Hvor tilgjengelig mener du at man skal være?
Jeg mener å ha sett en annen tråd som handler om omtrent det samme, men fikk likevel lyst til å lime inn dette innlegget jeg skrev på et annet forum.
Jeg får ofte "kjeft" fordi jeg ikke svarer på sms med en gang om jeg er opptatt, og jeg har også telefonen på lydløs om jeg er på kafè eller besøker folk hjemme. Det kan altså ta en times tid før jeg svarer om jeg ikke er hjemme.
Samtidig er jeg lei av at folk ikke greier å drikke en kaffekopp hjemme hos oss uten å sitte og sende sms eller ta telefonen og vandre rundt i flere minutter uten at det er en viktig samtale. Telefonen blir ofte lagt på stuebordet..
Hva mener dere? Skal man være tilgjengelig fra man står opp til man legger seg, eller hadde det vært ok å gå litt mer tilbake til slik det var før - var man borte, så var man borte. Da ventet de fleste en halvtime før de ringte igjen, ikke 30 sek.
Viktige telefoner eller jobbtelefoner synes jeg selvsagt er helt ok. Jeg er ikke gammel heller, bare 24 år, så jeg er ingen sur, eldre kjerring som misliker nymotens påfunn.
Hvordan stiller FP-damene seg til mobilbruk? Jeg er egentlig veldig glad i sms, da kan mottakeren svare når det måtte passe.
|