetur med kikkert
- skogtur med kakao
- lage "snøkule" av fine syltetøyglass
- gjemsel med pappa og mamma
- baking
- lage snølys
- akedag

Det jeg kom på i farten.
Her blir det aktiviteter i hverdagen, snop på lørdager og liten gave på søndager.

Gammel 10-10-09, 00:00   #33
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en liten julekrybbe som jeg har arvet av mormor. Den har 12 firgurer, så de skal få 6 hver. Snop på lørdager, sokker og hårting + juletrepynt. De syns det er gøy å få juletrepynt som de får henge på treet lillejulaften. Julaften får de hver sin dvd.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 00:03   #34
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Blåbær, please explain.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 00:06   #35
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

jentene på 6 og 8 blir ikke noe problem. Det er mye værre å finne ut hva jeg skal kjøpe til gutten på snart 12.... Noen som har samme problemstilling?

Jentene får petshop, små samlehunder, klemmer ol. Glitter og stas.

Ja det er sykt vanskelig å finne på til gutter når de begynner å bli store!! Jeg kjøper flax-lodd, boxere, hansker, luer, hårgele, deo, 3d-puslespill(feks sånn du pusler ei julekule, en snømann ect.) Blir dyrt men mye er jo ting han trenger og ville fått uansett.

Gammel 10-10-09, 00:21   #36
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor har dere kjøpt Legokalender?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 07:49   #37
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Blåbær, please explain.

Lim ønsket figur på innsiden av lokket.
Full glasset med sterillt vann fra flaske.
Ha oppi glitter ol. (stjerneglitter+litt småglitter blir fint)
Bruk limpistol til å lime fast lokket.
Til slutt kan du pynte lokket med tekstil, maling ol.

Fine julegaver fra barna også dette her.

Gammel 10-10-09, 09:11   #38
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Hvor har dere kjøpt Legokalender?

Jeg kjøpte fra Eurotoys.dk. Benmurphy har i en annen tråd skrevet om billigere steder å kjøpe den, fra Tyskland blant annet, så det kan lønne seg å lete frem innlegget hans.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 09:21   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ser for meg Esme idet hun irettesettes av assistenten i barnehagen for å ha for sunn kalender jeg altså.
Overlevde assistenten blikket?

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 11:23   #40
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Gavekalenderen tror jeg utgår i år, synes det blir sååå dyrt og tidkrevende å lage
til to(mannen og jeg har heeelt klin like broderte kalendere fra vi var små).
Skal snart til London så da skal jeg se etter om jeg finner noe spennende ferdige
kalendere.....hvis jeg ikke finner kjeeeempe billige småting som kan bukes til pakkekalenderen da.
E så enkelt med godteri, men det har jeg ikke lyst at de skal spise hver dag, blir raskt dyrt med ting.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.