Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Middagshjelpen.no

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-09, 09:28   #21
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middagshjelpen.no

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Seterrømme er litt kult, synes jeg. Vet du at man kan lage krem av den?

Ja, men jeg fikser ikke smaken. Jeg syns det smaker bare melkefett, akkurat som H-melk.

Gammel 08-10-09, 09:45   #22
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg kunne nok aldri tenkt meg å hatt en slik tjeneste.
Mest fordi jeg liker å lage maten selv.

Men skjønner jo at dette er et flott tilbud til noen.

Man lager absolutt maten selv - ikke noe er ferdig. Du får oppskrift og ingredienser. Det er jo halve moroa, det er gøy å lage mat, men vanskelig å finne på. Oppskriftene skal ta 30 min eller mindre å lage, men det tar noen ganger litt lenger tid for en som er så utrent som meg. Veldig gøy - jeg elsker å lage mat etter nye oppskrifter.

Er ikek sånn at vi få maten fiks ferdig levert på døra, nei

Gammel 08-10-09, 12:10   #23
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mengden seterrømme og fløte går vel an å regulere litt selv, vil jeg tro? Man må jo ikke bruke hele begeret.

Jeg har nå bestilt prøveabonnement, gleder meg! Jeg kommer meg sjelden gjennom en dagligvare kasse uten å svi av en tusenlapp, så jeg tviler egentlig på at vi kommer til å bruke så mye mer penger på mat enn vi allerede gjør. Pålegg, brød, melk og andre basisvarer kan mannen handle på kveldstid, han kjøper aldri noe annet enn det som står på lista.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 12:35   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nå blitt faste abonnenter etter en prøverunde, men vi skal bare få leveranse annenhver uke. Jeg elsker det. Vi får god mat, jeg slipper å lure på hva vi skal ha til middag og jeg slipper å handle. Nå er det bare påfyll av melk, brød og pålegg.

Det er ikke gratis, og vi bruker mer penger på mat nå enn før. På den annen side: alt det styret jeg sparer er jo også verdt noe.

Maten går fort å lage. Mandag laget jeg alldeles nydelig middag på 15 minutter. Og i tillegg får vi prøvd mange kombinasjoner jeg ellers ikke ville ha funnet på.

Jeg er litt oppgitt over at vi får kremfløte og seterrømme. Jeg lurer på om jeg skal ta det opp med dem. De har vært lydhøre for mine øvrige kommentarer. Uansett får du jo lista over ingredienser på fredag, så det er mulig å kjøpe inn de få ingrediensene i løpet av helgen.

Gammel 08-10-09, 12:40   #25
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er litt oppgitt over at vi får kremfløte og seterrømme. Jeg lurer på om jeg skal ta det opp med dem. De har vært lydhøre for mine øvrige kommentarer. Uansett får du jo lista over ingredienser på fredag, så det er mulig å kjøpe inn de få ingrediensene i løpet av helgen.

Det er fint om du gjør! Det må da være mange som ikke synes det passer inn i et hverdagskosthold.

Godt å høre at dere er fornøyde! Kan godt tenke meg at det holder med annenhver uke ja, det er jo greit å ha middager fra sitt vanlige reportoar også.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 12:46   #26
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er litt oppgitt over at vi får kremfløte og seterrømme. Jeg lurer på om jeg skal ta det opp med dem.

Det hadde vært greit om de endret på det. Jeg tenker egentlig det hadde vært fint om de hadde litt sunnere profil jevnt over. Sånn som at hvis man skal ha pølsemiddag så kan de bruke pølser som ikke er laget av rødt kjøtt. De er jo veldig flinke til å bruke økologisk.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 12:50   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer på dette med kremfløte og seterrømme. Da ble jeg enda mer sikker på at jeg skal skrive til dem. De vet jo ikke at vi snakker sammen så tilbakemeldinger fra mange personer ville nok kunne endre på ting.

Gammel 08-10-09, 13:53   #28
Teoretica
Aktiv

Teoretica sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
Teoretica er litt kul
Standard

Dette virker veldig spennende.
Jeg ser for meg at om jeg prøver dette en periode på noen uker, vil selv jeg være i stand til å sette meg ned og planlegge ukesmenyer.

Som regel er problemet med middagsplanlegging mangel på kreativitet. Her kan man helt sikkert få mange nye ideer og tips, og det er jo faktisk verdt å betale litt for.

Teoretica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 14:24   #29
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Tenkte også at det måtte være nok å benytte dette en periode. Jeg skriver alltid ukesmenyer men bruker lang tid på å finne på varierte middager, begynner å gå helt tom for ideer. Så hadde vært flott med litt ny inpirasjon.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.